K: 944 S2 vs. 944 turbo

Mitte nüüd päris ila aga kõik see, mis mujale ei sobi.
Vasta
Kasutaja avatar
bmwfan
Postitusi: 17
Liitunud: 25 Aug 2006 12:21
Asukoht: Tartu, Eesti

K: 944 S2 vs. 944 turbo

Postitus Postitas bmwfan » 13 Apr 2008 20:59

Plaanis on osta Porsche 944 radadel sõitmiseks max. hinnaga 150 000.-. Sellepärast ongi silmapiirile jäänud eelkõige 944 turbo ja S2. Kumba ringrajale eelistada ja miks? Ise selle koha pealt suht võhik(mõtlen mis nende kahe auto erinevusi puudutab). Kuna kolmas variant oleks BMW M3(e36 kerega siis), siis võib võrdlusesse ka selle lisada, kui kellegil võrdlusmoment olemas.
Porsche fänn, aga sõidab BMW-ga ;)

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Re: K: 944 S2 vs. 944 turbo

Postitus Postitas Pets » 13 Apr 2008 21:59

Rajale..... siis mina võtaks 951 ehk turbo. Miks? Kui potentsiaali väheks jääb, siis kasvuruum olemas.
Otsi natuke raha juurde ja võta juba see:
http://porsche-foorum.ee/viewtopic.php?f=8&t=1051" onclick="window.open(this.href);return false;

Muuseas, see siin on ostu-müügi koht. Ehk keegi tõstaks "vaba teema" alla, kus tavalselt autode kohta üldised küsimused on.
911 ja mälestus 928-st

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: 944 S2 vs. 944 turbo

Postitus Postitas hellraiser » 14 Apr 2008 09:31

Mul otsest kogemust ei ole, et kumb just parem on (kindlasti saad teada James Herne käest seda, ta on mõlemaga rada sõitnud), kuid minu arvamuse järgi peaks ka Turbo parem olema, just sellepärast, et saad vajadusel kergemini võimsamaks ehitada.
Tehasevõimsused on neid hästi sarnased (88 ja edasi on vahe küll juba suurem T: 250 vs S2: 211, enne T: 220 vs S2: 211).
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: K: 944 S2 vs. 944 turbo

Postitus Postitas joonas » 14 Apr 2008 11:04

Osta turbo.
Autol peaks olema LSD ja M030 vedrustus.
Remontimine on sama kallis ja kui rajal käid, siis kasvab soov lisavõimsuse järgi. Turbo puhul on mootori tuunimisel mõtet.
S2 ainus eelis on see, et madalatel pööretel on rohkem väänet.

http://forums.rennlist.com/rennforums/f ... y.php?f=70

Siin foorumis on väga palju selliseid võrdlusi. Kasuta otsingut.

http://clarks-garage.com/phpBB2/index.php

Ka selles foorumis on palju infot. Kasuta otsingut.

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Re: K: 944 S2 vs. 944 turbo

Postitus Postitas laur4 » 14 Apr 2008 13:10

Peale mootorite on muud osad neil suht samad. Kui rada tahad sõita, siis lisaks eelnevalt mainitud kergema võimsuse lisamise võimalusele on üldiselt turbotel ka rohkem varustust. Pean silmas siis raja jaoks sobivat, ehk LSD, cup istmed, M030 vedrustus, Turbo S-del suuremad esipidurid ning vist ka käigukastijahutus.

Kasutaja avatar
James Herne
Postitusi: 91
Liitunud: 29 Sept 2006 20:19
Kontakt:

Re: K: 944 S2 vs. 944 turbo

Postitus Postitas James Herne » 15 Apr 2008 10:35

Tere bmwfan, kuigi M3 on võimsam ja odavam, ärme siin foorumis sellest autost räägi.

Olen rada sõitnud nii S2 kui Turboga. Mõlemal on omad plussid.

Stock S2 on Sauga peal veidi kiirem kui stock 220hp Turbo. Lihtsalt selle pärast, et Sauga on poolenisti mänguringrada ja ta on aeglane kuna ta on nii lühike ja kurve on palju. Kurvis on aga Turbo aeglane kuna kurvi pidurdamisel lased gaasi maha ja siis kukub turborõhk ära. Kurvi lõpu poole vajutad küll juba peale, aga seal kulub veel mingi pool sekundit kuni sekund aega enne kui rõhk uuesti tekib ja auto liikuma hakkab, mistõttu ongi S2 on kurvis kiirem, kuna tal on koguaeg minek taga.

Kuigi tean, et S2-ga on Saugal lihtsam paremat aega saada (eriti algajal), ei peaks selle ringraja järgi omale autot ostma.

Kuigi mõlemad on super head autod, kuulub enda süda ikkagi kergelt tuunitud Turbole. Seda tunnet, mille tekitab kiirendamisel Turbo, ei tekita vabalt hingav auto kunagi. See on lihtsalt nii kaif. Turbo puhul kehtib sama vanasõna, mis subwoofri puhul - seda ei asenda mitte miski, või siis ainult suurem.

Kergelt tuunitud 951 all mõtlen chipside vahetamist, rõhu tõstmist ca 1.2 bari peale (stock ca 0.75) ja S2 LSD käigukasti. S2 kastiga läheb selline auto küll 270 km/h juures viimase käiguga piirajasse, aga palju sa ikka saksas käid, et saaks kiiresti sõita. S2 kastiga 951 kiirendus on nullist sajani parem ja eriti vajalik on ta Sauga aeglase raja peal, kus Turbo ülipikad käigud on miinus.

Võrdluseks veel, et S2 pole võimalik tuunida, Turbot aga küll ja kui mõistusega asja teha ja tuunimisega hulluks mitte minna, siis selline auto on nii vastupidav kui ka väga kiire. Võrdluseks, et eelmise aasta Sauga International Porsche Track Day'l sai Soome Porsche Klubi president tuunintud 951'ga neljanda koha peale 997S ja kahte 996 GT3, kusjuures esimesest kohas oli ta maas vaid 0,7 sek ja kolmanda koha saanud GT3'st 0,1 sek.

Kui see on sinu esimene Porsche, siis võid kasvõi sellest lähtuda, et osta see kumb õnnestub sama raha eest väiksema läbisõiduga ja paremas korras saada.

Vasta