Porsche talvekorterisse

Mitte nüüd päris ila aga kõik see, mis mujale ei sobi.
Vasta
Kasutaja avatar
Gustafson
Postitusi: 131
Liitunud: 10 Sept 2006 00:16
Asukoht: Tallinn

Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas Gustafson » 03 Nov 2008 00:07

Tekis mõte talvel Porschega mitte sõitta ja ta nö. talveunne sättida. Mida soovitate?
Poolt / vastu?
Auto pukkidele tõsta?
Katte alla panna (kui garaaźis või kui just pole garaaźis)?
Aku maha võtta?
Kas talvejooksul tasuks soojendada ja niiskust välja ajada?

Kellegil on ehk mingeid kogemusi ja oskab head nõu anda.
Kogemusi võiks jagada ka talveunest üles äratamise kohta (kas sellega seoses kaasnevad komlikatsioonid?)...

Ettetänades,
Gustafson.
944 S2 1989

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas hellraiser » 03 Nov 2008 00:38

Minul siiani toiminud selline variant edukalt talve üleelamiseks ning pole probleeme olnud pärast:

a) Seisnud katte all (tavaline koormakate, mida ehitusmaterjalide poed müüvad) ja pukkidel küll mitte
b) Paak bensiini kurguni täis
c) Aku maha ja sooja ruumi (kui tühjaks saab ja läbi külmub, on tõenäoliselt kööga see aku)
d) Soojendamine ja niiskuse välja ajamine pole kasulik, sest esiteks peaksid sa auto tõeliselt soojaks saamiseks sellega päris kaugele sõitma ning pigem teeb selline natukeseks soojaks laskmine pigem kahju kui kasu.
e) Enne katte alla panekut pese auto korralikult puhtaks ning jäta pärast aknad õige pisut irvalike, et siis saab sinna kogunenud niiskus vähe haaval sealt ikkagi välja minna ning ei auto ei lähe seest hallitama.
f) Ära käsiidurit peale unusta, see võib kinni jääda talvega ning on seda päris tüütu lahti saada.

Pärast äratamisel kontrolli enne, et kõik vedelikud on korras ning lae aku 100% täis. Siis pane aga lihtsalt käima ning sõida. Rehvirõhud jms muidugi kontrolli ka ära.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas joonas » 03 Nov 2008 00:50

Kõige parem oleks hoida garaazis. Saad aknad natuke lahti jättam ja nii ei ole probleeme ka niiskusega.
Bensiini võiks olla sees minimaalselt, kuna seistes bensiini kvaliteet langeb. Idee järgi peaks olema olemas mingit keemiat, mida valatakse paaki, et bensiini n.ö. stabiliseerida. Ise pole proovinud.

Kui aku peale jätad, sureb see kindlasti ära. Enne seisma jätmist tuleks aku täis laadida ja kuhugi soojemasse kohta tõsta. Näiteks keldrisse. Kui garaaz on soe ja aku täis, siis võid ka lihtsalt massijuhtme lahti võtta.

Kui sees on korralik jahutusvedelik, siis on kõik korras, kui on kahtlus tasuks külmakindlust kontrollida.

Eks teised võivad ka oma arvamust avaldada, kuid kevadel esimesel käivitamisel tasuks küünlad välja keerata ja bensupumba kaitse välja ja siis lasta starterit ringi kuni tekib õlirõhk 4 bar. Siis küünlad ja kaitse tagasi ja käima.

Läheb käima paugust.

Seismisega kaasneb see, et pidurikettad kipuvad roostetama ja osad oksüdeeruma. Eks auto on tehtud sõitmiseks :wink:

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas Raceboy » 03 Nov 2008 10:55

Paak tuleks just täis panna, kuna muidu võib paak seest rooste minna. Ühe talvega ei juhtu selle bensiiniga mitte midagi kui kork korralikult peal.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas joonas » 03 Nov 2008 11:05

Raceboy kirjutas:Paak tuleks just täis panna, kuna muidu võib paak seest rooste minna. Ühe talvega ei juhtu selle bensiiniga mitte midagi kui kork korralikult peal.
Plastikust paak ei lähe rooste!

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas laur4 » 03 Nov 2008 11:30

Olen paar viimast talve autot garaazis hoidnud. Ainus tagajärg on senini vist see, et iga kevad töötavad elektriasjad alguses kehvasti.

Plastpaagi kohta Joonasel õige tähelepanek. Midagi võiks tegelikult sees ikka olla, kuna niiskust koguneb tühjast paagis rohkem.

Hea oleks kuivas garaazis hoida ja aknad irvakile jätta. Ühe korra unustasin aknad kinni ja kevadeks oli auto seest hallitusest suht valge. Viimasel ajal pole head kuiva garaazi olnud ja seetõttu olen aknad kinni jätnud ning autosse kõvasti niiskust imavaid pakikesi jätnud (tulevad kaasa suuremate elektroonikaasjadega, mul neid väääääga palju). See töötab ka. Õues ei tahaks ise küll autot hoida. Niiskust ja vett seal liiga palju.

Pukkidele pole tõstnud ja käima pole ka mõtet panna. Mootorit kohapeal korralikult soojaks ei saa. Kui tekib vajadus seest kuivatada, võib kasutada soojapuhurit.

Enne seismajätmist loomulikult korralik pesu seest ja väljast (NB! rattakoopad, põhi jne kindlasti ka!) ja siis hästi ära kuivatada ning väike ring teha (et pidurikettad kuivaks saada). Kui garaaz ei ole väga kuiv, siis kusagil soojas autot hoida, et korralikult ära kuivaks. Koormakatet ei ole ise julgenud kasutada, kuna juhul kui see vähegi liikuma saab töötab ta väga korraliku liivapaberina.

Aku muidugi sooja tuppa.

Ise pole autoga sõitnud peale tervenisti ülevärvimist. Uuest värvist hakkab kahju soola, muda jm sees. Lisaks on talvel minuarust liiklusõnnetuste tõenäosus ka palju suurem. Ise võid korralikult sõita, kuid iial ei tea, millal keegi teine kusagil üle pingutab.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas jeff01 » 03 Nov 2008 12:51

Ükskõik mis mitte spetsiaalset katet kasutades (On see siis kile või koormakate ) ei julgeks ma seda otse värvi pinnale panna juhul kui garaaz pole tõesti pidevalt soe ja kuiv. Sellisesse kohta lihtsalt tekib niiskus vahele.
Olen näinud 15a liigutamata garaazis seisnud autot (Auto oli ka enne seisma jätmist väga vana) Auto katus ja tagaosa oli kaetud kilega ja kogu pind, mis vastu kilet puutus oli rooste värvi üsna ühtlaselt pruun.....sealt kust kile õhus oli polnud ka sellist jama. 1 naljakas asi veel: Kapott oli katmata ja muidu korralik kui tolmukiht välja jätta aga kapoti kohal oli garaazi laes auk kust vihma korral järjest tilkus ja kapotil oli tolles kohas rooste pesa .....tundub et pidevalt tilkudes oli vesi võimeline sealt värvi eemaldama.

Soovitan kummi ja plastdetailid mingi keemiaga üle käia kui nad seisma pannakse (Ka kojamehed)......näiteks ukse tihendid mingi silikooniga sisse määrida ja akende asemel uksed irvakile jätta (Näiteks luku esimesse astmesse)
Rehvidesse lööksin suurema rõhu kui tavaliselt, et vähendada ebameeldiva üllatuse avastamist kevadel kui auto on velje peal ja rehv on deformeerunud või lausa mõranenud valest kujust. 3-4 bari ei tee rehvile midagi halba ja surub vaid rehviseinad tugevamini vastu velge.
Pagasiluugi ja kapoti amordid korjaksin küljest ja viiks soojemasse kohta kuna needki kipuvad külmalt saba andmakuna kogu se aeg on gaas kokku surutud asendis.
Anna kuuma mootoriga tugevalt paaru enne seisma jätmist, et summutist võimalikult palju sinna kogunenud kondentsi eemalduks.
Kui on võimalus kuivata auto põhjamatt (Kui see on niiske) enne seisma jäämist puhuriga ära. (tund aega iga jalge koha kohta on paras kui aknad või uksed tiba lahti ja õhuvahetus samal ajal garanteeritud.) Lõhnab su auto kevadel paremini.

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas Raceboy » 03 Nov 2008 12:53

joonas kirjutas:
Raceboy kirjutas:Paak tuleks just täis panna, kuna muidu võib paak seest rooste minna. Ühe talvega ei juhtu selle bensiiniga mitte midagi kui kork korralikult peal.
Plastikust paak ei lähe rooste!

Plastikust paak ei lähe muidugi, aga enamikul 924/944 masinatest on paak siiski tavalisest plekist.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
reimz
Postitusi: 121
Liitunud: 10 Jaan 2007 14:57
Asukoht: Tallinn

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas reimz » 03 Nov 2008 17:16

Raceboy kirjutas:
joonas kirjutas:
Raceboy kirjutas:Paak tuleks just täis panna, kuna muidu võib paak seest rooste minna. Ühe talvega ei juhtu selle bensiiniga mitte midagi kui kork korralikult peal.
Plastikust paak ei lähe rooste!

Plastikust paak ei lähe muidugi, aga enamikul 924/944 masinatest on paak siiski tavalisest plekist.

Millest mul ta on :?:

Ja kas paak siis täis või tühjaks? Praegu on auto mingi kuuaega seisnud tühja paagiga mul garaazis. Aga peaks siis ta korra välja ajama ja talvekonditsiooni ajama.

Kui juhtub, et mingi aeg on kuiv, päikseline ja külm ilma väljas. Tasub auto välja ajada ja päevakese sõita, et mootor kuumaks ajada?

Olen kuulnud midagi ka õli välja laskmisest. Mis te sellest arvate?
what would the world be like if everything had to be practical

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas jeff01 » 03 Nov 2008 17:49

reimzi autol on ta ilmselt plekist aga ehk tuligi plastpaak koos muude muutustega 85nda teisel poolel?
Plekist paaki soovitatakse täidetuna hoida kui auto seisab.
aasta tühjana hoidmist ei muuda tegelt palju kui auto on juba üle 10a nii seisnud ;) St et ühe talvega ei mädane midagi läbi aga kasulik on siiski täidetuna hoida aga kui paak enne pidevalt tühi olnud või palju soola saanud on ta niikuinii mäda ja pidevalt täis hoidmine ei tee teda enam korda. Pigem juhtub see et kusagilt hakkab ta hoopis tilkuma kui servani täis panna.
Õli ei ole küll mõtet välja lasta ma arvan.
Vahepeal sõitmine ei tee hullu kui temaga sõidetakse mitte ei lasta kohapeal veidi käia.

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas hellraiser » 03 Nov 2008 17:53

reimz kirjutas:Olen kuulnud midagi ka õli välja laskmisest. Mis te sellest arvate?
Mida sellega peaks saavutama? Ma saaks aru, et peale talve seismist lasta õli enne käimapanekut välja ning siis uus õli sisse. Aga ilma õlita seisma jätta tundub nagu eriti imelik variant.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
reimz
Postitusi: 121
Liitunud: 10 Jaan 2007 14:57
Asukoht: Tallinn

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas reimz » 03 Nov 2008 18:32

hellraiser kirjutas:
reimz kirjutas:Olen kuulnud midagi ka õli välja laskmisest. Mis te sellest arvate?
Mida sellega peaks saavutama? Ma saaks aru, et peale talve seismist lasta õli enne käimapanekut välja ning siis uus õli sisse. Aga ilma õlita seisma jätta tundub nagu eriti imelik variant.
Iga sepp räägib üldse erinevat juttu. Olen kuulnud ka õli silindritesse kallamisest ja muust taolisest.

Aga kokkuvõttes loodan siis nädalavahetusel ilusat kuiva ilma, et päevakese lustida ja siis ta talveunne saata.
what would the world be like if everything had to be practical

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas joonas » 03 Nov 2008 18:46

http://www.porschenet.com/winter.html
http://www.sempca.org/techtips/winter_storage/index.htm

See teema on selline, et igalt poolt saad erinevaid soovitusi.
Mida on vaja teha sõltub väga palju sellest, millistes tingimustes autot hoitakse. Kui garaazis on kogu aeg ideaalne kliima, siis on vaja hoolitseda aku ja bensiini eest.

Aku laadimiseks võib kasutada ka trickle charger laadijat.
Kui autol on all mingid n.ö. tänavaslickid vms. siis tasuks vaadata, kuidas neid soovitatakse hoiustada. R888 rehve ei tohi alla 0 kraadi juures liigutada, kuna võivad praguneda ja puruneda.
Rehvirõhku soovitati ka vist langetada.
http://marktg.toyotires.com/file/TireStorage.pdf

Tervet autot lammutama ka ei tasu hakata.

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas joonas » 03 Nov 2008 18:57

reimz kirjutas:Millest mul ta on :?:
Mina pakuks, et plastmassist, kuna on 87 aasta auto. Alates 85.5 aastast peaks paak olema teine, kuna muutus ka paagi maht liitrites.
Varuosa kataloog näitab enne 85.5 masinatele sama kütusepaaki kui 924 mudelil.
Vana kood 477 201 021 F.
Uue (85.5 alates) kood 951 201 021 03.

Kasutaja avatar
ants
Postitusi: 50
Liitunud: 09 Mär 2007 20:27
Asukoht: Tartu

Re: Porsche talvekorterisse

Postitus Postitas ants » 04 Nov 2008 09:23

Ise olen talvel käinud mõned korrad pedaale sõkkumas ja lüliteid/nuppe liigutamas sellepärast et Nõukogude autotoodangul hakkasid seismisega mansetid lekkima ja lülitid oksüdeeruma(lääne materjali kvaliteet on muidugi teine aga autod on vanad ja väike liigutamine halba ei tohiks teha).
924 82a

Vasta