996 Carrera rinkale

Mitte nüüd päris ila aga kõik see, mis mujale ei sobi.
Kasutaja avatar
wirx
Postitusi: 237
Liitunud: 11 Juun 2006 11:42
Asukoht: Tallinn

996 Carrera rinkale

Postitus Postitas wirx » 02 Jaan 2009 14:08

Plaan kevadel uus 911 osta ja kuna turbo oli suht kallis lõbu - rajal pidi koguaeg mõtlema, et kui nüüd välja sõidan, siis mitu sada tuhat maksma pean(ja egas kui siit c2 vs turbo ringi aegu võrrelda, siis väga suurt vahet pole ka http://www.fastestlaps.com/index.php?page_id=search" onclick="window.open(this.href);return false;), mõtlesin ühe odavama 996 carrera osta, pidurid(uued suured brembod kaaluvad sama palju, kui pisikesed ja vanad porsched) ja veermik(bilstein pss9 ning gt3 vedrustus) korralikuks teha ning kaalu vähendada(loodaks ~150kg vähemaks) ning tulemuseks midagi GT3 sarnast saada...
Kuna kevadel USA-sse lähen, siis algul oli plaan sealt osta endale paariks nädalaks transpordiks ning siis üle lahe siia saata...sealsed hinnad algavad 19'000$ http://autos.yahoo.com/used-cars/overvi ... gtype=used" onclick="window.open(this.href);return false;
Koos saatmise, maksude jms tuleb hind norm isendil 300'000 kanti...mis on pmst sama, mis otse saksast tuues alates 20'000€ http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/searc ... dCarSeals=" onclick="window.open(this.href);return false;
Eile aga sattusin inglismaa lehele, kus 911 hinnad algavad 11'000£ ehk siis hetke supersoodsa naela kursi tõttu juba 170'000 kroonist http://www.pistonheads.com/sales/list.a ... TP&o=q&pc=" onclick="window.open(this.href);return false; ning kuna inglismaa on EU, siis ei tule sinna lisa makse juurde ning hoopis käibemaksu saan tagasi...
kuid on üks aga, nimelt rool on valel pool...et siis kas keegi oskab arvata, palju rooli ringi tõstmine maksma võiks minna ja kes selle tööga Eestis hakkama saaks?
ning kui kellegil on mõni parem idee, mida rinkale osta, siis seda võib ka siin avaldada, eesmärgiks on sõidurõõm ning head ajad saugal.
http://www.laptopid.ee" onclick="window.open(this.href);return false; - Porsche omanikule vähemalt -5% sülearvuti odavamalt

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas joonas » 02 Jaan 2009 15:54

Mina ei oska selle mudeli kohta midagi soovitada.

Oled sa kindel, et tahad sama autoga sõita ringrada ja siis ka tvaliikluses?

Võibolla oleks puuriga spetsiaalmasin rajale parem?
Endal on selline tunne, et mida rohkem rajal käid, seda rohkem tekib soov spetsiaalmasina järgi.
Rajal pole kivitäkked, agressiivsed rattakalded jne. probleem, kuid tänaval nii mugav ei ole.

Kasutaja avatar
wirx
Postitusi: 237
Liitunud: 11 Juun 2006 11:42
Asukoht: Tallinn

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas wirx » 02 Jaan 2009 16:18

auto jääks põhiliselt rinka jaoks, kuid tahan ka sellega tänaval sõita (minu silmis ei ole treileril liiklevad autod, autod)...pikemate otsade jaoks jääb cayenne...küll ma need mõnikend kiltsa päevas vajadusel ka rappuvas masinas ära kannatan(tegelt annab pss9 timmida pehmemaks ja kõrgemaks, kui originaal vedrustus)...puur on täitsa plaanis koos korv istmetega...spets raja auto oleks 911 cup, kuid selle hind on milli kandis ja liisingusse ei taha võtta
http://www.laptopid.ee" onclick="window.open(this.href);return false; - Porsche omanikule vähemalt -5% sülearvuti odavamalt

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas laur4 » 02 Jaan 2009 17:30

Kas tahad tingimata 996-te? Piisavalt sõidurõõmu ja kiireid ringiaegu võib pakkuda ka 944 Turbo. 944 puhul on ülalpidamiskulud ja võimalikud kahjud avarii/täieliku hävingu korral väiksemad.
Kui juba nii kaugelt autosid vaatad, siis uuri ka Jaapani turgu. Sealtki on viimasel ajal väga soodsalt välimuse järgi viisakaid eksemplare toodud ja mis põhiline, need on ka vasakpoolse rooliga olnud. Või kas Inglismaal vasakpoolse rooliga mõistliku hinnaga autosid ei leidu?

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas Pets » 02 Jaan 2009 17:52

Head Uut kõigile!

Idee on igati tervitatav. Muidugi on soovitavam 2002 facelifti järgseid 3,6 l mootoriga isendeid vaadata, mitte eelnevad 3,4 l. Need on aga jälle soodsama hinnaga.
Aga vaata seda, et Turbo ja GT3, GT2 baseeruvad eelneval õhkjahutusega M64 blokil ja on kuiva karteriga mootorid, tavaline 996 aga nn. "integreeritud kuivkarteriga", mis näiteks Nürnburgringil mõnedes kurvides õlisurvenäidiku ka "0" –i laseb. Nii et Turbo oli igal juhul ringrajakõlblikum.
Tavalisest 996 mootorist on ka räägitud, et see mitte just harva purunema kipub. Küsi Rainerilt Eestis purunenud 996 mootorite kohta, räägib kindlasti.

PSS9 või ka PSS10 on igapäevaautole, mis vahel ka rada sõidab väga hea valik. Rinkaautole liiga pehme.
911 ja mälestus 928-st

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas Raceboy » 02 Jaan 2009 17:57

Just, õlitusprobleem on kõige suurem vabalthingava ja mitte GT3-est 996-e puudus. Slikke pole lubatud tehase poolt alla keerata just sel samal põhjusel, et õlisurve nulli kukub.

Rinkaks tasub vaadata kas 997 või midagi vanemat, 993 või 964. Viimased ei ole küll nii kiired, kuid vähese järeleaitamisega piisavalt pädevad ja pakuvad megalt sõidurõõmu.

Või siis, osta tavaline 996 ja leia sinna GT3-e mootor :P
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

peep
Postitusi: 69
Liitunud: 16 Veebr 2007 23:25
Asukoht: Saue
Kontakt:

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas peep » 02 Jaan 2009 23:57

Olen ise ka selle idee läbi töötanud aga eriti kaugele ma ei jõudnud sellega. Kuskil foorumis, mida ma kahjuks ei suuda hetkel meenutada, oli täpselt samal teemal põhjalik arutelu ja lõpp oli umbes sama, milleni ma ise pealiskaudsel tegelemisel jõudsin - sellel pole mõtet $$$ vs. feeling vs. kiirus.

Mini GT3 feelingut sealt ei tule, tava 996 juhitavus on oluliselt teine. Lisaks, seda masinat ei saa eriti palju kergemaks teha, tema enda hind ja jupid on sama kiirete autodega võrreldes kallid, see mootor ei kesta rajakasutust ja seal oli veel mitmeid negatiivseid fakte. Minu jutt on selline üldine, kuid ma lihtsalt ei mäleta enam konkreetselt.

Eks antud väiteid toeta ka see, et ma pole ühtegi raja jaoks ette valmistatud tava 996'te näinud Nürburgringil ega ühelgi nendest paljudest rajapäevadest kus olen osalenud. Kõiki teisi autosid, millega kannatab rada sõita, on seal olnud kümneid või isegi sadu.

Muidugi kõik on suhteline - mida Sa ise tahad ? Neljal OT üritusel osalemiseks pole erilist rajaautot vaja, samas tänaval on 996'ga hea sõita ja ega need vahetusmootorid ka üle mõistuse kallid pole. :wink: Minu Porsche valik tänavale/rinkale odavas hinnaklassis oleks 964 C2, näiteks selline nagu Erikul. 993 on veel parem aga kallim ja seda ei raatsi laiali lammutada. Eesmootoriga Porschedest ma palju ei tea aga ma ei näe neil mingeid eeliseid teiste markidega võrreldes küll aga puuduseid. Porsche feelingu rajal annab kahjuks siiski ainult tagamootor.

Samas kui tahad sõita OT ajatabeli tippu, siis ei 964 ega ükski teine "normaalhinnaga" Porsche seda ei võimalda. Mingit teist autot soovitada pole võimalik, ise pead ju teadma mis Sulle meeldib - valikuid on päris palju. Parima ringiaja $$$ suhtega on ilmselt mõni vana Evo aga see ei lähe üldse samasse teemasse Porschega ja on täiesti teine maailm.

Kasutaja avatar
riza
Postitusi: 138
Liitunud: 12 Sept 2006 16:51
Asukoht: Gothenburg, Sweden
Kontakt:

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas riza » 03 Jaan 2009 01:11

wirx kirjutas:Plaan kevadel uus 911 osta ja ...
kui kellegil on mõni parem idee, mida rinkale osta, siis seda võib ka siin avaldada, eesmärgiks on sõidurõõm ning head ajad saugal.

Tere Wirx!

Soovitaksin isegi vanemat 911-te (964 jms), sest head ajad ei pea tulema palju raha kulutades. Sõidurõõmu jaoks ei ole aga üldse meeletut võimsust tarvis (eriti saugal), seda pakuksid vanemad õhkjahutusega 911-d minu arvates rohkem kui tavaline 996. Peale selle jääb odavama masina ostmisega alles suurem remondieelarve, väiksem närvikulu (sinu endagi mainitud crash-de kartus) ning kokkuvõttes võib-olla palju õnnestunumad rajapäevad.

:roll: Cheers!
http://www.superego.ee" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.cannedapps.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
wirx
Postitusi: 237
Liitunud: 11 Juun 2006 11:42
Asukoht: Tallinn

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas wirx » 03 Jaan 2009 01:33

ma kaldun arvama, et 964 ja 944 ei suuda nii kenasi numbreid ette manada ringi aegades, kui ma ise loodaksin(ehk siis 911tt kanti)
kas sellele 996 c2 õlitusprobleemile mõndal lihtsamat-odavamat lahendust pole, kui gt3 mootor?
kusagilt lugesin, et keegine tuuningfirma pani pss9 ning mitmed gt3 silla jupid ja juhitavus tuli sama või paremgi, kui originaal gt3-l...ja peakski ju nii ka olema...või on rooli süsteem ka teisiti ehitatud?
tulemus võiks olla midagi sellist http://www.pistonheads.com/sales/778473.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.laptopid.ee" onclick="window.open(this.href);return false; - Porsche omanikule vähemalt -5% sülearvuti odavamalt

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas Raceboy » 03 Jaan 2009 09:13

Seda ei maksa väga tõsiselt võtta. Kui see nii lihtne oleks, ehitaks igaüks ise GT3-sid :)

Odavat lahendust M96 mootori õlitusprobleemile pole.

Erik sõitis 964-ga IMO väga kiiresti ja slikkidega on päris kindlasti võimalik veelgi kiiremini sõita. Kui see sul hobiautoks on, siis võid asja veidi kaugemale viia ja auto kergemaks ja vedrustuse paremaks teha.

Päris kindel on, et sõidurõõmu pakub 964 C2 oluliselt rohkem, kui 996. Ja 944 suudab 996TT aja kanti sõita, mõistagi mitte päris tehaseseades.

Kui ma ei eksi, siis üks 944 mootoriga 924 sõitis slikkidega OT-l 1.06 aegasid? Pole paha vaid 163 hj kohta.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

peep
Postitusi: 69
Liitunud: 16 Veebr 2007 23:25
Asukoht: Saue
Kontakt:

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas peep » 03 Jaan 2009 12:23

Kui põhimotiiv on vähendada rahalist kaotust rajal toimuva avarii puhul, siis ma ei usu, et tava 996 või 964 kere- ja taastamistööd tuleks oluliselt odavamad kui 996 TT puhul. Samas iga sent mida Sa sellise auto tuunimiseks kulutad on kadunud raha. Suuremalt ettevõtmise korral ma pakun, et GT3 amordikulu jääb väiksemaks. Sellele peaks legaalselt turvapuuriga ülevaatuse ka saama ja ma sellist autot ilma turvapuurita ei soovitaks - plekkide maksumus on pisiasi murtud kaela kõrval.

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas Pets » 03 Jaan 2009 12:42

Jah, ega kui head aega tahta, muud kui GT3 või turbo valikusse ei jäägi. Seda tõestab ka viimane EPK rajapäev: http://www.porsche-club.ee/?id=94343" onclick="window.open(this.href);return false;
(Ja ei saa unustada ka istme ja rooli vahelise tihendi tähtsust, mille heaks näiteks seal Ander on .)

1. Tarmo '07 997 GT3 RS EST 1:00.897
2. Hannu '01 996 GT3 FIN 1:01.359
3. Heikki '04 996 GT3 FIN 1:01.709
4. Anders '00 996 GT3 SWE 1:02.045
5. Kai '01 996 Turbo FIN 1:02.519
6. Pekka '08 997 GT3 FIN 1:02.710
7. Matti '04 996 GT3 FIN 1:02.794
8. Ander '07 987 Boxster S EST 1:03.159
9. Kalle '01 996 Turbo FIN 1:03.587
10. Vesa '04 996 GT3 FIN 1:03.629

Ma pakun, et rinkaks ettevalmistatud 944S2, 951 ja 964C2 saavad viimase kolmega aegades konkureerida.

Samas, Inglismaa parempoolse rooliga isendit sa vaevalt siin registrisse saad, ja see jääks Cayenne taga käru peal sõitvaks. Ja et rooli vasakule ümber tõsta, peaksid leidma avariilise 996 varuosadoonoriks.
Soomlased on ka sama teemat arendamas: http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.php?t=10762" onclick="window.open(this.href);return false;
911 ja mälestus 928-st

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas Pets » 04 Jaan 2009 14:38

Ehk siiski on üks variant algaastate 3,4L Carrera 2 rajal kasutamiseks:

1997 kuni 1999 sai mootori M96/01 lisana 3,4L mootori upgrade X51, mootoril kood sellega M96/01S. See lisab 20 hj ja 10 Nm, siis kokku 320hj ja 360Nm.
Lühike X51-e tutvustus:
Standard plastik sisselaskekollektor asendatud alumiiniumvalust valmistatuga
Uued kolvid, teised sisse- ja väljalaske nukkvõllid kõrgema tõusuga
Teised silindripead, poleeritud kanalid, pikemad klapid, teised klapivedrud.
Täiendatud õlitussüsteem:
Standard mootori plastikõlipaak asendatud alumiiniumist ja tugevdatud vaheseinaga paagiga. Maht 0,5 liitrit suurem, kui standardpaagil. Kokku 10,5 liitrit, võrdluseks: GT3-l on õlikogus 12 liitrit
Lisa õliimipump lisatud 4 kuni 6 silindrite vahele, uus õlipump 996.107.980.00 lisatud.
Peaks olema veidi rohkem rajakõlblik kui tavaline 300hj mootor?

996 mootor on ka hulga kergem kui näiteks 964 või 993-ja mootor: 190kg vs 238 kg, mootorite kaal on siin koos kahemassiga hoorattaga. Miks- aga mootor on lihtsam: 408 osa eelmise (õhkjahutusega) mootori 480 detaili vastu ja seejuures lisaks omab neljaklapitehnikat.
Muidugi 996 GT3 mootor koos hoorattaga kaalub juba 274 kg. Eks siit ka viited vastupidavusele.
Ja siit üllatus, esimeste aastate GT3 oli 30 kg :shock: raskem kui tavaline 996C2.

Kui ikka odavam otsa 3,4L 996 kasuks otsustada, siis lohutuseks seegi, et halvimal juhul uus vahetusmootor ainult kuskil 12000 eurot maksab...
:mrgreen:
911 ja mälestus 928-st

Kasutaja avatar
James Herne
Postitusi: 91
Liitunud: 29 Sept 2006 20:19
Kontakt:

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas James Herne » 11 Jaan 2009 13:04

996 Carrera rinkale - sellise teema arutamine on täielik ajaraiskamine. Tavalise 996 mootor ei kesta isegi tänavasõitu, rääkimata ringrajast. 996-test on vaid GT3 ja Turbol kuivkarter ja NEED ON AINSAD 996'd, millega rada sõita saab. 996 Turbot peaks juba 40K euriga saama ja seetõttu on see parima kiiruse/hinna suhtega Porsche üldse.

Aga kuna inimene ei taha üldiselt teiste juttu kuulata ja peab kõik omal rahakotil järgi katsetama, siis mõned reaalsed juhtumid Eestist:
* mul on müügis praegu üks kollane 996. Sellel jooksis mootor kokku 42.000 km peal. Nüüd on autol uus mootor (sõitnud 8000 km)
* Carmuse Raineri isa Helduri 996 faceliftil (siis 3.6L) jooksis mootor kokku 46.000 km peal, aga tal oli garantii peal ja Riia esinduses pandi uus mootor.
* Carmuse Raineri 996'l (3.4L) jooksis mootor kokku 107.000 km peal. Ja isegi Rainer kui Porsche teeninduse omanik, ei suutnud leida kasutatud mootorit (kuna neid nii palju crashib, siis neid lihtsalt pole) ja oli sunnitud tehasest tutika mootori ostma. 200.000 EEK.
* Eestis on üks kuldne 996, millel jooksis mootor kokku ja vahetati ära.
* Ja ühel valgel oli probleeme mootoriga, mis täpselt, ma ei tea, aga auto oli tee äärde jäänud.

Ma ei ole tehnilise poolega nii kursis, aga ma tean, et kui 996 mootor kokku jookseb, siis mootoriplokk enam kasutatav ei ole lisaks muudele juppidele, mis pihta saavad ja need jupid maksavad sama palju kui uus mootor, nii ei olegi minu teada ühtegi 996 mootorit remonditud vaid ostetakse uus.

Minu arust on 996 Carrera hinnast näha, et see ei ole hea Porsche. Hea Porsche ei saa nii vähe maksta.

Täpselt samad probleemid on ka Boxsteritel (teadmiseks neile, kes sellist hullu mõtet on pidanud, et Boxsterit soetada).

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: 996 Carrera rinkale

Postitus Postitas hellraiser » 11 Jaan 2009 14:02

James Herne kirjutas:Täpselt samad probleemid on ka Boxsteritel (teadmiseks neile, kes sellist hullu mõtet on pidanud, et Boxsterit soetada).
Kas analoogsed probleemid on ka 987 Boxsteritel või ainul 986? Ise küll kunagi Boxsterit ei plaani osta (lihtsalt ei meeldi Cabrio autod), aga huvitav oleks teada ikkagi.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Vasta