1. leht 1-st

Porsche Kolvide jahutus

Postitatud: 09 Mai 2009 21:47
Postitas dexter
Oskab keegi öelda, kas porsche kasutab oma boxermootoritel kolvi jahutust õlipihustite näol, mis pihustavad kolvi alla siis?
kui jah siis kuidas on lahendatud see et õli piisavalt kiirest sealt ka ära valguks? kas seda õli üles põlemiskabrisse ei suruta kuidagi sellisel juhul? :roll:

Re: Porsche Kolvide jahutus

Postitatud: 10 Mai 2009 10:33
Postitas Pets
dexter, kõigepealt edu sulle turbopõrnika ehitamisel!
Jah, vähemalt M64 mootoris on kolbide jahutus olemas.
Edasi-õhkjahutusega mootoritel on kaks õlipumpa. Üks on survepump, nagu ka muudel mootoritel ja teine on tühjenduspump, mis õli õlipaaki (1) tagasi pumpab. Asuvad sama võlli peal. Survepumba tootlikkus on suurem, kui tühjenduspumbal. Mida suuremad pöörded, seda rohkem õli mootoris ja vähem õlipaagis. Pluss termostaat pos 7 ja õliradiaator pos9. Kokku nn. "kuiv karter"
Niisugust survet karteris ei saa normaaljuhul tekkida, et õli silindritesse pressima hakkaks.
Peale selle on ka karterituulutus (17) mis samuti ülesurvet väldib.
Pilt

Re: Porsche Kolvide jahutus

Postitatud: 10 Mai 2009 15:09
Postitas dexter
Suured tänud ;) edu vaja ja päris palju :D

Pm pole plaanis kuivkarterit tegema hakata, see viiks mootori täieliku ümberehituseni, küll aga plaanis lisada 2.0 boxerile õlipihustid kolvide alla, kuna nagu öeldud tulemas turbo mootor( mootori ise loomult sama mis Porsche 914 peal). Mõte oli selline et kasutan nende õlipihustite jaoks üldse eraldi õli pumpa ja eraldi õli kanaleid, mille siis ehitaks karterisse sisse.

Re: Porsche Kolvide jahutus

Postitatud: 10 Mai 2009 20:13
Postitas Pets
Hästi,
lisan siia veel pildi, kuidas paikneb 911 mootori õlipihusti.
Pildil on mootoribloki osa, silindri ava mootoriblokis ja õlidüüs, näidatud noolega.
Pilt

Re: Porsche Kolvide jahutus

Postitatud: 12 Mai 2009 10:48
Postitas dexter
suured tänud Petsile ;) abi kõvasti....
Eile arutasin natuke seda teemat ja kolvi jahuteid mujale ei saanud teha, kui pihustid jäävad otsaga ploki sisse kolvi alla, ning õlikaalid tulevad plokist väljapoolt....nüüd vaja leida lahendus sinna veel õlipumba suhtes...usun et originaal jääb nõrgaks ja lihtsaim viis oleks kasutada mingit teist õli pumpa(lisaks originaalile), kas siis elektroonilist(kui selline asi üldse olemas on) või siis rihma pealt käitavat(nagu audi diislitel).