Kas siin muude porschete omanikke ka liigub kui...

Mitte nüüd päris ila aga kõik see, mis mujale ei sobi.
Kasutaja avatar
66912
Postitusi: 50
Liitunud: 06 Apr 2006 10:32
Asukoht: Tallinn

Kas siin muude porschete omanikke ka liigub kui...

Postitus Postitas 66912 » 06 Apr 2006 10:39

Kas siin muude porschete omanikke ka liigub kui 924 ja selle teisendid?

Ma tegelikult tahan leida enne 1970 või siis vähemalt enne 1980 toodetud Porschete omanikke et oleks kellega hobi jagada ja suhelda.
Aga see tundub pisikeses Eestis vist võimatu olema?

Oskab keegi midagi kosta selle kohta?


Henry

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1390
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 06 Apr 2006 10:58

No kasutaja Pets on mees, kes tegeleb 928-tega, tal peaks neid koguni 2 olema.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 911 SC
'78 924 Carrera GT projekt
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
66912
Postitusi: 50
Liitunud: 06 Apr 2006 10:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 66912 » 06 Apr 2006 11:50

Kopeerin siia oma vastuse jeff01 privaatsõnumile:


Noh, tegelt ma ei ole veel Porsche omanik vaid sihuke "wannabe".
Auto on tellitud suure lombi tagant ja ulbib kusagil ookeanil praegu, teel Eestisse.

Kuna ma olen ebausklik, siis enne kui auto käes poel ei hakka kiitlema.
Kui kõik läheb plaanitult, siis kuu aja pärast jagan infot meelsasti.

Ma pigem tahtsin inimeste kogemusi kuulda pärsi vanade Porschete remondi ja varuosade osas Eestis. Sest too oodatav auto vajab kohe alguses kindlasti suurt tähelepanu ja osava mehhaniku kätt ning ma tahan selle kiiresti suveks sõitma saada.

Henry

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1390
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 06 Apr 2006 14:18

Nimest järeldan, et tegu on '66 912-ga?
No ega seal mingit raketiteadust pole ju. 912 kuulub veel nende Porschede sekka mis ametlikult on "Classic": lühikese teljevahega 911 kerega.
Tal on 356 neljasilindriline mootor ning autole juppe saad ilmselt ainult Porsche esinduse kaudu.

Ega Su tulevane juhuslikult Targa pole? Kui tegu on 912 Targaga, millel veel pehme tagaklaas, oled tõelise harulduse otsa sattunud 8)
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 911 SC
'78 924 Carrera GT projekt
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
66912
Postitusi: 50
Liitunud: 06 Apr 2006 10:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 66912 » 06 Apr 2006 15:13

Raceboy kirjutas:Nimest järeldan, et tegu on '66 912-ga?
No ega seal mingit raketiteadust pole ju. 912 kuulub veel nende Porschede ...
Eks tegu on 1966 912 jah.
Ma küll otsustasin vait olla kuni auto kätte saamiseni kuid ootus ja huvi on asja vastu nii suur et pudrumulk ei suuda tegelt kohe kuidagi kinni püsida :)

http://912.firmapidu.ee/data/1139998094/20_1.JPG
http://912.firmapidu.ee/data/1139998094/ea_1.JPG

Kes seda sõidukit ei tea, siis lihtsustatult võib Porsche 912t kirjeldada kui ülemineku mudelit 1950-ndatest pärit Porsche 356lt esimese põlvkonna 911-le.

Kusjuures 912 viimasel tootmisaastal 1969 tehti neid ka pika teljevahega.

Normaalses seisukorras "soft window targa" jäi muidugi minu hinnapiirist välja ja tegelikult visuaalselt mulle targa kere üldse ei meeldi.
Korralik, sõitev 912 kupeegi on nii kirve hinnaga et selle raha eest saaks terve karja 924-sid soetada :(
Seepärast tellisin auto USA-st kus neid on rohkem ja hinnad on soodsamad kuid siiski keskmise eestlase jaoks päris kallid.

Minu eesmärk ei olnud tegelikult üldse kiiret sportautot soetada vaid just pigem stiilne, vana ja klassikaline sõiduk saada. Nii et ma tulevikus jätan teie ringrajaüritused ilmselt vahele ;)

Tegin ka põhjalikku uurimistööd enne ostu ja võin kindlalt väita, et ma ilmselt tean selle auto tausta nii põhjalikult ainsana Eesti.
Näiteks juppidega on selline kurb lugu, et enamus juppe sellele autole ei toodeta enam aastaid. Sama lugu on ka kereplekkidega kuigi auto väljast sarnaneb 1980ndate 911-ga.

Kuid mul on vaja nüüd sellele autole ihumehaanik leida auto saabumise ajaks, et auto kiiresti üle vaadata ja suveks sõitma saaks.
Samas ainus töökoda kes sarnase sõidukiga kokku on puutunud Eestis - Carmus Tuning tundub liiga kirves, eriti kui arvestada et see auto oma vanusest tulenevalt vajab palju tähelepanu. Aga kui midagi üle ei jää siis tuleb sinna vurada.

Tegemist on 4 silindrilise õhkjahutusega mootoriga mida enamus mehaanikuid eestis pole uneski näinud.
Mõtlesin mõnda VW põrnika spetsialisti leida Tallinnast/Harjumaalt sest 356 mootor on just põrnika mootorist välja arenenud ja sarnaneb tööpõhimõtetelt sellele kõige rohkem.
Kuid siiani on ka see raskeks pähkliks osutunud.
Mehaanik peab kindlasti väga usaldusväärne olema, sest autot millele enamus juppe ei ole saada, ei julge suvalise vandi garaaži viia, sest kui midagi viltu läheb siis tõusevad kulud kosmosesse.
Pluss on see, et 40 aastat vana auto on oma ehituselt väga lihtne.

Kas keegi oskab tolle probleemi osas nõu anda?
Viimati muutis 66912, 06 Apr 2006 21:27, muudetud 1 kord kokku.
Henry

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1390
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 06 Apr 2006 15:53

Porsche AG-l on programm "Porsche Classic" ning juppe peaks siiski saada olema. Ka e-bayst leiab.
Raske on soovitada mehaanikuid, kes oleksid väga pädevad taolises vanuses klassikaga. Carmuse-mehed on vägagi õiged sellise autoga tegelema, aga märkisid kulude suhtes õigesti. Päevast päeva seal autot seal hoides lähebs ee päris kena krooni maksma.

Olles ise 911-de hingeeluga mõnevõrra kursis (lammutanud ja kokku pannud üht 68a isendit ning sellealast kirjandust lugenud), ei soovitaks mootori ja käigukasti kallale kellelgi peale Carmuse minna lasta.
Keretööde vajaduse korral on olemas Meriväljal üks garaaž nimega Autorestauraator (kui ma ei eksi), kes on taastanud paar 356-t ning omab selliste autodega märkimisväärset kogemust.

P.S. Ja rajal on temaga sellegipoolest fun;)
Enda kokkupuude 912-ga oligi pehme klaasiga isendiga aastal 2000, kui Eestit läbis "2000 Mile Trial": sai sees istuda ja üksipulgi uurida-puurida.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 911 SC
'78 924 Carrera GT projekt
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
66912
Postitusi: 50
Liitunud: 06 Apr 2006 10:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 66912 » 06 Apr 2006 21:26

Ok, aga kui parasjagu tõsist mootori remonti ega kereremonti vaja ei ole siis Autorestauraator ja Carmus oleksid overkill mu jaoks.

Esialgu vajab starter tähelepanu, suutsin ka kasutatud asenduse leida juba kuigi seda ei pruugi vaja olla. Vaja veel tavapärane ostetud auto alghooldus teha ehk õlid-filtrid-rihmad-küünlad vahetada. Lisaks on vaja auto üldist kontrolli teostada - pidurid ja sillad.

Need tööd on lihtsad kuid samas nurga taha Vasja juurde ma ei ole nõus minema, kui ma leian usaldusväärse ja kogemustega alternatiivi siis ma hea meelega Carmusesse ka ei lähe...

Kas kellelgi on soovitusi?
Henry

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1390
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 06 Apr 2006 21:35

Sildade regulli suhtes on asi nii, et tegu on torsioonvedrustusega nii ees kui taga, mida enamik kohti ei tunne.
Üks koht, kus seda reguleerida osatakse oleks TRK Värvid.
Starter on parem lasta Boschi enda asendusosadega lasta remontida. Tulemus on parem, kui kasutatud (teadmata tööajaga) samasugune osta. Sama lugu genekaga.
Ja ega 912 juures mingit hullu teadust pole, kui veidi Porschesid tunned, raamatuid loed ja välismaa foorumid just vaenlased pole.
912 (356) mootor on ehituselt oluliselt lihtsam, kui 911 oma, millega endal teatud kokkupuude olnud.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 911 SC
'78 924 Carrera GT projekt
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 06 Apr 2006 22:04

TRK Värvide sillareguleerija ajab sõrad vastu, kui 924/944 tagasilda näeb. Ütleb, et pole koolitust, oskusi jne. Samas, kui väga peale käia, siis midagi ikka teeb.
Raceboy kirjutas:Sildade regulli suhtes on asi nii, et tegu on torsioonvedrustusega nii ees kui taga, mida enamik kohti ei tunne.
Üks koht, kus seda reguleerida osatakse oleks TRK Värvid.

beetle
Postitusi: 42
Liitunud: 03 Dets 2005 00:50
Asukoht: TÜRI
Kontakt:

Postitus Postitas beetle » 06 Apr 2006 23:20

Selle mudeli mootor peaks väga lihtsa ehitusega olema ja keerulist ei ole seal midagi.Ise ehitan praegu VW T4 õhkjahutusega 2,0 L mootorit ja see on praktiliselt identne 914 mootoriga.Ja ehitus on nii lihtne et tunni ajaga on pulgad laua peal laiali.Torsioonsillaga ei tohiks ka probleeme olla,kuna taga saad ju ainult kokku jooksu paika ajada(muidugi kui keegi varem torsioone laiali ei ole kiskunud ja vale kraadiga kokku pannud).Ka selle jaoks on õpetus kohe võtta.Soovitan tehnika poole pealt selle mehe poole pöörduda(vähemalt nõu oskab ta kindlasti anda) http://www.beetle.ee/foorum/profile.php ... rofile&u=3 . Igatahes Suur kummardus,et lõpuks hakkab ka Eestis nägema autosid mis südame kiiremalt põksuma paneb :D !

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 07 Apr 2006 08:21

beetle kirjutas:Torsioonsillaga ei tohiks ka probleeme olla,kuna taga saad ju ainult kokku jooksu paika ajada(muidugi kui keegi varem torsioone laiali ei ole kiskunud ja vale kraadiga kokku pannud).
Ma ei tea, kuidas 911-del see sillaehitus on, kuid 924/944 puhul saab kõike reguleerida.

Kasutaja avatar
66912
Postitusi: 50
Liitunud: 06 Apr 2006 10:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas 66912 » 07 Apr 2006 08:40

Selle foorumi juures on mul väga hakanud meeldima, et siin on palju asjalikke ja abivalmis inimesi. Porsche-club, kus ma natuke James Herne-ga suhtlesin jättis täpselt vastupidise mulje.
Viis pihku siinsetele liikmetele 8)


See auto on õnneks väga lihtsa ehitusega jah. Kaugemas tulevikus kindlasti kavatsen remondiga ise tegelema hakata. Praegu aga ei ole selleks tingimusi ja aega - nii tuleb mul ikkagi töötkotta minna.
Auto lihtsuse tõttu ei pea töömees ka just "keemik" olema, peab lihtsalt usaldusväärne, kogenud ja vastutustundega olema.

Sildasid reguleerida loodetavasti pole vaja, pigem on vaja silla kuluvosad üle vaadata et midagi ei loksuks.
Starter õnnestus ühe väga õnneliku juhuse tõttu $30 eest saad, seepärast võtsin kohe ära, isegi kui see ei tööta on see starter muidu palju rohkem väärt.

Sellist Mardi sarnast inimest tahangi leida, kes oleks usaldusväärne ja õhkjahutusega mootorite kogemusega ja asuks Harjumaa piires. Ma võtan temaga ühendust ja uurin kus ta asub.

Ma tellisin endale juba "Workshop Repair Manuali" ja muid raamatuid, mis aitavad kaasa kui inimene pole tolle autoga pole varem otseselt kokku puutunud.
Henry

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1390
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 07 Apr 2006 10:00

Manual on vägagi soovitav asi, ja kui muud pole, siis Haynesi oma ajab asja ära, kuigi seal on tihti palju valeinfot. Parim valik ongi Factory Workshop Manual.
912-l (ja ka varasematel 911-del) on nats teistsugune torsioonvedrustus, kui 924/944-l. See on sarnane 924 vana tüübi tagavedrustusega (Siin foorumis peaks kuskil sellisest ka pilt olema).
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 911 SC
'78 924 Carrera GT projekt
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 07 Apr 2006 19:29


Pets
Postitusi: 533
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

912 66

Postitus Postitas Pets » 07 Apr 2006 22:19

Tore, kui ka klassikalise 911 välimuse ja 356 põrina (või ka Käferi e. Põrnika lurinaga) auto lõpuks meie teedele jõuab. Kõrval Soomes igatahes peaks olema olemas 912-66, 912-67 ja 912E-76, kui originaalosanumbritega varuosakataloog -see on 911 ja 912-le sama, huvitab, saab seda siit

Mind muidugi huvitaks- miks just 912 aga mitte 911, hinnavahe ei peaks ju suur olema. Ega muidugi 1,6L 90 hp mootoriga ka tänapäeval hätta ei jää, kaalu ju sellisel autol ainult 970 kg tühjalt.
Tehtud neid koos Targa mudeliga 30985 ja hind uuena oli 16250 DM

Vasta