2. leht 2-st

Postitatud: 07 Apr 2006 22:48
Postitas Raceboy
Jah, mootoreid oli küll kaht versiooni (muudatused pmst olematud) aga võimsus kõigil 90hj.
Seda ma räägingi, et fun on :D

Postitatud: 08 Apr 2006 13:48
Postitas 66912
Haynes'il ei ole head manuali 912 jaoks.
Ma leidsin ning tellisin juba parimad manualid ja raamatud mis 912 kohta üldse trükitud on, välja arvatud originaal tehase 911/912 workshop manual, mis just hiljuti ebays 5000 eeku eest kaubaks läks :shock:

See pilt tagumisest torsioonvedrustuses sarnaneb 912 omale küll väga.

Eks see 911 või 912 valik on osaliselt ka maitse asi aga 912 on palju eeliseid mis mulle huvi pakkusid:

* Mulle meeldib 912 natuke eksootilisem mudelinimi.
* varaseid 912 peetakse veidi väärtuslikemaks kui varaseid 911-sid kuigi hinnavahet tegelikult ei ole.
* Nii vana Porschet talutava hinnaga ja talutavas seisukorras leida on väga keeruline, siin on 912-l eelis kuna esimesel paaril tootmisaastal müüdi neid 2 korda rohkem kui 911 ja need on ka natuke paremini ajahambale vastu pidanud.
* 911 varajane 2.0 mootor jäi 356C/912 mootorile vatupidavuselt palju alla, see viga lahendati lõplikult alles 911SC mootritega . Samuti on tänapäeval toda varast 911 mootorit mitu korda kulukam remontida kui 912 oma.
Mina aga tahan oma sõidukist soojal ajal ja ilusate ilmadega "daily driverit" teha ja madalamad kulud on siinkohal väga olulised sest sellises vanuses Porsche remont võib niigi hullumeelselt kulukaks ja keeruliseks osutuda. USA-s läheb näiteks juba 912 mootori kapremont spetsialist juures alates $7000 maksma, Eesti kohta muidugi ei oska ma midagi kosta.
* Samuti on varajane 911 oma suurema ja raskema tagasilla taga asuva mootori tõttu väga andestamatu juhitavusega, ehk "tail happy" nagu jänkid ütlevad.
911 juhitavuse stabiliseerimiseks lisati 1967 lausa lisa ballast esistange taha ja 1969 suurendati teljevahet.
* 912 toodeti kokku umbes 30000, mis teeb selle auto päris haruldaseks, tänapäeval peaks umbes pooled veel alles olema, sõidukorras olevaid veelgi vähem. 924 ja 944 toodeti näiteks 10 korda rohkem.
* See on mu arvates väga lahe et mootor 356 põlvkonnalt pärineb.
* Porsche-club.ee andmetel on Eestis 2 esimes põlkonna 911 (kuni 1973) kuid mitte ühtegi 912.


Minu eesmärk on enne 1970 toodetud klassikaline ja haruldane sõiduk hankida, võimsus ja kiirus ei lähe üldse arvesse.

Kui ma kiiresti sõita tahaksin siis oleksin võibolla Corvetti ostnud või 924/944 Turbo näiteks.

Postitatud: 08 Apr 2006 15:06
Postitas Raceboy
Mootor pärineb tegelikult just viimaselt 356 põlvkonnalt, ehk siis C-lt.
Ja veel, 924 Turbot (931) on toodetud kokku vaid veidi rohkem kui 12 000 tk. :wink:

Postitatud: 08 Apr 2006 15:38
Postitas 66912
Raceboy kirjutas:Mootor pärineb tegelikult just viimaselt 356 põlvkonnalt, ehk siis C-lt.
:wink:
Ilmselt tekkis mingi sõnaline apsakas kui teisit võis aru saada, parandasin selle ära. :oops:
Raceboy kirjutas: Ja veel, 924 Turbot (931) on toodetud kokku vaid veidi rohkem kui 12 000 tk. :wink:
Kurat siis ma oleks ju hoopis lihtsamalt ja odavamalt veelgi haruldasema auto saanud :? :lol:

Lihtsalt huvist, et kui palju/vähe neid Turbosid siis Eestis on?

Postitatud: 08 Apr 2006 15:38
Postitas jeff01
Raceboy kirjutas:Ja veel, 924 Turbot (931) on toodetud kokku vaid veidi rohkem kui 12 000 tk. :wink:
anyway pole need autod just võrreldavad aga jah selle põrra häält tahaks ise kuulda, peaks põrnika häälele sarnanema :D

Postitatud: 08 Apr 2006 20:55
Postitas arx
Vanades autodes on ja see vastupandamatu võlu.
Tollal, kui sai endale 924 soetatud ja ei teadnud porgedest veel mitte muhvigi, tundus et see võiks üks haruldane putukas olla. 8) Ajapikku muidugi jõudis kohale ,et üsna levinud mudel teine. :(
Nüüd vahetevahel mõtlen, et suuremat rahuldust pakuks vast selle töö ja raha kulutamine hoopis näiteks 914 peale. :roll: Minumeelest üks ilusamaid Porschesid :lol: . Aga muidugi roostetavd nii mis kole, nõnda et korraliku isendi leidmine 924-st tunduvalt raskem ning hinnadki teisest suurusjärgust. :cry:

912 914

Postitatud: 08 Apr 2006 22:20
Postitas Pets
jah, ja 912 tehti ka muidugi aastal 76, 912E ja selle tootmisarv peaks olema kuskil 2099 või sealkandis, nii et veel haruldasem kui eelmine 912.
Ja kui haruldust otsida-ei tea kas kuskilt leiab Porsche 916-e, tehtud neid vaid 11 tk.

914 on väga omapärane Porsche, esimene klapptuledega isend, kui selline endale muretseda, siis võiks küll 914-6 olla. Ja USAst leiab 914-sid, millel ka 3,8L VarioRam vahel...

Postitatud: 09 Apr 2006 12:42
Postitas laur4
Kui mul õigesti meeles, siis paar aastat tagasi müüdi Saaremaal ühte 914-ja. Äkki on siis üks see mudelgi siinmaal olemas.

Postitatud: 09 Apr 2006 13:25
Postitas 66912
1976 912E mulle huvi ei paku kuna on liiga uus ja VW mootoriga.

914 on tõesti lahe aparaat. Keskmootori tõttu on see ideaalse kaalujaotusega ja seega väga hea juhitavusega.
Mootor on sellel ka tegelikult VW Type 4 kui 914-6 välja arvata.
Haruldane on teine ka.
Võibolla on hinna ja saadavuse poolest on samuti sellist autot mõttekas USA-st lasta tuua:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=288703

Postitatud: 09 Apr 2006 19:25
Postitas Raceboy
66912, 931-sid on Eestis täpselt 1. Ja sellelgi tehnika ja kere eraldi teid pidi läinud :D

Postitatud: 09 Apr 2006 19:45
Postitas jeff01
Raceboy kirjutas:66912, 931-sid on Eestis täpselt 1. Ja sellelgi tehnika ja kere eraldi teid pidi läinud :D
Irw ei anan ikka järele. Olgu neid või 1 kokku tehtud ikka pole need autod ju võrreldavad :D

Postitatud: 09 Apr 2006 20:48
Postitas Raceboy
Ma ei üritanudk võrrelda muu, kui harulduse põhjal.
912-eid on juba vanuse pärast vähem.

EDIT: 914-sid on tehtud 100 000+ tk kokku, lisaks 914-6 ja 916-le on veel haruldasem versioon 914-8, mida on tehtud vaid 2tk :!:

Postitatud: 10 Apr 2007 10:28
Postitas z_man
Internetis ringi kolades tekkis huvitav küsimus:

Kas eestis on mõni Porsche 356 olemas? Kasvõi replica?

Postitatud: 10 Apr 2007 14:59
Postitas 66912
Eelmise aasta seisuga kindlasti ei olnud.
Äkki keegi on vahepeal salaja toonud...