Haynes'il ei ole head manuali 912 jaoks.
Ma leidsin ning tellisin juba parimad manualid ja raamatud mis 912 kohta üldse trükitud on, välja arvatud originaal tehase 911/912 workshop manual, mis just hiljuti ebays 5000 eeku eest kaubaks läks
See pilt tagumisest torsioonvedrustuses sarnaneb 912 omale küll väga.
Eks see 911 või 912 valik on osaliselt ka maitse asi aga 912 on palju eeliseid mis mulle huvi pakkusid:
* Mulle meeldib 912 natuke eksootilisem mudelinimi.
* varaseid 912 peetakse veidi väärtuslikemaks kui varaseid 911-sid kuigi hinnavahet tegelikult ei ole.
* Nii vana Porschet talutava hinnaga ja talutavas seisukorras leida on väga keeruline, siin on 912-l eelis kuna esimesel paaril tootmisaastal müüdi neid 2 korda rohkem kui 911 ja need on ka natuke paremini ajahambale vastu pidanud.
* 911 varajane 2.0 mootor jäi 356C/912 mootorile vatupidavuselt palju alla, see viga lahendati lõplikult alles 911SC mootritega . Samuti on tänapäeval toda varast 911 mootorit mitu korda kulukam remontida kui 912 oma.
Mina aga tahan oma sõidukist soojal ajal ja ilusate ilmadega "daily driverit" teha ja madalamad kulud on siinkohal väga olulised sest sellises vanuses Porsche remont võib niigi hullumeelselt kulukaks ja keeruliseks osutuda. USA-s läheb näiteks juba 912 mootori kapremont spetsialist juures alates $7000 maksma, Eesti kohta muidugi ei oska ma midagi kosta.
* Samuti on varajane 911 oma suurema ja raskema tagasilla taga asuva mootori tõttu väga andestamatu juhitavusega, ehk "tail happy" nagu jänkid ütlevad.
911 juhitavuse stabiliseerimiseks lisati 1967 lausa lisa ballast esistange taha ja 1969 suurendati teljevahet.
* 912 toodeti kokku umbes 30000, mis teeb selle auto päris haruldaseks, tänapäeval peaks umbes pooled veel alles olema, sõidukorras olevaid veelgi vähem. 924 ja 944 toodeti näiteks 10 korda rohkem.
* See on mu arvates väga lahe et mootor 356 põlvkonnalt pärineb.
* Porsche-club.ee andmetel on Eestis 2 esimes põlkonna 911 (kuni 1973) kuid mitte ühtegi 912.
Minu eesmärk on enne 1970 toodetud klassikaline ja haruldane sõiduk hankida, võimsus ja kiirus ei lähe üldse arvesse.
Kui ma kiiresti sõita tahaksin siis oleksin võibolla Corvetti ostnud või 924/944 Turbo näiteks.