Vabalthingava mootori väljalaske ümber tegemine

Mitte nüüd päris ila aga kõik see, mis mujale ei sobi.
Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 991
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 16 Okt 2006 12:31

Ma mõtlesin üldisemalt hobiauto kui selline. Sõiduvahendina oleks majanduslikult kasulik mõni väikeklassi ökopill.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 16 Okt 2006 19:48

vahepeal oli mul hirmus tahtmine se õhk sealt 924 lja portidest sisse suruda aga kahjuks pean rahalistel põhjustel oma 924ljast loobuma. Usun millegipärast et 924lja mittesobivus turbotamiseks on samuti linnalegend mis on vaja murda. Ei näe mina eelist Lada mootoris 924lja ees, mis kannatas stock sisuga 0,6 Bari kasutades karburaatorit :lol: (peale rõhu tõstmist läks originaal kaanetihend lihtsalt katki. Nagu ei usu ma ka opeli inseneride paremust porsche inseneride ees kui stock sisuga 8 klapiline kannatab tihendi tõttu 0,8 ja metaaltihendiga 1,2 bari. 1,4 bariga kestis kah mõne aja ja suri vaid juhtimise puudumise tõttu. 16 klapilised opljaad sõidavad ka 300 hp juures täiesti stock sisuga va kaanetihend. :roll: Usun et järgmine omanik viib ehk minu abiga mu plaani teoks ja saab ära proovida selle mootori kestvuse. Müüakse neid ju pmt kilohinnaga :lol:

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1390
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 16 Okt 2006 20:17

Ei pea uskuma, tehke ära siis näete. Selle mõistmiseks piisab sellest, kui veidi süveneda automootori põlemiskambri ja plokikaane teemasse. Pole mõtet võrrelda 16klapilist mootorit 924-ga.
Ja ma kordan VEEL: 924 mootor pole selline mitte Porscheinseneride suutmatusest, vaid turustarteegiast. 924 ei tohtinud mingil juhul olla kiirem, kui 911! On teada ka mõned faktid 924 katsetustest, siis oli see 2liitrine mootor Porsche enda väljatöötatud kaanega arendanud 160 hobujõudu ja tolle aja 911 jäi rajal päris häbisse.

Ja veelkord: 924 nõrgim koht on kaanetihend, edasi kolvid. See paneb mõistliku piiri 0.5baari peale. Miks nii vähe? Sest 924 põlemiskambri disain on VÄGA detonatsioonialdis ja ja see paneb paika piiri. Pisemgi (kergelt tekkiv) detonatsioon tapab tihendi/kolvid väga kiirelt.
Ja pole mõtet hakata rääkima, et 924 Turbo ju kannatab. Esiteks, 931 kaas on hoopis teine teema võrreldes 924 omaga, teiseks, kolvid on neil täpselt sama kehvad (kuigi kannatavad siiski u. 260-270hj).

Aga mis seal rääkida, tehke ära! Ise kavatsen seda teha, kuid pole eriti optimistlik tulemuste osas, hea kui 30-40 töökindlat lisajõudu sealt saab.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 911 SC
'78 924 Carrera GT projekt
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
Allan
Postitusi: 285
Liitunud: 07 Sept 2006 13:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Allan » 18 Okt 2006 20:24

arx kirjutas:See on IMO järjekordne "linnalegend" , et 924 väljalaset paremaks ei anna teha. Mingid sellid kunagi ükskord pookisid mingi väljalaske külge, ilma teisi olulisi muudatusi mootori juures tegemata, kirjutasid sellest artikli ja nüüd on juskui kivisse raiutud, et ei aita midagi.Tüüpiline interneti tarkus.
Muuseas sellel mootoril oli kunagi mitte lihtsalt suva kolle kokku keevitatud vaid üks tüüp tegi selle arvutamisest TPI-s diplomitöö :D Teostus oli muidugi vähe küsitava kvaliteediga ja peale matsu autga said torud ka muljuda.
Oskad sa öelda, kas sellest koldest mingit effekti ka oli?

Kasutaja avatar
arx
Postitusi: 226
Liitunud: 25 Sept 2005 20:23
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas arx » 19 Okt 2006 08:23

Allan kirjutas: Oskad sa öelda, kas sellest koldest mingit effekti ka oli?
Kui mõtled konkreetseid düno numbreid enne ja pärast, siis seda ei tehtud.

Vasta