Mootoriõli ja muud määrded

Mitte nüüd päris ila aga kõik see, mis mujale ei sobi.
Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 13 Jaan 2007 17:16

Sry, oleks pidanud kohe selgitama, et ma ei mõelnud sellega õlirõhu madalust.
See, miks õlituli põleb, ma küll öelda ei oska, aga täissündiga on sellel mootoril eelpoolmainitud põhjustel suurem blow-by.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
reimz
Postitusi: 121
Liitunud: 10 Jaan 2007 14:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas reimz » 29 Jaan 2007 22:41

Aga mis peaks õlirõhk olema?

Mul sõites koguaeg seal 4 kandis ja soe mootor tühikäigul kuskil 3 bari.
Tundub veidi kõrgem kui teil siin.
what would the world be like if everything had to be practical

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 30 Jaan 2007 00:23

reimz kirjutas:Aga mis peaks õlirõhk olema?

Mul sõites koguaeg seal 4 kandis ja soe mootor tühikäigul kuskil 3 bari.
Tundub veidi kõrgem kui teil siin.
944ljal ongi kõrgem kui 924ljal vist :roll: 924 käis enne surma ka poole baariga kenasti aga sellist õlisurvet (õigemini selle puudumist) 944 küll ei kannataks....minu 944ljal on 5w50nega sooja mootoriga 3me kandis ja kuumaks aetud mootoriga umbes 2,5

Kasutaja avatar
reimz
Postitusi: 121
Liitunud: 10 Jaan 2007 14:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas reimz » 30 Jaan 2007 00:28

jeff01 kirjutas:
reimz kirjutas:Aga mis peaks õlirõhk olema?

Mul sõites koguaeg seal 4 kandis ja soe mootor tühikäigul kuskil 3 bari.
Tundub veidi kõrgem kui teil siin.
944ljal ongi kõrgem kui 924ljal vist :roll: 924 käis enne surma ka poole baariga kenasti aga sellist õlisurvet (õigemini selle puudumist) 944 küll ei kannataks....minu 944ljal on 5w50nega sooja mootoriga 3me kandis ja kuumaks aetud mootoriga umbes 2,5
aga nagu ma aru saan siis kõrgem on parem kui madalam?
what would the world be like if everything had to be practical

Kasutaja avatar
siim
Postitusi: 446
Liitunud: 19 Sept 2005 11:30
Asukoht: Norrbotten/Viljandi

Postitus Postitas siim » 30 Jaan 2007 00:28

Joosep, palju sul peale õli- ja simmerite vahetust rõhk muutus?
928
996 C4

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 30 Jaan 2007 20:33

simmerite vahetus vast rõhku ei tõstnud aga õlivahetus tõstis küll veidi (pea aegu pool baari) ...eelmine õli oli küll paksem aga juu siis oma omadused minetanud et rõhk madalam oli.
to reimz: Loomulikul on parem õlisurve mootorile kasulik...pigem on nõrk surve äärmiselt kahjulik ja võib kaasa tuua selle, et mootorit pole enam mõtet taastadagi kuna remont ületab tunduvalt kasutatud mootori hinna. (Kui se üldse võimalik on)

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 09 Mär 2007 11:30

Lugedes opentrack foorumit oli seal postitatud järgnev link.

http://www.rallyshop.ee/index.php?alam=5

Minu tähelepanu äratas sellel lehel Red Line õlide pakkumine.

Nimelt USA vennad väidavad, et Red Line õli on ravinud nende käigu vahetamisega seotud probleeme.

http://clarks-garage.com/phpBB2/viewtopic.php?t=6476

http://www.redlineoil.com/products_gear ... tegoryID=7

Kas keegi oskab kommenteerida? Kas keegi on Red Line õlisid kasutanud?

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 09 Mär 2007 12:14

joonas kirjutas:Nimelt USA vennad väidavad, et Red Line õli on ravinud nende käigu vahetamisega seotud probleeme.
Kas keegi oskab kommenteerida? Kas keegi on Red Line õlisid kasutanud?
Red Linega kogemusi pole, kuid Motuli käigukastiõli parandas ühe kasti toimimist küll kunagi märkimisväärselt. Arvestades, et Red Line tooted peaks väga tasemel olema, siis võib sellel väitel alust olla küll.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 10 Mär 2007 12:10

laur4 kirjutas:Motuli käigukastiõli parandas ühe kasti toimimist küll kunagi märkimisväärselt.
Milles se väljendus :roll:

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 12 Mär 2007 14:34

jeff01 kirjutas:
laur4 kirjutas:Motuli käigukastiõli parandas ühe kasti toimimist küll kunagi märkimisväärselt.
Milles se väljendus :roll:
Kõigepealt kadus külmadega raskelt käikude sisselülitumine. Käisid pärast väga kergelt. Ja kui enne tegi kast kergelt undavat häält, siis pärast oli see jäljetult kadunud.
Lisaks kasutasin enda eelmisel autol seda õli ning kui esimene kord kasti lahti võttes oli see seest sõna otseses mõttes üleni must, siis peale ca aastat ning ühte õlivahetust oli väga ilus puhas. Õli pesi kogu saasta välja ning kast töötas laitmatult.
Kogu jutt tundub küll Teleturu moodi, kuid tegu täitsa reaalsete juhtumitega.

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mootoriõli ja muud määrded

Postitus Postitas joonas » 18 Aug 2008 14:07

Õli teemaline jutt, kus seletatakse mida näitavad numbrid õlikanistri peal ja kuidas need sõltuvad sellest, kas tegemist on täissünteetilise õliga või mitte.

Mind pani see artikkel natukene teist moodi mõtlema küll.
http://ferrarichat.com/forum/faq.php?fa ... oil_basics

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Re: Mootoriõli ja muud määrded

Postitus Postitas jeff01 » 18 Aug 2008 18:27

kuna ennastki huvitas avasin lingi lootuses sealt mingi kokkuvõte leida :lol: ehk uurin teinekord kui aega rohkem :)

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mootoriõli ja muud määrded

Postitus Postitas joonas » 03 Sept 2008 13:44

Mida tähendab API märgistus http://motorcycleinfo.calsci.com/API.html

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mootoriõli ja muud määrded

Postitus Postitas joonas » 03 Sept 2008 13:46

Motul 300V erinevate sortide seast valimist lihtsustav tabel http://www.motul.fr/redirectuk.asp?N=1.06.02.01

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mootoriõli ja muud määrded

Postitus Postitas joonas » 21 Okt 2008 15:08

See ei pruukinud õli viga olla, kuid minule tundub, et Valvoline VR1 Racing 5W50 õli jäi rajal lahjaks. Minult tõmbas selle õliga sõites teise kepsusaale ringi. Rajale tasuks Valvoline õlidest proovida vast VR1 Racing 10W60 õli või mingit Racing nimega 20W50 õli.

Samas olen ka Valvoline VR1 Racing 10W60 õliga teise kepsusaale ringi lasknud. Siis oli küll mootori varasem seisukord teadmata.

Vasta