1. leht 1-st

Kuidas võib porschet üldse "tuunida"

Postitatud: 14 Veebr 2007 20:36
Postitas jeff01
Mitte et mul omal midagi plaanis oleks aga niisama huvitab teie arvamus teemal kuidas on sünnis porschet tuunida ja mida kindlasti kohe teha ei soovita...(lõunanaabrite teema ehk siis)
Mõtlen umbes selliseid asju:
Kas suuremate pidurite (tihtilugu järgmistelt mudelilt pärit) on nö hea tuuning? Käigukastide jne veermiku vahetus parema vastu? Mootori edendamine rõhku tõstes, sport nukka kasutades, chippides vms moodi iganes. Välimuse modimine, et saada uuem või teise mudeli LOOK?
On se teie meelest ka hea kui seda teostataks nö haruldasematel autodel....(kasvõi müügis olevad martini 924.....tehase prototüüp 951 jne)
Kas koonusfiltrile tuleks "böö" teha või on se siiski aksepteeritav?
toonklaas?
sirm?
originaal istmete nahaga katmine?
väljalaske muutmine
muude autode spoilerite aretamine...ilmselt BÖÖÖ
Lisade paigaldamine
Heli install polstreid muutes?
antennid mitte originaal kohtadel?
laiem tiib (24lja puhul 944)

Mis iganes teema mida annab "tuunida"
Tahaks lihtsalt teiste porschemeeste arvamust lugeda nii pikalt ja laialt kui viitsite vastata.

Postitatud: 14 Veebr 2007 21:47
Postitas riza
Välimuse koha pealt on 944 juba stokis väga super. Paar Porschedel kasutatavat vidinat võib külge panna - ümaramad ja ilusamad peeglid, taha nn bridge spoiler vana asemele..

Mootori poole pealt võib oma rahakoti piires ju midagi teha ja kui peale seda "tuuningut" auto võimsus märgatavalt kahanenud ei ole, siis võib öelda, et asi õnnestus.

Mina isiklikult jätaks masinad sellesse ajastusse, kust nad tulid..st 924-le ma ei paneks 944 laiu kerejuppe külge ja 944-le mingeid aftermarket bampereid veel enam mitte. Isegi audioga oleksin ettevaatlik ja vilkuvatest makkidest hoiaks eemale.

Kusjuures mind isiklikult häirib ka see, kui Porschedel on "valed" veljed all :)
Selline siis minu vastus sulle.

Postitatud: 14 Veebr 2007 21:55
Postitas dexter
hmm, minuarust on porsche selline auto, et mida originaalsem seda parem, kuigi mootori või veermiku tugevdamise vastu pole mul kah otseselt midagi, kui see peaks kah olema normaalsuse piirides. ei midagi utoopilist :D
porsche on lihtsalt fänni auto, kellele meeldb teistest erineda, aga mitte sellega et autole on tehtud mingi tuunig, vaid sellega et oled porsche omanik:P
küll vaatan aga väga viltu neile kes rikuvad porsche originaal välimust, minupärast võib modifitseerida välimust teistel autodel, aga porsche on selline auto mida ei tohiks muuta, lihtsalt pühaduse tõotus :D
ise kah siin vaatan praegu remondi käigus et kõik jupid ikka originaaliks jätta ja kui midagi muudangi, siis jätan kõik originaalid alles, nii et pärast saaks kõik tagasi panna nii nagu oli .

Postitatud: 14 Veebr 2007 22:12
Postitas hellraiser
Ma üldiselt olen sellise arvamuse juures, et tuunida võid igat autot, aga peaasi, et lõpptulemus oleks parem kui originaal. Ja Porsched on enamasti juba tehasest tulnuna suurepärased on nende puhul raske seda teha nii et asi pärast hea jääb.

Näiteks on mul väga hea meel vaadates toda oranzi Markuse 951'te. Välimuses on kasutatud tuuninguks Porsche enda juppe (968 peeglid ja spoileri-lip, turbo twist veljed jne. Samas on tehnika ka Porsche oma (kuigi lisatud ka aftermarket juppe) ning nüüd peaks too masin üldse minema 3L mootori peale nagu kuulnud olen ja seegi jällegi 968 pealt. Asi on tehtud väga hea maitsega ning tulemus on ka vääriline.
Sama jutt ka Kerdi 951'e kohta.

Kui see tuuningupisik ikka sees on, siis võib seda teha küll, aga kindlasti tuegvalt enne järgi mõelda, et kas ikka tulemus on seda väärt või mitte..
Aga kindlasti _EI_ tohi haruldusi tuunida. Kasvõi sellised Martini 924'jad. See oleks ikka kohutav patt ära rikkuda midagi sellist.

Postitatud: 15 Veebr 2007 11:46
Postitas arx
Porsche ajaloolased väidavd, et enne "riisikate" ajastut oli Porsche üks tuunituim automark üldse :?

Re: Kuidas võib porschet üldse "tuunida"

Postitatud: 16 Veebr 2007 12:32
Postitas joonas
jeff01 kirjutas: Kas suuremate pidurite (tihtilugu järgmistelt mudelilt pärit) on nö hea tuuning?
Kui muudatused on tehtud nii, et pidurid ei lahku auto küljest, siis on pidurite välja vahetamine igati ok. Enne pidurite vahetamist tuleks endalt siiski küsida, kas originaalpiduritest jääb sulle väheks. Reeglina on 944 mudelil nii head pidurid, et upgrade'ida pole vaja. Kui pidurid lähevad pehmeks tasuks viga otside ebaühtlaselt kulunud ketastest, klotsidest ja pidurivedelikust.
jeff01 kirjutas: Käigukastide jne veermiku vahetus parema vastu?
Väidetavalt on 944S kast tugevam, kui tavalise 944 oma, seega võiks kasti vahetada juhul, kui annad oma käigukastile kõvasti koormust. Kui on võimalus, siis tasuks paigaldada LSD. Veermiku kohapealt eelistaksin mina plekist õõtshoobasid. Neid võib soovi korral tugevdada. Kui on võimalik võiks üle vaadata rattalaagrid ja silla puksid ja need vajadusel vahetada.
jeff01 kirjutas: Mootori edendamine rõhku tõstes, sport nukka kasutades, chippides vms moodi iganes.
Mõistlik on tuunida turbo mootorit, kuna suhteliselt odavalt saab märgatava võimsuse kasvu. Kui teha, siis korralikult. Tuunimine ei tohiks tunduvalt vähendada töökindlust ja mootori eluiga.
jeff01 kirjutas: Välimuse modimine, et saada uuem või teise mudeli LOOK?
EI!!! Kui tahad teise mudeli välimust, siis osta teine mudel. Minu arust on tehase välimus üks auto omamise argumente. Alati võib kasutada uuemaid Porsche velgi ja spetsiaalselt Porsche jaoks toodetud tuuningu detaile, kuid nii vähe kui võimalik. Siin tuleks lähtuda heast maitsest ja kvaliteedist.
jeff01 kirjutas: On se teie meelest ka hea kui seda teostataks nö haruldasematel autodel....(kasvõi müügis olevad martini 924.....tehase prototüüp 951 jne)
Kategooriline EI. Miks rikkuda haruldane auto ära. Tuunimiseks tasuks osta ikka üldlevinud mudel. Haruldast mudelit tuunides saad lõpptulemuseks ühe paljudest.
jeff01 kirjutas: Kas koonusfiltrile tuleks "böö" teha või on se siiski aksepteeritav?
Kui koonusfilter võtab mootoriruumist sooja õhku, siis kindlasti BÖÖ.
Kui auto mootor pole märkimisväärselt tuunitud ei anna ka koonusfilter midagi tuntavat juurde, seega milleks?
jeff01 kirjutas: toonklaas?
Kvaliteetne paigaldus siis ok. Kui ollakse vastavuses EV seadustega.
jeff01 kirjutas: sirm?
Kui sa mõtled akna ülaosa tumedat riba, siis see on juba klaasil olemas.
jeff01 kirjutas: originaal istmete nahaga katmine?
Kui istmed on kulunud ja katki, siis kvaliteetselt uuendatud istmed on igati ok. Naha värv valida vastaval mudelitel kasutusel olevate värvide hulgast.
jeff01 kirjutas: väljalaske muutmine
Ainult suurema võimsuse saavutamiseks. Ei plärisevatele sumpadele. See ei ole rullikas. Väljalaskest kirjutab Raceboy allpool.
jeff01 kirjutas: muude autode spoilerite aretamine...ilmselt BÖÖÖ
Kindel EI.
jeff01 kirjutas: Lisade paigaldamine
Kindlasti võib paigaldada autole lisasid, mis muudavad auto paremaks, kuid need uuendused ei tohiks rikkuda auto väljanägemist. Parem signa, automaatika kaasajastamine jne.
jeff01 kirjutas: Heli install polstreid muutes?
Pole ise mingi heli mees, kuid ma olen aru saanud, et kui tahad head heli, siis seda nendest 6x4" kõlaritest ei saa. Seega, kui on vaja head heli, siis ei jää muud üle, kui polstreid muuta. Töö peab siiski olema kvaliteetne.
jeff01 kirjutas: antennid mitte originaal kohtadel?
Mõistuse piires. Ise panin aktiivantenni esiklaasile, mis on arvatavasti viga. Pigem oleks selle võinud panna tagaklaasi ülaserva, kuus ta ei sega vaatevälja.
jeff01 kirjutas: laiem tiib (24lja puhul 944)
Ei. Osta 944. Lihtsam ja odavam.
jeff01 kirjutas: Mis iganes teema mida annab "tuunida"
Minu arust tuleks auto hoida tehniliselt heas korras. See oleks tuuning number üks, ehk auto sõidab probleemideta iga ilmaga. Kui see tase on saavutatud, siis võib liikuda välimuse kallale.

Re: Kuidas võib porschet üldse "tuunida"

Postitatud: 16 Veebr 2007 20:23
Postitas Raceboy
joonas kirjutas:Olen lugenud, et tehase väljalase jääb hätta alates 400 hobujõu kandis.
See info on umbes sama kategooria oma, kui see, et 944 Turbo stock pihustid ja turbo on piisavad saavutamaks 350hj. EI OLE! See on absoluutne maksimum, mille juures turbo puhub tulikuuma õhku, pihustid töötavad 100% duty cycle'i juures ja stock väljalaskesüsteemi põhjustatud vastusurve kägistab mootorit. 2.5" läbimõõduga väljalasketorustikust mahub läbi maksimaalselt 300hj jagu õhku.
Tavalise 944 oma on veelgi tagashihoidlikumate võimetega.
Turbomootoril tõuseb liiga väikese läbimõõduga (= liiga suur vastusurve) väljalaskesüsteemi ja tõstetud rõhu korral vastusurve nii kõrgele, et tulemuseks on vahva detonatsioon.

Selliseid asju ei maksa niisama kellegi jutu järgi ehitada/mõelda, vaid tuleb asi endale selgeks teha ja vastavad arvutused teha. Abiks erialane kirjandus. Kui seda ei taha/suuda, siis tuleks adekvaatse tulemuse nimel auto kellegi kätte viia, kes seda oskab.

Re: Kuidas võib porschet üldse "tuunida"

Postitatud: 16 Veebr 2007 23:08
Postitas joonas
Raceboy kirjutas:
joonas kirjutas:Olen lugenud, et tehase väljalase jääb hätta alates 400 hobujõu kandis.
See info on umbes sama kategooria oma, kui see, et 944 Turbo stock pihustid ja turbo on piisavad saavutamaks 350hj. EI OLE! See on absoluutne maksimum, mille juures turbo puhub tulikuuma õhku, pihustid töötavad 100% duty cycle'i juures ja stock väljalaskesüsteemi põhjustatud vastusurve kägistab mootorit. 2.5" läbimõõduga väljalasketorustikust mahub läbi maksimaalselt 300hj jagu õhku.
Tavalise 944 oma on veelgi tagashihoidlikumate võimetega.
Turbomootoril tõuseb liiga väikese läbimõõduga (= liiga suur vastusurve) väljalaskesüsteemi ja tõstetud rõhu korral vastusurve nii kõrgele, et tulemuseks on vahva detonatsioon.

Selliseid asju ei maksa niisama kellegi jutu järgi ehitada/mõelda, vaid tuleb asi endale selgeks teha ja vastavad arvutused teha. Abiks erialane kirjandus. Kui seda ei taha/suuda, siis tuleks adekvaatse tulemuse nimel auto kellegi kätte viia, kes seda oskab.
Tänud, et valele infole tähelepanu juhtisid. Minu mälu on petlik. Eks ma otsi veel, kus ma võisin seda näha. Pigem oli jutt vist sellest, et kui kasutad stock turbot, siis väljalaske täielik vahetamine midagi erilist juurde ei anna.
http://clarks-garage.com/phpBB2/viewtop ... highlight=

Raceboy, kas sul on linke erialasele kirjandusele või viitsid äkki ise midagi kirja panna?

Ma ütlesin, et olen lugenud ja ei väitnud, et tean. Ma just ootasingi, et keegi teadlikum inimene vajadusel parandab :wink:

Postitatud: 16 Veebr 2007 23:44
Postitas jeff01
seniste rakettide puhul millega kokku olen puutunud on kehtinud eranditult 1 reegel: Mida olematum väljalase peale turbot seda parem. :D Turbo ise pakub juba piisavat vastusurvet mootorile ja teeb mootori hääle oluliselt vaiksemaks kui seda võrrelda näiteks sama mootori vabalthingava variandiga. (Porschedele jah tihtilugu ei sobi selline plärin)
Ilmselt mahub 2,5 tollisest torust ka rohkem kui 300 jõudu välja aga sama setupiga "kergem" väljalase produtseeriks rohkem jõude ja oleks mootorile ohtum. PS See vaid minu arvamus.
Ilmselt sai joonas küll aru aga kordan igaks juhuks siiski :Mingit pornotuuningut ja erimudelite retsimist pole plaaniski mitte, lihtsalt kujutasin end hetkeks ette jamesi 951he omanikuna ja tuleb välja et mu unelmate auto aga valiksin siiski mitte prototüübi kuna ei elaks üle seda tunnet mis tekib kui selle auto kasvõi mitte omal süül mõrvaksin. ja samuti tekib kindlasti turboautot omades tahtmine veidi jõudu lisada jne.
Paistab et minu nägemus porsche tuuningust suures osas ühtib teie omaga.