K: Hiiu autos müüdav 944 S 140kw

Mitte nüüd päris ila aga kõik see, mis mujale ei sobi.
antsu
Postitusi: 3
Liitunud: 12 Mär 2007 13:32
Asukoht: Tallinn

K: Hiiu autos müüdav 944 S 140kw

Postitus Postitas antsu » 12 Mär 2007 15:31

Tervist!
Käisin vaatamas antud isendit http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud ... 24_ee.html . Välimus oli suht okei. Pahtlit väga ei tundunud olema. Esistange oli natsa heledam siit ja sealt natuke nokkimist. Tiivad jutud kõik tundusid olema omal kohal.
Sisu tundus kah ok olema enamvähem. Juhiistmel on ikka sõidetud aga kõrval istuja iste oli bueno täitsa. Käetoe eest vaatas mingi auk vastu (kas seal peaks mingi laegas kattega olema?). Käima autot ei lasknud panna kuna oli kiire. Aku plastmass kate tundus ka olema jalutama läinud.
Läbisõit oli 318TKM (palju, vähe?)
Minu küsimused oleks siis teemal auto ülevalpidamine.
Olen omanud kahte 20v Audi 200 TQ-d. Millest üks oli mingi 230K sõitnud ja noh tehnika poolest oleks nagu 500K sõitnud (40k investeeringut ja siis sai liikuma alles) ja teine oli ca 300K sõitnud ja noh.. mehed ma pole elus näinud autot mis oleks sellise LSi juures nagu maasikas olnud (tekkis vahepeal küsimus, et kas keegi on äkki lisakilomeetreid juurde kerinud).
Lugesin siin jutte, et 944S-i ei soovitata osta (et pigem siis S2 versiooni), jupid kallid jne. Kallis on suhteline nähe (üldjuhul on kallis siis kui kaks kätt on ümber sul).
Kuskilt jutust lugesin, et tegu peaks olema siis ketiga mootoriga ja keti hind ca 3,5K?. Küünlad tundusid ka suht mõistliku hinnaga olema (võrreldes 3b 20v konega audi omad 275 eek/tk ja neid läheb 5).
Palju on vahet 2,5 120kw konel ja antud 140kw konel? Üks on DOHC ja teine OHC? Tegu ikkagi rida mootoriga mitte boxer mootoriga?
Mis võiksid veermiku osad maksta? Plaan oleks auto soetada endale nö teiseks autoks. Vahel hea kruiisimas käia ja rinkat sõita oma lõbuks.
Ma küll pole eriline tagaveo fänn (pigem nelivedu:P ja turboga sümbioosis:) ) aga kuna olen juba pikemat aega mõelnud porsche soetamise peale (911 peale hammas ei hakka siis tuleb 944 esimeseks võtta) siis mehed ma sooviks teada kui head müügimehed te oma lemmikmargi müümisel olete?:)
Antud hetkel olen ka avatud erinevatele pakkumistele ca 50k raha piiris. Remondiraha pole just sekundaarne aga samas elus on igasugu asju üle elatud:P. Huvituks normaalses korras 944 mudelist. 924 mulle ei imponeeri. Kone võiks olla ikkagi 120kw või 140kw. See Lauri 3.0 on ka ahvatlev aga jääb võimaluste piirist välja kahjuks.

Tervitustega,
Antsu

Kasutaja avatar
riza
Postitusi: 138
Liitunud: 12 Sept 2006 16:51
Asukoht: Gothenburg, Sweden
Kontakt:

Postitus Postitas riza » 12 Mär 2007 15:53

Seal käetoe ees peaks olema kaanega tuhatoos.

S ja S2 on kahe nukkvõlliga (sisse- ja väljalaskeklapid) ning nende vahel on tõepoolest kett, mis ise küll niipalju ei maksa tegelikult. Põhiprobleem on selle keti pinguti, mis alates 3,5k hinnas algab, kett ise on paarsada krooni ja sinna juurde võib vaja minna J-kujulist õlitoru (1200.- eek).

Veermik peaks väga vastupidav olema.

Niipalju kui mina olen aru saanud, siis S-i mure oli see, et võimsust on madalatel pööretel vähe. Mõni S-i omanik võib täpsemalt kirjeldada. Samuti ei peetud otstarbekaks seda hinnavahet tavalise Lux versiooniga, sest väljast näevad nad ühesugused välja. S2 ja turbo on teistsuguse esipamperiga.

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 991
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 12 Mär 2007 16:28

http://porsche-foorum.ee/viewtopic.php?t=532

Selles teemas on juba natuke juttu sind huvitaval teemal.

Kas autoga on kaasas hooldusraamat ja hunnik arveid jne. ?
Kui pole selge selle auto hoolduse ja remondi ajalugu, siis ei soovita sul seda autot osta.
Piltidelt on näha, et tooli originaalriiet on juhiistmel vahetatud. Läbisõit ei oleks probleem, kui eelmine omanik oleks korralikult õli vahetanud/lisanud ja pannud piisavalt raha auto hooldusesse.

Minul on spidomeetri näit a'la 250 000 km. Just sai tehtud mootoriremont, kuna üks saale tõmbas ennast ringi. Samas oli minu auto Leedus elanud üle nukkade keti pinguti purunemise, millele järgnes n.ö. müügiks tehtud remont. Võeti ainult pea maha, kuid karterisse jäeti vametallipuru ja murdunud nukkvõlli hammas.
Arvatavasti metallitükkide/puru tõttu said kraabitud mootori ploki silindrite seinad, mis tõi kaasa kasutatud mootori ostmise Soomest.

Millal vahetati veepump, rihmad/rullikud, nukkade ketipinguti, pidurikettad jne. Kõik need jupid maksavad.

Kui nendele küsimustele vastus puudub, siis tuleb autosse kindlasti raha sisse panna.

Kui soovid endale heas korras masinat, siis osta Lauri 944, mis on S2 mootoriga. 50 000 + 25 000 minimaalne remondiraha = 75 000.

Minul on oma autosse läinud vähemalt 50 000 krooni.

Do you feel lucky?

EDIT.
Lauri masin paistab olevat juba müüdud.

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 991
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 12 Mär 2007 16:40

http://www.clarks-garage.com/purchase.htm

http://www.clarks-garage.com/index.htm

http://clarks-garage.com/phpBB2/index.php

Uuri neid linke ja vii ennast teemaga kurssi.

Veermik võib olla vastupidav, kuid kõik mitte Saksamaa teed tapavad iga masina veermikku.
944S on alumiinium õõtshoobadega, mis tähendab, et sarniire eraldi vahetada ei saa. Saab vahetada ainult õõtsa umbes 10 000 krooni tükk.
Osasid alumiiniumõõtsasid saab ka remontida, kui õigel ajal jaole saab. Remondikomplekt paar tuhat krooni.

Ma soovitan tungivalt osta korraliku hoolduse ja remondi ajalooga masin.

Kõike ei jõua siin kirja panna. Kui on soovi, siis võib kokku saada ja siis pikemalt rääkida.

antsu
Postitusi: 3
Liitunud: 12 Mär 2007 13:32
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas antsu » 12 Mär 2007 16:48

Tere. Tänud.. info asjalik:)
Uurin siis natuke infot ja teemat. Teema saigi sellepärast üles võetud, et saada rohkem infot selliste isendite kohta. Väga miljoneid ei soovigi alla panna autole aga samas väga kokku hoida pole ka nagu mõtet. Eks võtab selle tee jalge alla sinna Hiiusse ja uurin asja. Kas on mingeid dokumente ja arveid autoga kaasas või mitte. Niiet kui kellegil on pakkuda midagi samasse aukku siis andke teada:)

Teised 2 porschet nägid seal ikka tõsised rimakad välja:( see oli täitsa kabe nendega võrreldes.

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 12 Mär 2007 20:07

joonas kirjutas:EDIT.
Lauri masin paistab olevat juba müüdud.
Ei ole müüdud. Auto24 ajutine kuulutus on ainult maha võetud.

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1390
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 13 Mär 2007 10:46

Tegelikult maksab alumiiniumõõtsa remontkomplekt 49$ kui hästi otsida.

Ega ketipingutit ennast pea pidevalt vahetama, tähtis on, et tensioner pad ehk pinguti kate oleks pidevalt heas korras ja see maksab mõnisada krooni.

Üldiselt on 944S mõttekas osta vaid siis, kui on plaan väga kiire turboauto ehitada pannes sinna sisse 944 Turbo kolvid ja tehes kohe mootori kapitaalremondi. Tulemuseks on 944 Turbost (isegi moditud 8v kaanega isendist) võrratult kiirem auto.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 911 SC
'78 924 Carrera GT projekt
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 991
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 13 Mär 2007 10:59

Raceboy kirjutas:Tegelikult maksab alumiiniumõõtsa remontkomplekt 49$ kui hästi otsida.

Ega ketipingutit ennast pea pidevalt vahetama, tähtis on, et tensioner pad ehk pinguti kate oleks pidevalt heas korras ja see maksab mõnisada krooni.
Oleneb komplektist. See odavam on plastik "kaussidega" ja sellist komplekti on üldiselt laidetud.
Võibolla on sul mõni hea link, kus see komplekt on hea hinnaga, siis jaga seda infot meiega.

Kes on seda ketipingutit vahetanud on soovitanud vahetada terve komplekti ja ka õlitoru. Võibolla väsib sellel pingutil sisemine vedru, mis peab ketti pingul hoidma käivitamisel, kui õlirõhku veel ei ole.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 13 Mär 2007 12:20

lihtsalt küsin aga kas tõesti ei saa alu õõtsa lasta ümber keevitada vahetatavate šarniiride peale või käib se porsche "vale" tuunimise alla :roll: lihtsalt silma jäänud et kõigil need õõtsad hingel, kuigi elame tehnikaajastul, mil kõik on võimalik.

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 991
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 13 Mär 2007 12:39

jeff01 kirjutas:lihtsalt küsin aga kas tõesti ei saa alu õõtsa lasta ümber keevitada vahetatavate šarniiride peale või käib se porsche "vale" tuunimise alla :roll: lihtsalt silma jäänud et kõigil need õõtsad hingel, kuigi elame tehnikaajastul, mil kõik on võimalik.
Kerdi Porschel pidid olema sarniirid kahe poldiga alumiinium õõtsa külge kinni tõmmatud. Mina sellise lahendusega nagu eriti sõita ei julgeks.

Kindlasti saab kõike keevitada ja kompunnida, kuid kes teeb tugevusarvutused jne. Kui see keevitus lahti murdub lahkub ratas auto küljest. Sellist asja tavaliikluses küll ei tahaks.

USAS on müügil vahetatavate sarniiridega racing õõtsad, mis on kaks korda kallimad kui originaalid. Nii palju siis tehnikaajastust.

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 13 Mär 2007 15:09

jeff01 kirjutas:lihtsalt küsin aga kas tõesti ei saa alu õõtsa lasta ümber keevitada vahetatavate šarniiride peale või käib se porsche "vale" tuunimise alla :roll: lihtsalt silma jäänud et kõigil need õõtsad hingel, kuigi elame tehnikaajastul, mil kõik on võimalik.
Mina ütleks küll, et see on nn "vale tuuning". Osad, mis reaalselt ohustavad sinu või veel hullem, teiste elu tuleks kasutada õigeid lahendusi, mitte kuskil garaaži nurgas sitast saia tehes. Selliste kohtade pealt ei tohi kokku hoida.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 13 Mär 2007 15:23

http://www.rennbay.com/ball-joint-rebui ... 30_48.html on näiteks toodud erinevad Kit'id õõtsade rebuildimiseks ning tegelikult kui võtta see 185 taalane kit, siis peaks see olema suht lõplik, eriti kui autoga tegelikult isegi trackile ei roni, vaid teed ainult tänavasõitu.
Hinna mõttes igati soodus, sest sisaldab kõike mis vaja ning seda metall kaussidega.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1390
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 13 Mär 2007 20:45

Ei tasu asja väga üle dramatiseerida. Piisab sellest, kui keegi on juba kalli R&D osa aretamisel ära teinud ja näidanud, et see toimib.
Tasub veidi rohkem out-of-the-box mõelda, nii on kõike veidi lihtsam teha.

Nii võttes on igasugune võimsuse lisamine vastunäidustatud ja auto ei tohiks üldse vastu pidada. Fakt on see, et isegi stock asjad ütlevad üles ja korralikult tehnikat parendades on võimalik etemaid tulemusi saada, kui pelgalt tehasejuppe kasutades.

Seda aluõõtsa lühendamist ja tavalise šarniiri kasutamist olen palju kohanud ja veel pole mitme aasta jooksul ühtegi äpardust näinud mis sest et autodega on ka rajal sõidetud. Ja meie kehvadel teedel samuti.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 911 SC
'78 924 Carrera GT projekt
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 13 Mär 2007 21:54

Raceboy kirjutas:Nii võttes on igasugune võimsuse lisamine vastunäidustatud ja auto ei tohiks üldse vastu pidada. Fakt on see, et isegi stock asjad ütlevad üles ja korralikult tehnikat parendades on võimalik etemaid tulemusi saada, kui pelgalt tehasejuppe kasutades.
Üks asi on võimsuse lisamine proovitud ja kindlate meetoditega, teine on põlveotsas mingit käkki kokku keerata.
Esimene on minu arvamuse järgi hea, teine aga vägagi taunitav.

Ma saan aru küll, et ilgelt lahe on ise aretada ja ehitada, aga seda siiski pead tegema nii, et sa sellega teiste elu ohtu ei pane. Ning autot ehitades on see vägagi aktuaalne teema.

Ma igati pooldan ehitamist ja tuunimist, aga teeme seda turvaliselt. On kõigil pärast puhtam ja kuivem tunne :)

Minu kommentaar ei käinud otseselt nende sarniiride kohta, vaid üleüldisemas toonis.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1390
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 13 Mär 2007 22:25

Kõik õige, aga sellel "aretamisel" pole midagi valesti, kui eelduseks on see, et aretaja omab adekvaatseid teadmisi mehaanika põhialustest ja tehnikast.

Endal on näiteks millalgi plaanis kohandada alumiiniumist esiõõtsad 924 kitsale kerele "aretades" neile sobivasse kohta külge täiesti tavalised šarniirid. Teen seda olles ürituse edus päris kindel, sest seda on ennegi tehtud ja Porsche pole ainuke auto, kus sarnane tobe šarniirisüsteem kasutusel ja selliseid lahendusi kasutatakse. See toimib.

Kel on soovi osta uus õõts või iga aasta-paari tagant paari tuhande eest remontkomplekti osta, palun, see on valikuvõimalus.
Omades aga võimalusi ja ligipääsu korralikele tööpinkidele ei näe ma mingit argumenti mõnetunnise töö ja paarisajakroonise šarniiri vastu.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 911 SC
'78 924 Carrera GT projekt
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Vasta