1. leht 1-st

Trummel pidurite anomaalia ?!?!?!

Postitatud: 22 Apr 2007 21:56
Postitas Allan
Lugu järgmine.

Sai nädalavahetusel veidike garaažis aega veedetud uute tagaratta laagritega. Kuna mul see 12 tähik võti puudus ei saanud pooltelje otsi lahti keerata, et ka sisemised laagrid ära vahetada ja pidin piirduma vaid välimistega. Trummel maas ja vana laager ka, mis oli väga heas korras :shock: doup :x panin ikkagi uue asemele kuna sai juba ostetud. Panin siis trummli ka tagasi peale, keerasin kinni ja ratas blokkis - nimelt oli trummel vastu klotsi servi kinni kiilunud. Seda ei tohiks ju juhtuda! Trummli sees on koonus, mis läheb vastu laagrit ning trummli ja klotside vahele peaks jääma vahe sisse. Laager sai sisse õige! Ja sama jama tekkis mõlema poolega :? Võtsin mõlemad pooled mitu korda lahti ja panin kokku tagasi kõike uuesti kontrollides. Probleemi muidu ei olekski, aga et seda nuudi peale keeratavat mutrit (mis keeratakse trummli peale) fikseerida splindiga pidin selle nii kinni keerama, et trummel oli vastu klotside serva, samas enne laarite vahetust oleks seda sama mutrit veel tublisti peale keerata. Tõeline müstika minu jaoks.

Postitatud: 22 Apr 2007 22:25
Postitas jeff01
Mul oli sama jama korduvalt ja ajas ikka omajagu närvi....kokku lahti lapates sai asi siiski kuidagi korda (kas said need vahepuksid kuidagi vales järjekorras või valet pidi, trumlid vahetuses või jäi lihtsalt midagi välja....ka laagrite ja muude jubinate pesas istumine tuleb üle kontrollida....ise olen kohanud ka erineva krae pikkusega trumleid ja lühemaks kulunud vahepukse....häda sunnil sai kasutatud ka seibi trumli ja laagri vahel. Kindel on aga see, et se pooltelje ots amutter peab olema kõvasti kinni keeratud ja seda peab splint veel lisaks stoperdama. (Tean, kuna olen selle tõttu ühe 924lja kaotanud....mitte et kohe mahakandmisele aga peale tagaratta eemaldumist koos piduritrumliga jooksis mulle puu teele ette ja otstarbekam oli seda autot mitte enam remontida.)

Postitatud: 23 Apr 2007 01:01
Postitas hellraiser
jeff01 kirjutas:Kindel on aga see, et se pooltelje ots amutter peab olema kõvasti kinni keeratud ja seda peab splint veel lisaks stoperdama. (Tean, kuna olen selle tõttu ühe 924lja kaotanud
Näiteks 944'ja tagumise pooltelje otsa mutri torque spec on 350Nm!

Postitatud: 24 Apr 2007 11:30
Postitas Raceboy
Pole mõtet eraldi asju segasemaks ajada, vana 944 ja 924 vedrustuse pingutusmomendid on täpselt samad.