"daily ride" Porsche ost

Mitte nüüd päris ila aga kõik see, mis mujale ei sobi.
Kasutaja avatar
margus
Postitusi: 239
Liitunud: 14 Juun 2007 12:28
Asukoht: Tallinn

"daily ride" Porsche ost

Postitus Postitas margus » 14 Juun 2007 12:52

Plaan on siis millalgi hakata uut masinat ostma ning Porsche on üks enim sümpatiseerivamaid. Tingimused on järgmised: nahksisu, konditsioneer (või kliima), automaat, ning peab igapäevast sõitu Tallinna tänavatel taluma. Elan ka ilma automaatkastita.

Kavatsen lasta tuua saksast mõne selleks spetsialiseerinud firma kaudu (docs.ee, carfox.ee). Silma on jäänud 2 mudelit: '92 968 ja '98 boxster. Hinnaskaala jääb siis 250k kanti. (selle raha eest saaks ka ~'90 911 kuid need paistavad liiga kahtlased)

Surfasin ka siin foorumis kuid paistab, et nende masinate omanikke pole eriti palju. Kuid ehk oskate nendest natuke rääkida.

Boxsteri eeliseks on tema hilisem väljalase ning "uuem" välimus. Samuti automaatkast. 968 on aga kupee ning ma pole kindel kui mugav boxsteriga keset talve sõita on.

Põhimõtteliselt tahan kätte saada võimalikult korralikku autot millega igapäevaselt edasi kruiisida. Mööda töökodasid ei tahaks jooksma hakata.

Kui keegi oskab mõlema eelised ja puudused välja tuua, oleksid väga tänulik :)

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 14 Juun 2007 14:10

Kuna 968 on põhimõtteliselt väga sarnane 944-le, siis palju sama infot kehtib nende mõlema kohta.

Isiklikult valiks kindlasti 968 omale ja seda just selletõttu, et ta on ikka väga palju praktilisem kui Boxster - 4 kohta ning suur pakiruum. Tallinna tänavatel sõitu kannatavad nad aastaringi kõik, selles mingeid probleeme ei ole. Kuna nende autode ehituskvaliteet on enamjaolt parem muudest (selle aja) autodest, siis kestavad nende osad paremini kui muudel autodel. Samas, ei ole nad muidugi ka mingid imemasinad - vahetama pead juppe ikkagi kui tahad, et see auto sind hästi teenib.

'92 oli üldse esimene aasta kui 968 tegema hakati, seega minu arust on sul võimalus ka uuemaid saada. Ja tõenäosus saada täisvarustuses 968 on hilisemate aastate juures palju suurem, kuna automüüjad müüsid mudeli lõpuaastatel täisvarustuses autosid hea hinnaga, kuna turg halvenes aasta aastalt.

968 välimuse poole pealt ei jää kuidagi alla Boxsterile (pigem ületab seda mitu korda) ning sõiduomadused on paremad. Samuti on 968 kiirem kui Boxster. Automaatkasti ma peaks pigem puuduseks kui eeliseks (lisaks olen kuulnud kahte Boxsteri, millel see automaatkast päris ebameeldivalt jamab, s.t. lööb tühja) nendel autodel, aga eks see ole rohkem maitseasi. Lisaks on Boxsteril tüüpviga throttlebody tühikäigu mootoriga, mis kipub jamama. Puhastamine peaks aitama.

Aga nagu ikka, siis võta kõige paremas korras auto nagu sa oma raha eest jõuad osta, seda kindlam on, et sul pärast ei tule remondi peale palju maksta. Full service history on kindlasti vajalik.
968 puhul on samuti tegemist sellise mootoriga, kus klapid ja silindrid võivad kokku saada, seega oleks väga hea kui on hiljuti tehtud nii rihmade kui veepumba vahetus. Rihmad ja kõik vedelikud muidugi peaks kindlasti kõik ära vahetama kohe peale auto ostu (kui docs või carfox seda juba ära ei tee).

Analoogseid postitusi on siinsamas foorumiski palju, otsi natuke ja saad targemaks. Enamus sellest jutust käib kõikide Porschede kohta.

Mis aga remondikodadesse puutub, siis võid suhteliselt rahulikult hingata, nende vahet sa sõitma ei pea, sest neid lihtsalt on Eestis liiga vähe :)
Vähemalt selliseid, keda kindlasti usaldaks oma autot remontima. Väiksemate asjadega saavad muidugi kõik kohad hakkama, aga suuremate probleemidega mitte ning jäävadki vaid ükskikud kohad sõelale.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
margus
Postitusi: 239
Liitunud: 14 Juun 2007 12:28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas margus » 14 Juun 2007 16:45

Suur tänu. Pilt märksa selgem :D

Uurisin natuke ka uuemaid mudeleid kuid neid pole eriti saada. Mõni üksik aastast '93 ainult. Usas küll leidub kuid toomine natuke liiga aeglane ja kallis.

968't tehti suhteliselt vähe ning uuemaid kui '93 naljalt ei leia. Samuti eelistan pigem kupeed kuna Eesti kliimas kabrioletimõnusid niikuinii väga ei naudi.

Kas 968 automaatkastid on samavigased kui boxsterite omad? Ja kas keegi teab midagi sportautod.ee lehel pakutavast 250 kilosest sinisest porgest? (värv mulle küll eriti ei istu)

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 14 Juun 2007 17:53

Eks ta ole, see aastaarv väga midagi ei mõjuta, lihtsalt see soovitus, et otsida uuema aastaarvuga variante jäi ühest raamatust kõrvataha.
USA'st toomine väga suurt vahet ei anna ning lisaks saad veel miilides spido jms jama vast.

968 automaatide kohta kahjuks midagi öelda ei oska, pole isegi kunagi ühtegi näinud oma silmaga. 968'd olid juba Tiptronicuga, seega peaks nad olema päris palju paremad kui 944'd.

Aga sinisest võib päris palju rääkida. Tegemist on väga heas korras autoga, kuid sinu nõuetele ta ei vasta. Nimelt on ta CS (Club Sport) replica. Enne olli auto must ning kõikide lisadega, nüüdseks kõik ebavajalik välja visatud ning tehtud kergemaks. Ühes autolehes oli ka tollest pikem jutt kui huvitab, mis seal täpselt tehtud. Suhteliselt värskelt värvitud ning minu üks vaieldamatuid lemmikuid Eestis. Kui oleks vähegi võimalik, ostaks selle omale teiseks autoks laksust.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
margus
Postitusi: 239
Liitunud: 14 Juun 2007 12:28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas margus » 14 Juun 2007 18:48

Paistis jah see rohkem ringile ning teiseks autoks sobivat.

Saksast on hetkel nii 4 masinat saada mis enamvähem nõudmistele vastavad. Kui nüüd keegi tahab kiirelt '01 A4'ja ära osta on varsti Maarjamaal 1 porge rohkem 8)

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 14 Juun 2007 22:47

Tere

Kui sinul on huvi, siis võin sulle laenata "911&Porsche World" (inglise keeles) selle aasta aprilli numbrit, kus on 968 buyers' guide.

Ise ei oska rohkem kommenteerida, kuna puudub kogemus. Soovitaksin lugeda 968 foorumeid ja vaadata, millised on tavalised vead.

Rõhku tasub panna hooldusraamatule ja arvetele, mis näitavad auto minevikku.
Parem osta auto mis on ikka sõidus olnud.

Kasutaja avatar
riza
Postitusi: 138
Liitunud: 12 Sept 2006 16:51
Asukoht: Gothenburg, Sweden
Kontakt:

Postitus Postitas riza » 14 Juun 2007 23:18

Soovitaksin ise pilgu peale heita ka ebay.co.uk turule. Inglismaal on enamus küll parempoolse rooliga, kuid tihti juhtub sekka ka vasakpoolsetega, mis tänu sellele ka palju soodsamad on.

Isiklikult valiksin tegelikult isegi boxsteri vist, kõvakatusega variante on ka olemas (ära võetav). Vana boxsteri esiots on natuke igav aga uus on väga kena. Kas äkki saab uue liisingusse võtta - see 200 kuni 250k sinna sissemaksuks peaks ju hea olema küll?

Kasutaja avatar
margus
Postitusi: 239
Liitunud: 14 Juun 2007 12:28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas margus » 15 Juun 2007 12:51

Joonas:

Oleksin küll huvitatud, kuid enne järgmist nädalat pole suurt aega. Võtan sinuga siis ühendust (pm ntx).

riza:

Ebayga on jah nii, et kuidas veab. Vaatan kindlasti. Aga see 200-250 läheks mul ka liisingusse, hea võimalus tuttava firma kaudu vanem auto liisingusse võtta. Kui mul 200 sissemakseks panna oleks (hetkel on mingi 70 vist), võtaks juba unistuse 911'e.

Kasutaja avatar
siim
Postitusi: 446
Liitunud: 19 Sept 2005 11:30
Asukoht: Norrbotten/Viljandi

Postitus Postitas siim » 15 Juun 2007 15:04

millist 911-te silmas pead?
Kas liisingusse saad ka vanema auto, kui muidu tavaks (perioodi lõpuks mitte üle 15.a. vana jne)?
928
996 C4

Kasutaja avatar
margus
Postitusi: 239
Liitunud: 14 Juun 2007 12:28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas margus » 15 Juun 2007 16:18

100% pole veel kindel kuid paistab jah, et saan vanema auto liisingusse.

Esimene 911 mis tõsiselt meeldib on 964 turbo. Rahakott käks üle küll 911 Carrera 2/4 'st kuni '92 väljalaskeni.

Isiklik mulje on lihtsalt selline, et parem ilus ja korras 968 kui putitamist vajav 911. (alla kolmesaja on ainult paar isendit saada, kahtlen kas need ikka tiptop korras on)

Kasutaja avatar
riza
Postitusi: 138
Liitunud: 12 Sept 2006 16:51
Asukoht: Gothenburg, Sweden
Kontakt:

Postitus Postitas riza » 15 Juun 2007 17:05

Kas oled juba midagi põnevat välja valinud? Seda sa kindlasti tead, et veidi raha peaks jääma ka remondieelarveks pealea auto koju toomist (juhul kui jah docs.ee kaudu ei osta)..

Võib-olla oleks isegi mõistlik natuke veel ringi vaadata ja paar kuud kannatada - sügise hakul ja suve lõpul on selliste autode hinnad grammi võrra odavamad ja võid juhuslikult päris hea tehingu peale sattuda.

Külma närvi ja käi suvel rannas ka! :wink:

Kasutaja avatar
siim
Postitusi: 446
Liitunud: 19 Sept 2005 11:30
Asukoht: Norrbotten/Viljandi

Postitus Postitas siim » 15 Juun 2007 17:16

soovitan soojalt ka rootsi turgu vaadata. vahepeal võib suht pärleid saada hea hinnaga.
endal kahjuks napsati ninaalt korralik 928 ära just.
928
996 C4

Kasutaja avatar
margus
Postitusi: 239
Liitunud: 14 Juun 2007 12:28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas margus » 15 Juun 2007 19:11

riza:

Välja valinud veel pole. Hakkan vaikselt seda liisinguteemat uurima ning vaja ka praegune masin maha müüa. Hetkel olen arvestanud mingi 10-20k varurahaks, et saaks kohe pärast toomist rihmad rullid vahetada ning vajadusel ka siis üht teist üles lüüa või juurde muretseda. Eks see lõpliku valiku tegemine ning ost kuhugi sügisesse jääbki.

siim:

Oskad sa mõnda rootsi "auto24" portaali soovitada?

Kusjuures, uurisin natuke neid 928'd ka ning kere on neil (imo) veel ilusam kui 968'l. Võibolla siis hoopis mingi 928 GTS :roll:

Kasutaja avatar
siim
Postitusi: 446
Liitunud: 19 Sept 2005 11:30
Asukoht: Norrbotten/Viljandi

Postitus Postitas siim » 15 Juun 2007 19:17

GTS-i vast 250-ga ei saa eriti, va. kui õnnestub liisingusse saada.
Aga kust vaadata võiks, on http://www.blocket.se ntx, kui kasutamisega hätta jääd, siis küsi.

http://www.porsche.nu/ - seal vasakul menüüst pane länkar->försäljning bilar&delar, väike kogumik linke, alguses kohe rootsi portaalid kah kirjas.
928
996 C4

Kasutaja avatar
margus
Postitusi: 239
Liitunud: 14 Juun 2007 12:28
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas margus » 16 Juun 2007 17:41

Mu lagi on tegelikult 300. Mingisuguse eriti hea leiu korral oleks nõus ka rohkem maksma. Aga paar GTS'i on isegi sellise hinnaga saadaval.

Kuigi, suht võhikuna pole mul eriti vahet. Ajan siiski taga hetkel maksimaalset mugavust mitte maksimaalseid hobuseid. Oleksin ka täitsa rahul korraliku S4/GT'ga.

Niisiis, jälle kord mul küsimus: kas 928 vastab ülevalpool mainitud nõuetele ja oleks mulle sobiv?

Kuidas selle viiese mootoriga on? Mõni aeg tagasi uurisin natuke ameeriklasi (mustang) ning paistis et 5.0 ja 5.7 mootorid on täiesti mõistlikud: elavad kaua ning kütust ei võtagi nii palju (9/13 l). Samas on neist ka vähem hobuseid välja pigistatud kui näiteks GT viiesest.

Samuti tahaks aimu saada mida porge "kliimaautomaatika" endast kujutab (docsi tõlge mobile.de'st). Kas annab seda võrrelda ka uuemate masinate kliimadega? Ma end audi kliimaga ära harjutanud :lol:

Aga põhimõtteliselt tahan saada midagi sellist.
http://www.docs.ee/index.php?hash=a1aa6 ... =3&start=0
Hetkel lemmik, mida näinud olen. 1 helda nahksisuga GTS oli ka aga lisainfos oli midagi "väiks. külje kahjustus".

Vasta