Kõigepealt , kui moded vastu pole , siis alustan taas OTga.
Ma ei tea , kui paljud on sellest projektist üldse kuulnud.
Minu teada see ainult projektiks jäigi. Olid ju rasked ajad '38 -'39. Porsche 114jast pidi saama täielokult Porsche enda poolt projekteeritud ja teostatud mudel. Mudel , kus pole kasutatud VW ega muude autode detaile. Samal ajal valmistati ka Type 64 , mis baseerus suuresti VW tehnikal (õhkjahutusega bokser 4) .Type 114ja loomisele mängis ka suuresti kaasa seadus , et erafirmadele ei või müüa valitsuse poolt valmistatud autodetaile.
Teadupärast VW tähendas rahvaauto , Seetõttu plaanis hakata Porsche enda mudelit kutsuma F-wageniks ( Dr. Ferdinand Porsche järgi ).
Porsche Type 114 omas keskasetusega V10 mootorit , millel oli vesijahutus. Maksimum kiiruseks oli planeeritud 160 km/h (seda aastal 1939 ).
Huvitav on see , millisena me teaksime Porsche põhimudeleid , kui oleks ajalugu läinud teisiti? Juhul kui Porsche oleks loobunud koostööst VW-ga?
Samas ilmus Porschel umbes 70 aastat hiljem ikkagi V10 keskmootoriga sportauto mis kuulus (kuulub) maailma tippu.
Antud jutu olen ma kokku komplekteerinud netiavarustest.
Pildid siit lehelt http://www.myporschedream.com/porsche-type-114/
Porsche Type 114 ehk F-wagen
Porsche Type 114 ehk F-wagen
Hetkel ainult hunnik Porsche mudeleid
Porsche kasutaja kohalt vaadates on ikka esimene Porsche 356.
Porsche 114 ei jõudnud joonestuslaualt edasi, Porsche 64-ja ei müüdud kellelegi ja alles 356 oli laiematele rahvahulkadele kes VolksWagenit ei tahtnud
Porsche 114 ei jõudnud joonestuslaualt edasi, Porsche 64-ja ei müüdud kellelegi ja alles 356 oli laiematele rahvahulkadele kes VolksWagenit ei tahtnud
911 ja mälestus 928-st
No ma ei ütleks, et enne II MS eksisteeris mingi "koostöö" Porsche ja VW vahel. Minuarust on sellel perioodil neid kahte võimatu eristada ja kindlasti oli VW loomine selle mehe elutöö üks tippsaavutus, ilmselt ka kõige-kõige, sest see kirjutas ta ajalukku ja pani aluse Porsche firma ning edasiste mudelite arengule juba tema järeltulijate käe all.