Tervist,
Oleksin tänulik kui keegi oskaks mulle jagada silla reguleerimise andmeid, autoks 83 aasta 944. Või siis vähemalt öelda kas allpooltoodu on õige:
Praegu on sild reguleeritud 89-90 aasta järgi ja andmed järgnevad:
front
caster: 2kraadi 15' - 3kraadi 00'
camber: -0kraadi 35' - 0kraadi 05'
toe: 0kraadi 02' - 0kraadi 08'
rear
camber: -0kraadi 55' - 0kraadi 05'
toe: 0kraadi 05' - 0kraadi 05'
Lasin silda reguleerida ja esiots läks oluliselt jäigemaks, seega puges kahtluseuss sisse:-(
Paberilt näen et muutusid ratta kalded (camber) umbes kraadi võrra (enne olid plussis, nüüd miinuses) ja ka toe (kokkujooks?).
Kes oskab valgustada seda tänan ette.
kokkujooksu jne andmed - 944'83
kokkujooksu jne andmed - 944'83
Allkiri allkiri
Kuskohas reguleerida lasid, et õigeid andmeid ei olnud? Ma ise ja ka sinu auto on seni käinud TRK-s Pirni tänaval ja seal sellist probleemi pole.
Aga panen siis enda viimaselt lehelt sealse pingi andmepanga poolt väljakäidud näitajad.
Esisild:
Kogu kokkujooks 0kraadi 05' 0kraadi 15'
Osal kokkujooks 0kraadi 02' 0kraadi 07'
Külgkalle -0kraadi 30' -0kraadi 10'
Pikikalle 2kraadi 00' 2kraadi 45'
Tagasild:
Kogu kokkujooks -0kraadi 10' 0kraadi 10'
Osal kokkujooks -0kraadi 05' 0kraadi 05'
Külgkalle -0kraadi 35 -0kraadi 15'
Külgkalle on kindlasti camber, teiste vasteid kohe peast öelda ei oska.
Aga mis numbrid siis lõpuks jäid? Külgkalde puhul ei ole veidi negatiivsem kalle eriti hull, saab lihtsalt kiiremini kurve võtta. Kokkujooks (toe?) on numbrite järgi sama ja pikikalde mõju ma öelda ei oska.
Aga panen siis enda viimaselt lehelt sealse pingi andmepanga poolt väljakäidud näitajad.
Esisild:
Kogu kokkujooks 0kraadi 05' 0kraadi 15'
Osal kokkujooks 0kraadi 02' 0kraadi 07'
Külgkalle -0kraadi 30' -0kraadi 10'
Pikikalle 2kraadi 00' 2kraadi 45'
Tagasild:
Kogu kokkujooks -0kraadi 10' 0kraadi 10'
Osal kokkujooks -0kraadi 05' 0kraadi 05'
Külgkalle -0kraadi 35 -0kraadi 15'
Külgkalle on kindlasti camber, teiste vasteid kohe peast öelda ei oska.
Aga mis numbrid siis lõpuks jäid? Külgkalde puhul ei ole veidi negatiivsem kalle eriti hull, saab lihtsalt kiiremini kurve võtta. Kokkujooks (toe?) on numbrite järgi sama ja pikikalde mõju ma öelda ei oska.
tänud vastuse eest. Tundub et aastaarv näitajaid ei mõjuta, seega sai siis sild paika. Tagumine jääb ka lubatud piiresse.
Reguleerida lasin Pro Rehvis - seal hea pink ja teine auto tehti ka seal. Pingil olid aga 944 andmed 89-90 aasta kohta.
See et jäigemaks läks on vist enda kõrvade vahel kinni:-)
Juhtimine muutus kusjuures oluliselt täpsemaks, nagu vanal heal 924jal.
Netilehekülgedest eriti abi polnud muide selle probleemi lahendamisel, peamiselt sai sealt soovitusi, milline peaks olema hea ringrajaseade. Tallinna teedele sellest vast suurt abi pole.
Reguleerida lasin Pro Rehvis - seal hea pink ja teine auto tehti ka seal. Pingil olid aga 944 andmed 89-90 aasta kohta.
See et jäigemaks läks on vist enda kõrvade vahel kinni:-)
Juhtimine muutus kusjuures oluliselt täpsemaks, nagu vanal heal 924jal.
Netilehekülgedest eriti abi polnud muide selle probleemi lahendamisel, peamiselt sai sealt soovitusi, milline peaks olema hea ringrajaseade. Tallinna teedele sellest vast suurt abi pole.
Allkiri allkiri
Selles kohas peaks küll hea töö olema. Muide isegi etteantud piirides mängimine võib väga palju muuta. Siin loevad juba reguleerija oskused ja kogemused.alman kirjutas: Reguleerida lasin Pro Rehvis - seal hea pink ja teine auto tehti ka seal.
Juhtimine muutus kusjuures oluliselt täpsemaks, nagu vanal heal 924jal.
Muide kas sillastendi läksid peale amordivahetust? Siis loogiline, et kõik oli paigast ära ja juhitavus ebatäpne.
924/944/944S/944S2/944Turbo 89-90
89-90 944 ja teiste ülalmainitute andmed võiks olla sellised:
Esisild
Caster (ehk järeljooks) -2,25 kuni 3 kraadi ühele rattale
Camber(ehk külgkalle) -0,58 kuni -0,08 ühele rattale
Toe (kokkujooks) 0,08 kuni 0,25 esisillale kokku- väike kokkujooks
Tagasild
Külgkalle -0,92 kuni +0,08 ühele rattale,
kokkujooks -0,17 kuni 0,17, parim 0,00, - tagarattad paralleelsed
Kokkujooks, vähem külgkalle, on roolis kõige rohkem tunda.
Kui kokkujooks vale, siis auto kisub otsesõites kõrvale. Väike kokkujooks muudab auto suunakindlamaks, ei uju sirgel teel. Kokkujooks on plussmärgiga, kui rattad on veidi sissepoole pööratud ja miinusmärgiga, kui rattad väljapoole pööratud, ehk lahkujooks.
Külgkaldel on vastupidi, kui ratas sissepoole kaldu, siis mõõt miinusmärgiga ja kui väljapoole, siis plussmärgiga.
Järeljooks (Camber) vahel ka mõiste KPI- (pöördtelje pikikalle) mõjutab peale pööret rataste otsekspöördumist.
Kokkujooksu ja külgkallet saab ka ise koduste vahenditega mõõta, järeljooksu ei saa.
Esisild
Caster (ehk järeljooks) -2,25 kuni 3 kraadi ühele rattale
Camber(ehk külgkalle) -0,58 kuni -0,08 ühele rattale
Toe (kokkujooks) 0,08 kuni 0,25 esisillale kokku- väike kokkujooks
Tagasild
Külgkalle -0,92 kuni +0,08 ühele rattale,
kokkujooks -0,17 kuni 0,17, parim 0,00, - tagarattad paralleelsed
Kokkujooks, vähem külgkalle, on roolis kõige rohkem tunda.
Kui kokkujooks vale, siis auto kisub otsesõites kõrvale. Väike kokkujooks muudab auto suunakindlamaks, ei uju sirgel teel. Kokkujooks on plussmärgiga, kui rattad on veidi sissepoole pööratud ja miinusmärgiga, kui rattad väljapoole pööratud, ehk lahkujooks.
Külgkaldel on vastupidi, kui ratas sissepoole kaldu, siis mõõt miinusmärgiga ja kui väljapoole, siis plussmärgiga.
Järeljooks (Camber) vahel ka mõiste KPI- (pöördtelje pikikalle) mõjutab peale pööret rataste otsekspöördumist.
Kokkujooksu ja külgkallet saab ka ise koduste vahenditega mõõta, järeljooksu ei saa.