Mootori sissesõit peale remonti

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Vasta
Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Mootori sissesõit peale remonti

Postitus Postitas joonas » 21 Okt 2008 14:59

Varsti peaks mootori käima panema, seega oleks vaja sinna valada ka õli. Rajal baarutamiseks läheb lõpuks sisse Motul V300 õli, kuid enne seda võiks millegi odavamaga mootorit seest puhastada.

Otsisin päris mitmest kohast infot, kuid ühest vastust ei saanud, kuna seda vist ei olegi.

Minu mootoris vahetati hetkel ainult laagreid, seega kolvirõngaste sissetöötamise probleemi ei ole. Loogika on ka selles, et laagrid ei tohiks väntvõlliga kokku puutuda, seega saalede sissetöötamisest ei saaks nagu rääkida.

On pakutud, et paned alguses mingi odava mineraali sisse ja siis lased 20 min umbes 2000 pöördega. Siis õli välja ja filtri vahetus.
Uus mineraal sisse ja sõidad umbes 1000 km ja siis edaspidi kalla sisse mida soovid ehk mina kallaks sisse siis Motuli.

Mootori komplekteerimisel jääb mootorisse paratamatult mingit sodi ja koostemääret. See oleks hea kohe välja pesta. Selles suhtes oleks see 20 min soovitus nagu mõistlik.

Kas keegi oskab kommenteerida?
Loogilimne on, et õlivahetuse ajal jääb natuke vana õli mootorisse. Kas see võb tunduvalt halvendada kallima õli omadusi?

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Re: Mootori sissesõit peale remonti

Postitus Postitas jeff01 » 21 Okt 2008 16:36

Kindlat tõde siin ilmselt pole.
Mina teeks isiklikult niimoodi, et paneks sisse tehasest etteantud numbritega poolsünteetilise õli (olgu või valvoline või mõni muu odav) ja sõidaks tollega ja jälgiks õlisurvet. Saaledel sissesõitmist pole üldiselt vaja kui kõik mõõdud on õiged mitte ei remondita vene tehnikat kus kõik on justkui õige aga mootor ei käi ringi :) Esimese paarisaja kilomeetriga näed ära kas on kõik tihendid pidama jäänud ja õlisurve nii nagu peab, selle ajaga on ka mootor pestud ja võib õli kvaliteetsema vastu vahetada. Poolsünteetiliselt täissünteetilisele üle minek on mootorile parem kuna PS + TS ei lähe klimpi nagu seda teeb mineraal + täissünt......kuigi se kogus mis mootorisse jääb on minimaalne. (Ise lasen õlivahetusi tehes mootori kuumaks käia, siis punn alt ära ja jooseb paari minutiga piisavalt välja.....siis õli lisamise august veel kompressoriga survet, filter maha ja veelkord survet ning kui tilkumine lakkab siis punn alla tagasi, filtri tihendile sõrmega õli, käe jõuga kinni ja uus õli sisse.)
Ei kuluta se odavam õli mootorit nii kiiresti midagi, et ei võiks selle esimese õliga ka mitu tuhat km sõita. Soovitan peale õlivahetust aga õlifiltri lahti lõigata ja papi sirgu tõmmata :wink:

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori sissesõit peale remonti

Postitus Postitas joonas » 21 Okt 2008 16:39

Oskad sa selle klimpi minemise kohta midagi täpsemalt öelda. Leidsin paar kohta, mis ütlesid, et midagi sellist ei tohiks juhtuda.

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori sissesõit peale remonti

Postitus Postitas laur4 » 21 Okt 2008 16:55

joonas kirjutas:Oskad sa selle klimpi minemise kohta midagi täpsemalt öelda. Leidsin paar kohta, mis ütlesid, et midagi sellist ei tohiks juhtuda.
See mineraalilt täissündile üleminek tekitab ka minus kahtlusi. Endal kogemusi pole, kuid igal pool on alati räägitud, et mineraali täissündiga segada ei tasu, kuna võib klimpi tõmmata. Nagu jeff01 ütles, jääb paratamatult mingi kogus õli mootorisse ja loogiliselt toimub ka siis mingi segunemine. Kui kasutada kehvemat õli sissesõiduks, siis minuarust võiks see olla siiski poolsünt. Ei teki seda klimbiohtu. Samas mineraaliga peaks kulumine intensiivsem olema, seega peab poolsündiga samu asju kauem tegema.
Kas väntvõlli lihviti ka? Kui jah, siis uute saaledega vast mingi sissetöötamise osa ikka on. Võid ka mõelda sellise variandi peale, et enda rahustuseks mingi aeg lasta sisse töötada, siis vahetada ainult õlifilter ja siis mõnda aega ringi sõita ja teha tavaline õlivahetus (ja minna parema õli peale).

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Re: Mootori sissesõit peale remonti

Postitus Postitas jeff01 » 21 Okt 2008 19:02

Ilmselt ei juhtugi kuna kogus mis mootorisse jääb on vast paarkümmend grammi vaid
Olen mootorist (mitte porsche) välja lasknud klimpis õli, mis ilmselt sai tingitud sellest, et mineraalile sai liiter täissünti peale pandud (Mitte minu valatud ja mitte minu mootor)
Õli oli selline tökat et klimpis võis ta olla millest tahes aga arvan et vale õli lisamisel on selles oma osa. Olen üsna kindel et se minimaalne kogus ei tekitaks katastroofi aga porsche mootoris seda siiski ei prooviks (Odavam tarbitav poolsünt umbes 50.-/L võib olla mingi Kingi toode või kui juba valvoline siis päris OK) Halb kogemus mul vaid mingi texaco poolsündiga mille liiter vaadiga ostes maksab 33.- (Mootor plagises kuumalt ja õlisurve oli väga väike)

Kasutaja avatar
MartinL
Postitusi: 247
Liitunud: 09 Mai 2007 16:15

Re: Mootori sissesõit peale remonti

Postitus Postitas MartinL » 21 Okt 2008 19:17

Minimum sissesõiduks ehk poolsünt (10w40) või siis tavaline tehase poolt ettenähtud õli.
Hetkel ainult hunnik Porsche mudeleid :(

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori sissesõit peale remonti

Postitus Postitas Pets » 21 Okt 2008 20:31

Kui soovid midagi sisse töötada- pane mineraalõli, sündi määrimisomadused on liiga head ja sissetöötamine venib liiga pikaks.

Kui soovid mootorit puhastada- siis sisse täissünteetiline õli, sellel on head pesevad omadused.
911 ja mälestus 928-st

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Re: Mootori sissesõit peale remonti

Postitus Postitas jeff01 » 21 Okt 2008 23:11

Tean, et vanasti tehti mossedele kuivlihvi ka ilma õlita kui saaled liiga tihedad olid aga tänapäeva täpsuse juures ei näe sel mingit vajadust kui mingit kompunni pole valede saalede sobitamisega vms.
Petsiga vaielda pole plaanis aga Joonasel polegi ehk eesmärgiks midagi kiiresti sisse kulutada :)
Mootoreid ehitanud mees ütleb ka käega vänta keerates kas on OK või mingilpõhjusel liiga tuuga ja vajab erikohtlemist.
Miks vahetatakse esimest korda õli juba peale poole tunnist käimist? tegelikult käib õli ju päris palju kordi filtrist läbi mis võimalikud metalli osakesed kinni peab :roll:
Mootori pesuks sobib kindlasti ka kallis täissünteetiline aga olen kuulnud, et kõigil diiselmootoritele mõeldud õlidel on pesu omadused paremad kui bensukatele mõeldud õlidel :roll: Spetsiaalne pesuõli teeb oma tööd aga hästi - proovitud
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.ph ... highlight=" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Mootori sissesõit peale remonti

Postitus Postitas joonas » 22 Okt 2008 00:13

Kui vana masin on kümme aastat mineraaliga sõitnud ja sa siis sinna sisse mootorit pesevat sünti valad, siis see lööb mootoril pasa lahti. Loogiline on siis see, et igasugu paska sealt välja tuleb.

http://www.redlineoil.com/tech_faq.asp

Can I break-in my engine on Red Line Oil?

We recommend using petroleum 10w30 motor oil on break in to ensure proper piston ring seating. If you allow 1500 to 2000 miles in a street engine or 20 to 30 minutes on the dyno at low rpm, the rings will have had sufficient time to seat and the high initial break-in wear will have occurred.

Should I flush my engine or driveline before using Red Line™s synthetic lubricants?

A flush isn't necessary or advised, as Red Line™s products are compatible and will mix with other synthetics and petroleum products.

http://www.amsoil.com/frequent.aspx
Switching From Petroleum to Synthetic
I heard that new cars require a break in period with petroleum before you switch them to synthetic.

Answer: AMSOIL Synthetic Motor Oil can be used during break-in trouble free. In fact, vehicles such as Dodge Viper and Chevrolet Corvette come factory filled with synthetic oil.

Since most new vehicles come filled with petroleum oil, it only makes good sense to change to AMSOIL at the first scheduled oil change interval. New engine components generate high levels of wear metals and can contain contaminants from assembly. By allowing the engine to operate with the petroleum oil until the first oil/filter change interval, the wear metals and contaminants are removed prior to installing AMSOIL.

Will synthetic motor oil clean the sludge from my engine and plug the oil filter and passageways?
Answer: Absolutely not. Switching from petroleum oil to AMSOIL in routinely maintained vehicles will not cause clogged oil filters or passageways, regardless of mileage. Sludge, which is caused by poor quality oil and neglected maintenance practices, would have to be present in significant amounts to plug oil filters and passageways. If this excessive amount of sludge is present in an engine, it is just a matter of time before oil filters and passageways clog, regardless of the installation of AMSOIL.


Castrol

• Can I switch between a synthetic and a conventional oil? [100%]
It is a common myth that you cannot go back to a conventional motor oil after using a synthetic. All of Castrol's oils are fully compatible with one another, and there is no cause for concern if you choose to switch from conventional to synthetic or vice versa. Another common myth is that you cannot switch from a conventional oil to a synthetic oil without first flushing your engine. If you currently use conventional oil, you do not have to flush your engine before you switch to Castrol SYNTEC.

http://www.motul.fr/uk/conseils/faq/reponses.html

Can I mix two types of oil of different qualities and brands?
For the same type of oil (e.g., four-stroke engine oils), the mixing of different brands and qualities is possible. However, be careful that you respect the minimum quality level recommended by the manufacturer. Moreover, the quality of the mixture obtained will generally be that of least good product, and will depend upon the exact proportions.
It is not possible to mix oils of different types (four-stroke engine oil, two-stroke engine oil, gearbox oil, automatic transmission oil, brake fluid, etc.).

http://www.valvoline.com/carcare/articl ... 2&scccid=1
Fallacy
It’s bad for my engine to switch between synthetic and conventional motor oil.
Truth
Today’s synthetics are totally compatible with conventional oil, and other leading synthetics. Switch back and forth all you want. Some who live where temperatures plummet well below zero use synthetic in the winter for its protection during cold starts and extreme temperatures and then switch to lower-priced conventional oil for warmer weather.

Fallacy
Synthetics create more sludge.
Truth
Synthetics create less sludge: That’s one reason jet-engine makers liked them 60 years ago. Speculation says that this fallacy was created when people switched a vehicle with a poor oil-change history to synthetic. While synthetic may loosen built-up sludge, a change using conventional oil probably will do something similar with a poorly maintained vehicle. When facing such a situation, change the oil filter after about 750 miles and cut it apart to see if it’s filled with sludge.

http://www.mobiloil.com/USA-English/Mot ... l_Oil.aspx

Question:
Any Problem Having Residual Conventional Oil in the Engine When Switching to Synthetic?
When switching from petroleum-based motor oil to synthetic is there a concern regarding the co-mingling of residual organic-based oil with the new synthetic oil and if so what are the risks?
-- Don Wilson, New Windsor, NY

Answer:
There should be no concerns with switching your motor oil from conventional to Mobil 1 or Mobil 1 Extended Performance. No special preparation is necessary. Mobil 1 is compatible with conventional oils.


Lugesin õlitootjate lehti ja kleepisin siia mõned väljavõtted ja lingid.

Mina järeldaks sellest infost järgnevat.
1. Neljataktiliste mootorite õlisid võib omavahel julgelt vahetada. Isegi segada, kuid segule jäävad pigem kehvema õli omadused.
2. Mineraalõli tasub kasutada kolvirõngaste sissetöötamiseks.
3. Kui mootor on seest väga pasane, siis tuleb ta lahti võtta ja ära puhastada.

Vasta