Käigukasti jahutus

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Vasta
Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Käigukasti jahutus

Postitus Postitas joonas » 11 Jaan 2010 16:50


Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Re: Käigukasti jahutus

Postitus Postitas Pets » 21 Jaan 2010 23:03

Kena vigur, aga meie OT-le veidi overkill.

Nagu Geoffrey antud teemas ütles: For the Mid Ohio enduro race which started at about 70 degrees ambient temp, my gearbox was 32C. After 18 laps including the warmup lap, my gearbox was at 90c where my pump comes on.

Me saame ehk kolme sõiduga nii palju ringe kokku ja meie ringrada on ka lühem. Ma ise pole ka käigukasti ülekuumenemist täheldanud.

Aga muidu tore asi.
911 ja mälestus 928-st

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Re: Käigukasti jahutus

Postitus Postitas Pets » 15 Veebr 2010 20:54

Siit edasi minnes on järgmine võimalus samasse kohta, ehk vasakpoolsesse poritiiba, tule taha, paigaldada hoopis mootoriõli jahuti. Kas siis kliimaradika peale või selle eemaldamisel, täitsa omaette.

Seda olen ka mina märganud, et seitse-kaheksa ringi Audrus, mõnusal suvepäeval, viivad õli temperatuuri üles. Eriti siis, kui pea vahedeta uuesti rajale saab tuisata.

Sportauto rajapäeval näiteks, kui eelmist aastat meenutada.

Vaatame, kuidas sel aastall läheb ja miks mitte vajaduse korral ka idee teostada.

Pilt
Pilt

siin pikemalt sellest juttu: http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... 3-rsa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
911 ja mälestus 928-st

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Käigukasti jahutus

Postitus Postitas joonas » 25 Veebr 2010 22:02

Pets, sellise seade puhul arvesta järgnevat.

1. Kui õhk läbib mitut radiaatorit, siis teine radiaator saab juba esimese poolt soojendatud õhku.
2. Kui kaks õlijahutuse radiaatorit panna jadamisi, siis on jahutuse effekt väiksem, kuna kõige paremini jahutab siis, kui temperatuuride erinevus on maksimaalne. Ehk jadamisi jahutatakse esimeses radikas õli juba maha, siis teises radikas sama on juba kümlmem õli, kuid õhk on ikka sama temperatuuriga.

911 õlijahutusest on kirjas Elephant Racing lehel.

Kuskil nagu nägin ka taha rattakoopasse paigutatud õli jahutamise radiaatorit, kuid ei mäleta, kus seda nägin.

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Re: Käigukasti jahutus

Postitus Postitas Pets » 25 Veebr 2010 22:40

Elephant racingu lehel on juttu just kuni minu autoni. Sellel, 89 ja edasi, on ees mõlemas rattakoopas radikas. Paremas juba on üks õliradikas ja vasakus kondiradikas. Kui lisa õliradikas, siis vasakule, kas kondiradika taha või täitsa omaette. Nad on jah järjestikku, seega võib süsteemi tinglikult ka ühe radikana võtta. Voolik sektsioonide vahel. Ma võtaks vasakus tiivas ventilaatori hoopis ära. Siis on õhuvool palju parem (konditsioneeri mul sel aastal enam pole, eelmisel aastan pettusin selles täielikult ja kui kompressor Audrus kokku jooksis, siis lähemal ajal seda taastada ei kavatse). Õli läheks kõigepealt vasakusse radikasse ja sealt parempoolsesse ja tagasi termostaati. Kui on piisav õhuvool, jahtub õli piisavalt juba vasakul. Kui ilm palav, siis parempoolsel õliradikal on kahe kiirusega ventilaator, mis siis oma lisapanuse jahutamisse annab. Nii, et radikad ei ole teineteise taga, nagu punktis 1 eeldad.

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Re: Käigukasti jahutus

Postitus Postitas Pets » 25 Veebr 2010 22:55

Lisan siia ka pildi, millelt näha, kuidas jahutusõhk liigub:
Pilt

Vasta