1. leht 1-st

Mootori aju temp. andur?

Postitatud: 16 Dets 2010 22:29
Postitas heikkop
Mure järgmine:Auto on 944 S . Alla -10 C ei taha mootor enam käivituda ja ega ka teiste alla 0 C temperatuuridegagi parem pole. Käivitub küll,aga tahab enne pisut gaasiga mängimist,kuni ühtlaselt tööle jääb. Sarnane jama ka eriti kuumadel päevadel,kipub jälle täis jooksma.
Kas viga võiks olle mootori aju temp.anduris,mis edastab ajule vale andmeid? Kas seda saab kuidagi lihtsalt kontrollida ja kust seda andurit vajadusel leida/osta?
II mure: Bensiinipumba relee jupsib,vahest konarlikumal teel kipub mootor välja surema. Koputades bensiinipumba releed,saab mootori jälle käima. Seal sees vist kaks releed,üks mis tõmbab kokku süüte sisse keeramisel,teine mis mootor ringi käimise ajal. Jamab just see ülemine,ehk mootori põõrete andurilt signaali saav relee. Proovisin puhastada ja natuke aitas,aga ikka vahel jupsib,eriti praegustel karustel teedel. Mis võiks olla lahendus? Kas uus relee? Kus seda saada?

Re: Mootori aju temp. andur?

Postitatud: 16 Dets 2010 23:24
Postitas Hr Viltu
Võib olla temperatuuri anduri viga. Andurite kontrollimise kohta leiad clarks-garage.com . Kuid samas võib ka asi olla õhulugejas (AFM). Arvatavasti ikka asi temperatuuri anduris.

Re: Mootori aju temp. andur?

Postitatud: 16 Dets 2010 23:28
Postitas siim
Temp.andurid on üldiselt NTC-d, ehk temperatuuri tõustes takistus langeb ja vastupidi.
80 kraadijuures annab üks programm takistuseks 250-390 oomi.

Re: Mootori aju temp. andur?

Postitatud: 17 Dets 2010 12:15
Postitas Scirocco
Tere! Ise ka s-i omanik ja maadlesin sarnaste probleemidega. Kõigepealt võta ette relee - minul käitus auto täpselt samamoodi ja alustasin ka rumala peaga temperatuuri anduritest. Relee kontakt ilmselt jamas vastavalt ilmale(Õhuniiskus vms.). Iseasi on muidugi see, mis Sul releel viga on - mina kahtlustasin ka kontakte, mis nägid üsna halvad välja. Seepeale võtsin cmfist uue relee ja enne paigaldamist võrdlesin mõlema relee sisu - selgus, et vanal olid taga plaadi peal imeväikesed külmjooted. Jootsin need igaksjuhuks üle ja praegu on mul see ülejoodetud(ja ka töötav) relee koguaeg kaasas. Igatahes - kõigepealt tegele asjaga mis käivitamist kindlalt mõjutab ja nagunii vahetust vajab - alles seejärel tasub tegeleda tembi anduritega. Ploki küljes asuv jahutusvedeliku andur on kahest kõrvuti asetsevast õnneks see auto nina poolne - see vist ainuke andur, millele S-i "ägeda" sisselaske tõttu enamvähem ligi pääseb:)