1. leht 2-st

Tagasild & kardaan...

Postitatud: 02 Apr 2006 20:43
Postitas jeff01
Pilt
Pilt
Selline küsimus siis, et kas need 2 asja on 924lja puhul aastate lõikes muutumatul kujul? Olen kuulnud/näinud, et kuni 77 vist (seega vist 2a vaid) oli 924ljal torsooni augud küljekarbi otstes aga kas sild iseenesest on sama? Mida rohkem meenutan, seda rohkem tuleb meelde mingi alumiinium kinnitus kere küljes minu 80nenda aast aautol, mis oleks nagu vist siiski erinev sellest 77a sillast....Ilmselt saaks asja auto alt võrrelda aga kuna hetkel sinna ei pääse siis pärin siin.
Küsin kuna enda oma auto all ei näe sild mitte kenam välja ja lääba iseenesest veel kehvemas olukorras kui pildil olev. Oli lihtsalt mõte see sild kenasti ära puhastada ja värvida ja nad ükspäev lihtsalt ringi vahetada :roll: Sama lugu kardaaniga, mis mul tiba imelikku häält teeb. et kas tasub see ilusaks teha ja nad ringi vahetada või on neil mingi erinevus?

Postitatud: 02 Apr 2006 20:56
Postitas Raceboy
See on vana tüübi oma, kinnitub kere külge ilma kummipuksideta. See ei sobi uuemale mingi valemiga.

EDIT: Kardaan on sama, ainult 4k kasti puhul on see ava, kust kardaani ja k.kasti ühendavat jubinat lahti keerata, väga väike.

Postitatud: 02 Apr 2006 21:09
Postitas jeff01
Tagasillast saan kasutada siis vaid lääbasid? (õõtsoobasid, kolnurke, harke vms iganes siis) ja kardaan on siiski vist sama, kuna mu 80nenda aast autol on kah originaalis neljane kast aga kuidagi sain sinna ikka viiese otsa :roll: aga stabikas :S see seal mingi ise aretatud jura? Minu omal on kontidega ja kummipuksidega se varras kinni :S tuleb vist ikka emexisse ära tirida se sild.....

Postitatud: 02 Apr 2006 21:54
Postitas Raceboy
See ongi vana tüübi stabikas, mis on suht nõrk asi, kuna pole fikseeritud torsioonikoja külge. Peaks olema 18mm läbimõõduga.

Postitatud: 02 Apr 2006 22:13
Postitas laur4
Raceboy kirjutas:See ongi vana tüübi stabikas, mis on suht nõrk asi, kuna pole fikseeritud torsioonikoja külge. Peaks olema 18mm läbimõõduga.
Huvitav, kas see stabikas uuema tüübi silla külge ei istu?

Postitatud: 02 Apr 2006 22:26
Postitas Raceboy
Heh, eks ta istub, kui viitsid jantida, aga sel juhul pead ise uued kinnitused tegema torsioonikoja külge, muidu pole sellest paarist lisamillimeetrist mitte mingit tolku.

Postitatud: 03 Apr 2006 20:48
Postitas jeff01
Raceboy kirjutas:Heh, eks ta istub, kui viitsid jantida, aga sel juhul pead ise uued kinnitused tegema torsioonikoja külge, muidu pole sellest paarist lisamillimeetrist mitte mingit tolku.
Ehk seletad mida annab stabikale juurde lisakinnitus torsooni küljes :? see ei tee teda ju ei tugevamaks ega jäigemaks :roll: Selles suhtes et ei muutu ju midagi kahe õõtshoova vahelises suhtes või eksin :roll:

Postitatud: 03 Apr 2006 21:23
Postitas Raceboy
Annab küll juurde.
Vana tüübi stabikal puuduvad lisaks kinnitustele torsioonikoja küljes ka kondid (kinnitub otse kahe poldiga) ning kõik see kahandab tema efektiivsust.
Selle vana 18mm stabika kohta on 924.org saidil öeldud et "Not a desirable option"

Postitatud: 04 Apr 2006 08:42
Postitas jeff01
Raceboy kirjutas:Annab küll juurde.
See mind ei rahulda :D
Oled sa selles punktis minuga nõus, et stabikas pmt õõtshoobade sidumiseks, nende nö ühtlustamiseks :?: Vana tüübi stabikas töötab lihtsamail viisil st et raud vardaga on õõtshoovad ühendatud oma vahel uuel on lisaks tulnud leevenduskondid (Nagu ikka asja arenedes peab lõpuks igal pool kummipuks vahel olema :lol: ) aga see uus kontidega stabikas ei saagi töötada ju ilma torsooni küljes kinni olemata. Kardan et te ei saanud must ikka veel aru aga no proovige asja silme ette kujutada ja eesmärgile mõelda :roll: Kujutad muidu ette mis teeks nö uus stabikas torsooni küljes kinni olemata :D ta murraks ennast kondi küljest ära vms iganes igatahes läheks ta ebaloomulikku asendisse ja kasu temast poleks aga vanale stabikale ei anna kinnitamine midagi juurde tal pole lihtsalt sellist läbipainduvat liigendit nagu uuel (st et kondi ja stabika ühendus) Ma ei püüa väita et uus sitem on aga usun et vahe on minimaalne ja uus võib olla tugevam tänu kõvemale materjalile ja samas pehmem tänu kummist otstega kontidele.

Postitatud: 04 Apr 2006 09:08
Postitas Raceboy
Joosep, katsu nüüd rahuneda ja kuula mida inimesed oma kogemustest räägivad.
Loe siit: http://www.924.org/techsection/10suspension.htm#7 - rear swaybar

See 18mm stabikas on väiksema efektiivsusega kui hilisem. Seda on korduvalt katsetatud.

EDIT: kopeeri kogu lingi tekst (ka see " - rear swaybar") aadressireale, siis satud õigesse kohta.

Postitatud: 04 Apr 2006 18:43
Postitas jeff01
seda ma arvasin et et ei viitsi mõelda ja lingi annad :D Tahtsin lihtsalt seda et keegi loogiliselt asja ära seletaks et millepärast ta parem on see uus. Ma mõtlen ikkagi nii et stabilisaatorvarras on õõtsade sidumiseks ja nende stabiliseerimiseks võrdsustamiseks vms ja stabika kinnitus torsooni küljes on kohustuslik uuel stabikal, mis paindub kondi ühenduse kohast aga vanale ei anna see mitte midagi juurde. las ma siis mõtlen nii vähemalt seni kui keegi asja ära seletab ja mulle kohale jõuab.
Offtopic:
Meenub see kui hakkasin sr foorumis vaidlema teemal et kui 3000pöördega on 100km/h siis 6000ndega on 200km/h (Ja seda igal autol kui mõlemal juhul on see sama käik) aga see selleks...oli vist 8lk vaidlemist ja need kellele kohale jõudis jäid vaikseks ja need kes aru ei saanud ei hakanudki aru saam aja ei saa senimaani aru Mitte te mul praegusel juhul õigus peab olema aga kuni mu mõtet ümber ei lükata saan mina asjast niimoodi aru :wink:

Postitatud: 04 Apr 2006 18:58
Postitas Raceboy
Ma andsingi lingi, kus see ära öeldud on, miks ta parem pole :D

Re: Tagasild & kardaan...

Postitatud: 26 Jaan 2008 20:21
Postitas rosco
Vana teema ülesse kaevamine,aga jah. Selle järgi siis saan aru,et punase tagasild ei sobi beezile mitte kuidagi?

Re: Tagasild & kardaan...

Postitatud: 26 Jaan 2008 20:45
Postitas Raceboy
Ikka sobib, mõlemal uue tüübi oma all. Vana sild oli all IIRC kuni 1977.

Re: Tagasild & kardaan...

Postitatud: 26 Jaan 2008 21:09
Postitas rosco
Huh,kohe kergendus :)