jahutussüsteem

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Vasta
Kasutaja avatar
Ringo
Postitusi: 236
Liitunud: 13 Sept 2005 21:38
Asukoht: Tallinn

jahutussüsteem

Postitus Postitas Ringo » 14 Apr 2006 02:09

Nimel küsimus siis selles, et kui soojaks läheb siis tekib väike rõhk sisse. Kas see on normaalne? Kui õhutusnippel lahti keerata siis tuleb ainult tosooli. Sooja õhku salongi puhub. Ei ole lekkeid ka leidnud. Kui see asi nii käima ei pea siis äkki keegi oskab öelda kus kohast viga otsida.

Ette tänades
JõuJaam auto24ring Service
andres@joujaam.ee
58 55 88 58

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 14 Apr 2006 08:54

Mul sama küsimus 924lja kohta :D Nimelt on praegu nii, et kui mootor kuumaks ajada ja õhutusnippel avada siis on surve selline et parklas 2 autot tosooliga üle pritsisin (Õnneks tuttavate autod ja pääsesin vaid kerge pesuga) radika korgist tuleb kah üle kui see avada. Sama asja tõttu sai mõned ajad tagasi hakatud plokikaanetihendit vahetama eelmisel mootoril :lol: Igatahes olen nii juba päris palju sõitnud ja nii on nad mul kõik käitunud, ju siis on normaalne. Võrreldes sellega mis omega 2,5 liitrise mootoriga siis pole see midagi, tollel on normaalne kui lödvikuid pmt pigistadagi ei jõua.

coupe924
Postitusi: 201
Liitunud: 25 Okt 2005 15:05
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas coupe924 » 14 Apr 2006 09:25

jahutus süsteemides on ikka surve... tänu sellele kannatab ka temperatuure üle saja... see selleks et surve all läheb vedelik hiljem keema.. :)
www.pfg.ee oü PFG (Porsche-Foorumi-Garaaz)

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 14 Apr 2006 09:29

Lugege manuali.
Seal on kirjas jahutussüsteemi kohta (nii 924-l kui 944-l) : utilizes pressurized cooling system with pressure app. 1 Bar".

See on täiesti ok nähtus. Veepump pumbates tekitab surve ju ja surve all on vedeliku keemistemperatuur ka kõrgem.
Et teada saada, kas surve on liiga suur, mõõdetakse seda manomeetriga, kuid enamasti saab riknenud kaanetihendi või plokikaane tõttu tekitatud survest ka muudmoodi aru (õli jahutussüsteemis, vesi õlis [kohv], viskab vee välja, lõhub lõdviku, temperatuur kõrge vms).

Pealegi, te pole lugenud hoiatussilte et kuumalt ei tohi jahutussüsteemi avada? :P

EDIT: coupe924 jõudis ette.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 14 Apr 2006 09:31

pole kindel et mul originaalkork aga minuarust oli seal märge et avaneb 0,9 bari juures :roll: st et tõstab selle klapi üles ja laseb voolikust surve/tosooli välja)

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 14 Apr 2006 09:45

Ja kas 0.9 ja 1.0 Baril on palju vahet? :D Seal ongi öeldud approximately (umbes) 1 Bar.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Vasta