Mootori temp. teema

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Vasta
Kasutaja avatar
Rz
Postitusi: 116
Liitunud: 28 Sept 2005 17:46
Asukoht: Otepää-Tartu

Mootori temp. teema

Postitus Postitas Rz » 19 Mai 2006 14:44

Kõigi eelduste kohaselt peaks mootor peale mõningas aega töötamist saavutama oma optimaalse töötemperatuuri, oma autol olen aga tähele pannud et vee temp. näidik ei taha kohe mitte kõrgemale tõusta kui ainult esimese kolmandikuni, täna hommikul kui oli jahe ja niiske siis ei tõusnud sinnamaalegi kuhu varem...sooja ilmaga iseenesest probleemi pole, küll aga jahedaga, samas aga läheb jahutusventikas tööle--on see nii normaalne? Loogiliselt võttes peaks mootor(jahutusvedelik) enne teatud temperatuurini üles soojenema ning siis alles peaks vent oma tööd tegema hakkama? Algul kahtlustasin et termostaat liialt madala temp. oma, teine võimalus et armatuuri näidik valetab-(kus selle andur üldse asub ja kas sellelt andurilt saab töölahakkamiseks oma signaali ka jahutusventilaator) Oskab keegi miskit tarka nõu anda mida edasi teha--kus viga võiks peituda?

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 19 Mai 2006 16:33

Oskan öelda vaid niipalju, et mul kahel 944 mootoril on seni samamoodi esimese kolmandiku piiril püsinud. Kui läheb soojaks, siis käib seier seal punase lähedal ära, kuid kohe kui vent tööle hakkab, jahtub väga kiirelt jälle sinna esimese kolmandiku peale tagasi. Ei mäleta ka, et küsimuse all oleval autol midagi teistmoodi oleks olnud.
Niipalju ehk juhtnöörideks, et vaata pistikud üle, auto kaua seisnud ja võibolla mingi oksiid näidikuasjadele vahele roninud.
Kui radika vent töötab, siis peaks sellega korras olema. Igaks juhuks võid anduri juurest pistikud ära puhastada. Asub see radiaatori juhipoolsel küljel ülevalpool. Sisse peaks minema 2 eraldi ühest pistikut.

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 19 Mai 2006 17:27

What is the actual temperature indicated by the temperature gauge?

85.5 and previous:

* Bottom of gauge: 40 degrees C
* Start of rightmost block: 105 C
* End of rightmost block: 120 C

85.5 to present:

* Bottom of gauge (start of bottom mark): 40 C
* End of bottom mark: 60 C
* First slash mark: 80 C
* Second slash mark: 100 C
* Start of top block: 115 C
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
Rz
Postitusi: 116
Liitunud: 28 Sept 2005 17:46
Asukoht: Otepää-Tartu

Postitus Postitas Rz » 19 Mai 2006 18:48

hmm njah tegelikult mul samamoodi nagu laur4 kirjeldas, ise pidasin seda nagu madalaks kuid kui nii peab olema siis las jääda...igaksjuhuks vaatasin ka need ühendused seal radikajuures üle ja asi sellega vist nüüd lõpetatud....aga igatahes suht madala töötempetuuriga mootoriga tegu...

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 05 Juul 2006 11:35

Kuna ise ka selle temperatuuri asjadega siin natuke olen tegelenud, siis mul toimib praegu asi nii:
Kui mootor on töösoojaks läinud, siis sõltuvalt liikluse kiirusest toimub kõik enamvähem esimese kolmandiku kriipsu juures. Kui jõuab keskmise vahemiku keskele, hakkab juba 2 vent tööle ning jahutatakse kohe kiirelt maha.
Kui aga maanteele jõuan, siis langeb ta esimese kolmandiku keskele umbes.

Muidu tundub, et kõik on nagu igati korras, kuid sattusin 944 i.k. manuali lugema ning seal aga selline jutt:
Coolant temperature indicator
Needle in lower field - engine is cold
Avoid high speeds and high engine rpm. During cold engine operation, engine response and power levels will vary from that of a warm engine. Due caution and notice of these engine characteristics will ensure safe operation of the vehicle.

Needle in center field - normal
Under normal driving conditions, needle should remain in center field. The needle may reach the upper field, especially at high engine loads, but should return to "normal" when engine load is reduced.

Needle in upper field - warning
If needle enters the upper field the engine is overheating the warning light comes on. Reduce speed and engine rpm. The needle should return to the center field and the indicator light goes out.
If the needle does not return to the center field, and the indicator light does not go out, the radiator fan may not be working to provide sufficient engine cooling. Pull off the road and turn off the engine. The fan should still be running for a while. Failure to do so may result in severe damage to the engine.
Selle järgi tundub nagu oleks see maanteesõidul siis liiga madalal? Või on mu kartused asjatud?

Ideeliselt võiks sellisel juhul probleem olla vist termostaat - kas on suur ring kogu aeg lahti ning jahutatakse liiga palju?

Lisaks tundub, et ikkagi kaob jahutusvedelikku kuskile. Aga kuhu, seda pole veel leidnud. Esialgu tundus, et kunagi termolüliti oli katki, siis tekkis liiga suur surve süsteemi ning selletõttu kadus vedelik ära. Peale termolüliti vahetust oli mõned päevad rahulik, kuid nüüd tundub, et on jälle tase allapoole läinud.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
reimz
Postitusi: 121
Liitunud: 10 Jaan 2007 14:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas reimz » 14 Veebr 2007 19:18

hellraiser kirjutas:What is the actual temperature indicated by the temperature gauge?

85.5 and previous:

* Bottom of gauge: 40 degrees C
* Start of rightmost block: 105 C
* End of rightmost block: 120 C

85.5 to present:

* Bottom of gauge (start of bottom mark): 40 C
* End of bottom mark: 60 C
* First slash mark: 80 C
* Second slash mark: 100 C
* Start of top block: 115 C

Mul seier koguaeg esimese ja teise kriipsu vahel. St 80-100 kraadi. Sõites hoiab koguaeg 80 aga kui auto ei liigu läheb temp 100 kraadi juurde (teise märgini) ja siis jälle jahutab maha. Eriti paneb seda tähele tallinna liikluses kus on tihtipeale seismist. Ja praegu väljas suht jahe. Mis siis suvel saama hakkab?
On see normaalne et ta niimoodi tõmbleb?
what would the world be like if everything had to be practical

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 14 Veebr 2007 21:53

Ta hoiabki õigel kohal. Termostaat töötab ju vaatamata sellele, mis temperatuur väljas on. Lihtsalt talvel jahtub vesi suures ringis kiiremini ära.
Igaks juhuks soovitaks jahutusvedeliku taset kontrollida.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
reimz
Postitusi: 121
Liitunud: 10 Jaan 2007 14:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas reimz » 14 Veebr 2007 22:17

jahutusvedelikuga kõik korras ja termostaat sai ka kunagi vahetatud Kerdi juures CMF-is.
what would the world be like if everything had to be practical

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 14 Veebr 2007 22:30

reimz kirjutas: Eriti paneb seda tähele tallinna liikluses kus on tihtipeale seismist. Ja praegu väljas suht jahe. Mis siis suvel saama hakkab?
Jep, see on igati normaalne ning su temperatuurinäiduk tundub kenasti töötavat. uuematel 944'del on temperatuurid järgnevad:

80 kraadi - termostaat
92 kraadi - ventilaatori esimese astme maksimum (ventikad hakkavad tööle esimeses astmes)
102 kraadi - ventilaatori teise astme maksimum (ventikad hakkavad tööle teises astmes)
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Vasta