jahutussüsteemi/soojenduse anomaalia?

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Kasutaja avatar
alman
Postitusi: 135
Liitunud: 26 Sept 2005 11:48
Asukoht: Tallinn

jahutussüsteemi/soojenduse anomaalia?

Postitus Postitas alman » 05 Juun 2006 12:46

tervitus

ehk oskab keegi kommenteerida, nõu anda. Kommentaar ka hellraiserilt?!

Vahetasin jahutusvedelikku ning ka puhastusvahendit sai sisse kallatud. Et asja korralikult läbi pesta siis avasin omast arust ka soojenduse kraani, mingil omapärasel põhjusel aga sooja normaaltemperatuuril töötava mootoriga õhuavadest ei tulnud. Hakkasin kahtlustama, et ehk on tross tagant ära tulnud ja avastasin, et kapoti all olev küttekraan tõepoolest ei liikunud hoova liigutamisel. Avasin selle siis kapoti alt, sooja aga autosse ikka ei tulnud. Mis seal ikka, otsustasin et peab vist mingi aja pärast jälle näpud õliseks tegema.

Hiljem sõitma minnes aga imede-ime, soojendus töötas mis mühises, hoova liigutades tuli vajadusel kas sooja või külma õhku.

Küsimus seega suurele ringile, kas soojakraan asub 944'l ehk kuskil mujal? Mis on selle kapoti all oleva soojakraani mõte? Mis puhul ei puhunud kohapeal mootori töötades sooja õhku?

Mis puudutab ühes teises teemas vesteldud mootori temperatuuri, siis minul hoiab seierit enam vähem keskel, isegi võib olla veidi üle. Tegemist enne 85 autoga.
Allkiri allkiri

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 05 Juun 2006 12:55

Õhk võis sees olla, siis ei mõju selle kraani keeramine kuidagi (tegelikult kui õhk sees ja kinni keeratud, siis ei tulegi välja).
Soojakraan asub ikka kapoti all kohe firewalli ääres pmst. Seda siis juhipoolt vaadatuna.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
alman
Postitusi: 135
Liitunud: 26 Sept 2005 11:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas alman » 05 Juun 2006 14:51

Tegelikult küll lasin õhu õhutusavast välja, aga võib olla tõesti jäi midagi sisse.

Mis puudutab aga soojakraani siis see firewall'i juures asuv soojakraan heebli liigutamisel ei liigu - järelikult peab kuskil olema täiendav kraan :roll:
Kuigi ma ei kujuta seda hästi ette, sest soenduse radikast lähevad ju torud kohe firewalli ja teoreetiliselt ei tohiks seal enam ruumi olla.

Iseenest asi töötab ja see pakutud õhu teema võttis mu hirmud ka võimaliku radika ummistuse teemalt maha. NImelt siis veidi aega tagasi olid mahlad koos ja jahutussüsteemist tuli ikka sellist kraami mida ei tihanud isegi maha kallata :wink:
Allkiri allkiri

Aaro
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Mai 2006 19:49
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas Aaro » 05 Juun 2006 18:23

Lihtsalt minu tagasihoidlik arvamus, et veepump ei j6ua sul tyhik2igul suurt ringi korralikult ringi vedada. Ehk siis hakkab saba vaikselt andma.

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 05 Juun 2006 20:59

Sellise asja puhul on soovitatud õhutada kõvasti. Kui õhk sees, siis tühikäigul sooja ei tule, kui sõidad, siis tuleb, kuna mootor ajab jahutusvedelikku suurema survega ringi.

Erlend
Postitusi: 29
Liitunud: 18 Veebr 2006 16:02
Asukoht: tartu

Postitus Postitas Erlend » 05 Juun 2006 22:51

minu arvamus on et lisa yks lisa sirkulatsiooni punp ja asi ok.
tean et coupe924 pani selle oma jaguarile ja tulemus oli soe salong ka tyhikäigu juures.

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 06 Juun 2006 08:29

Jätke jutt nüüd!
Porsche 924(82-ja üles)/944 soojendussüsteem on tehasest juba selline, mis võib sauna kuumaks kütta! See oli lihtlabane õhumull, mis ei lasknud sooja tuppa.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
alman
Postitusi: 135
Liitunud: 26 Sept 2005 11:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas alman » 06 Juun 2006 10:11

Ma siin ühineksin Raceboy arvamusega - nüüd töötab soendus tühikäigul mis müriseb. Lisatsirkulatsioonipubast kuulen esimest korda, pigem ei hakka sellise aretustööga tegelema.

Kas sa Aaro viitad sellele et veepumba labad on nii kulunud et ei aja vett enam ringi?
Allkiri allkiri

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: jahutussüsteemi/soojenduse anomaalia?

Postitus Postitas hellraiser » 06 Juun 2006 11:48

alman kirjutas:Hakkasin kahtlustama, et ehk on tross tagant ära tulnud ja avastasin, et kapoti all olev küttekraan tõepoolest ei liikunud hoova liigutamisel


Kusjuures olen ka mina selle sooja anomaaliaga kunagi võidelnud ning ausalt öelda ei jõudnudki arusaamisele, et mis sellega siis ikkagi on. Mul juhtus kõigepealt selline asi, et soe jäi täiega peale (südasuvel, kus temperatuur niigi kõrge) ning mingil X hetkel sain ikkagi selle klapi jällegi käima sealt. Korra võtsin ka selle kraani küljest ning kontrollisin, kõik töötas igati normaalselt ning panin tagasi, sest midagi nagu rikkis ei olnud.
Mis puudutab ühes teises teemas vesteldud mootori temperatuuri, siis minul hoiab seierit enam vähem keskel, isegi võib olla veidi üle. Tegemist enne 85 autoga.
See on selle auto eripära. Võibolla on see kell armatuuris vigane või midagi sellist, aga alati on ta näidanud normaalsest kõrgemat tempi. Samas on mootori juures asjad kõik kenasti töötanud ning kui mootor tõesti keema on läinud (kunagi kui tal radikas katki oli, läks ummikus keema) on ka näidik seda näidanud. Õige küll oleks, et tal see seier madalamal püsiks, aga mina sellele parandust ei leidnud. Proovisin ka kõik elektri asjad ära puhastada millega see seotud võiks olla, kuid jälile ei saanud. Võib vabalt olla, et probleem lihtsalt kellas.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 06 Juun 2006 11:52

alman kirjutas:Iseenest asi töötab ja see pakutud õhu teema võttis mu hirmud ka võimaliku radika ummistuse teemalt maha. NImelt siis veidi aega tagasi olid mahlad koos ja jahutussüsteemist tuli ikka sellist kraami mida ei tihanud isegi maha kallata :wink:
Kunagi kui sellel radika ära vahetasin, siis sai see küll mõlemat pidi minu arust läbi pestud, aga võibolla on sealt aastatega siis midagi veel lahti ligunenud :)
Aga räägi, mismoodi sa tal mahlad kokku said? Plokikaanetihend ei ole tal ka minu arust väga palju tagasi vahetatud. See läbisõidunumber vahetuse ajal oli vist isegi kirjas seal failis, mille sulle kunagi saatsin.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
alman
Postitusi: 135
Liitunud: 26 Sept 2005 11:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas alman » 06 Juun 2006 12:20

mahlad läksid kokku õlijahutusradikast, vaikselt immitses vist juba siis kui ta ostsin, igatahes oli väike veekulu. No ja talvel ühe väga külma päevaga saidki mahlad kokku :(

Kuna otsimist sai alustatud plokokaanest siis sai ka pea korralikut ära tehtud ja tihendid vahetatud, aga jah, viga tuli siis välja õlijahutaja tihenditest.

Pärast remonti olen nüüd paar tuhat sõitnud ja vahetan igaks petteks õli ja jahutusvedeliku välja, et saaks sodist mootoris lahti.
See on selle auto eripära. Võibolla on see kell armatuuris vigane või midagi sellist, aga alati on ta näidanud normaalsest kõrgemat tempi. Samas on mootori juures asjad kõik kenasti töötanud ning kui mootor tõesti keema on läinud (kunagi kui tal radikas katki oli, läks ummikus keema) on ka näidik seda näidanud. Õige küll oleks, et tal see seier madalamal püsiks, aga mina sellele parandust ei leidnud. Proovisin ka kõik elektri asjad ära puhastada millega see seotud võiks olla, kuid jälile ei saanud. Võib vabalt olla, et probleem lihtsalt kellas.
See et näidik kõrgemal püsib mind eriti ei loksuta, lasin ka kaitsmekarbi üle käia aga sealt mingit suuremat tulemust ei tulnud.
Allkiri allkiri

Aaro
Postitusi: 13
Liitunud: 27 Mai 2006 19:49
Asukoht: Suvepealinn

Postitus Postitas Aaro » 06 Juun 2006 12:35

alman kirjutas:Kas sa Aaro viitad sellele et veepumba labad on nii kulunud et ei aja vett enam ringi?
nii ma isiklikult arvasin jah, kahjuks ei ole porsche hingeeluga v2ga kursis aga n2iteks bmw-del olid osadel mudelitel labad plastikud mis siis pikapeale hakkasid lagunema.

Aga see oli ainult oletus, l2ks siis sul 6nnelikult ja lihtsalt kui ainult 6hk sees oli.
44kw + 141kw = ikka on v2he

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 07 Juun 2006 09:45

http://www.clarks-garage.com/shop-manual/cool-08.htm

Olen lugenud ka Clarki foorumist, et termostaate pidi olema veel erinevaid vastavalt kliimale kus auto asub. Kuid see ei leia kinnitust kuskilt.

Siin on kirjas millised peaksid temperatuuri näidud olema.
http://www.clarks-garage.com/shop-manua ... tm#coolant

Kasutaja avatar
alman
Postitusi: 135
Liitunud: 26 Sept 2005 11:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas alman » 12 Juun 2006 11:57

Hellraiserile - kõigepealt õnnitlused uue auto puhul!

Paar küsimust - kas oled vahetanud autol ka termostaadi? Oled proovinud teist temperatuuriandurit?
Allkiri allkiri

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 12 Juun 2006 14:15

alman kirjutas:Hellraiserile - kõigepealt õnnitlused uue auto puhul!
Paar küsimust - kas oled vahetanud autol ka termostaadi? Oled proovinud teist temperatuuriandurit?
Tänud.

Termostaati sai sellel auto vahetatud oma 2-3 korda vist :)

Algul kui auto ostsin, siis polnud tal termostaati üldse sees olemas. Lisaks on sellel autol vahetatud originaalis 1 ventilaatoriga radikajahutus 2 vendi vastu. Miks, seda ei tea, see oli juba enne mind tehtud.
Igatahes oli seal tehtud igasugust keemiat, selle kenasti puhastasin sealt ära ning vedasin kõik juhtmed nii nagu peab.
Lõpptulemusena jäi minu arust nii, et mõlemad vendid lähevad korraga tööle (mul võib ka valesti meeles olla).

Aga kas temperatuuriandurit mõtled millist? Üks on see, mis paneb vendi tööle (radika küljes selline kork) ja teine siis mootori oma. Seda viimast ei ole mina näppinud. Radika oma on ka paar korda vahetatud seose radika vahetusega jne. Päris algul käis ventide lülitamine üldse autost seest nupuga :S
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Vasta