Porsche 924 EFI?

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Porsche 924 EFI?

Postitus Postitas jeff01 » 02 Juul 2006 21:19

On keegi näinud/kuulnud/kokku puutunud elektrilise pritsega 924ljal? Olen täielikult nüristunud juba selle mehhaanilise pritsega ja never ever ma enam sellise pritsesüsteemiga autot ei taha. Aga kuna 924 mulle meeldib siis eriti loobuda autost ei tahaks....seega tuleks vist süsteemi ise ajale järele aidata. Siin näiteks asi lahendatud Megasquirt´iga ja täpselt sama mõte oli ka mul omal, kuna asi saab kütuse osa juhtimisega väga ilusti hakkama ja ei maksa kah palju....peab veel palgapäevani järele mõtlema :P
Pilt
See jäme toru seal peaks siis otse õhufiltrisse minema (Ei mingit õhulugejat) aga jah sel autol tegelikult siiski kompressor peal. Targemad räägivad et suurim probleem tuleb kütuselati ja pihustitega ja selle taha päris mitmed projektid jäänud. :? Kuna täna oli parasjagu tiba vaba aega, siis sai tiba uuritud seda kaant ja suvalist elektrilist pihustit. Sain aru et see pikk originaal pihusti on üsna petlik ja viitab väga sügavale ja peenikesele augule plokikaanes, mis elektrilise pihusti kujuga kohe kuidagikokku ei sobi. aga jah mingil põhjusel on seda pihustit sinna 3cm ka õhutakistuseks jäetud :D
Pilt
Keerasin siis välja need plastmassi sarnased jubinad, millesse torgatakse originaapihustid ja sain veel cm võrra kaane sisule lähemale. ja kui nüüd 1mm jagu kaanes olevat auku suurendada või kasvõi verseng tekitada sinna siis ei tohiks elektrilise pihusti paigaldamisega anam erilisi probleeme olla. 0, millimeetrit võrra pihusti kalde muutmine ei muutnud ka bensiini sattumist valesse kohta marginaalselt. piisas täiesti sellest, kui silma järgi hinnates on asi igatepidi otse. (Kusjuures huvi pärast uurisin vana bemari mootorit ja tuli välja et ka sel pole tehases pandud pihustid kõik ühe nurga all ja esineb silmaga nähtavaid erinevusi äärmiste pihustite kaldes) Kuna õhk liigub seal pmt vaid ühes suunas, siis kõik se bensiin peaks igal juhul õigesse kohta sattuma :roll: Tegin ka ühe pildi oma proovimisest (Valga aur on bensiin)
Pilt
Lehter tekkis täiesti õige kujuga ja seinad ei märgunudki pmt :wink: . Eks peab veel mõtlema et mis ja kuidas aga usun et võtan selle asja ette ja saan ka toimima (esialgu segu, siis alles süüde ja ehk kunagi ka turbotamised, mootoriehitused jne) Teab keegi öelda vana 2 liitrise bemari mootori pihustite läbilaskvust ja ettenähtud kütusepumba survet :roll: kuna 1 selline räbal hoovis vedeleb, siis saab ehk sealt nii mõndagi kasutada...segusiibri andur jne.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 13 Juul 2006 17:15

Sai sisi eile MSI ver 2.2 tellitud, näis, kas saan ennem teise auto müüdud kui asi kohale jõuab (müügis olev auto nimelt vajaks MSi rohkem kui mu 924 :lol: )

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 13 Juul 2006 18:37

Ega muudmoodi EFI pihusteid sinna saagi, kui uued pihusti puksid teha. nii on neid ka paigaldatud.
TPS'i saab edukalt 924 gaasiklapile paigaldada, kuigi lihtsam on otsida 16v golf 2 oma, see sobib täpselt, on suuremate liblikatega (üks on suurem, kui täpne olla) ja evib ka TPS'i.
Pead leiutama mingi valemi, kuidas aju mootori pöörlemiskiirusest ja vända asendist aimu saaks. 924 originaaljagaja selleks ei sobi, kui jagajast teha tahad, peab olema Halli anduriga jagaja (jällegi Golfi teema), mul vist üks isegi on koos süütevõimendiga.
Parim lahendus on muidugi väntvõllile andur külge aretada, 24 Euri eest saab väga hea Honeywell 1GT1 Halli anduri millel väga hea müra-immuunsus :)
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 13 Juul 2006 20:18

:D Loomulikult on asjast rohkem kasu kui talle rohkem üleasndeid ja andureid anda aga just see käima saamise moment on esmatähtis ja upgradede jääb veidi hilisemasse aega. Selge on see, et niipea seda asja ei juhtu aga ehk kunagi saab valmis ;) Millised need pihusti alused kausid küll välja näeksid? kas paigaldatakse mingi hermeetikuga sinna sisse ja siis surutakse pihusti otsapidi sinna sisse? Labaseim variant oleks sinna kasvõi puuriga väike verseng teha ja siis kütuselatiga vastu vajutada aga hea oleks ikka kui nad seal nii istuksid, nagu nad kütuselati pesades tavaliselt istuvad.... Tuleb veel mõelda mis pihusteid kasutada, kuna esmalt soov vabalthingavana käima saada, siis upgrade ja siis alles turbotamine siis peaks esialgu kasutama väiksema läbilaskega pihusted? või saab aju sellega hakkama, milleks ta loodud on ja saab kohe miskit vingemat sinna paigaldada ja algul avaks lihtsalt lühemat aega ja kütuserõhk oleks madalam? Mõõtsin 2 liitrise omega pihusteid, mis andsid tulemuseks 16 ohmi seega on vist suht kõigil opelitel pihustid kõrgeoomised ja saaks neid kasutada.

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 13 Juul 2006 20:46

Vabalt saab kasutada neid pihusteid.
Ja võid kohe suuremad ka panna, pärast muudad req.fuel constant'i ära lihtsalt MegaTune's. Selleks progetav aju ongi progetav, et saad asju soovi korral ilma jebimiseta muuta.

Ja mis upgrade? Sa ei saa enne teda tööle ju kui aju ei tea, kui kiiresti pöörleb või mis asendis väntvõll on.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 13 Juul 2006 21:30

mõtlesin süüte reguleerimist aju poolt ja üldse süütesüsteemi jagajavabaks muutmist aga see ei tule niipea.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 20 Juul 2006 20:48

PiltPilt
Sain siis lõpuks paki kätte tänu pikkadele ja arvukatele telefonikõnedele (Eestis jõuab asi sinuni kaks korda aeglasemalt kui USAst Eestisse) Juhet arvutiga ühendamiseks ei hakanud tellima, kuna uskusin et selliseid siingi lademetes saada aga võta näpust :S (Arvutisalongides ei tunta enam COM pordi juhet äragi) Kodust leidsin mingi vana modemi juhtme, millel 1 ots sobib ECU taha aga teises otsas on printeriport (Ehk annab tollel ühe otsa ära vahetada kui tõesti mujalt ei saa.) Eks peab siis pihustite aretuse ette võtma ja juhtmestikku ehitama hakkama, ehk nädalaahetusel on aeg aja saab vähemalt juhtmestikugagi alustatud.

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 20 Juul 2006 21:44

COM juhet on umbes 5-6 erinevat sorti.
Pead MS skeemist näpuga järge ajama, millised pinid on kasutusel. arvuti poolt suurt probleemi pole ja enamasti kasutatakse vaid kolme pini 9-st.
Lihtsam on osta A-Kaablist või Tevalost COM pistikuid 2tk ja ise korralik juhe teha.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 23 Juul 2006 22:12

Com juhtme panin ise kokku, nagu ka muu juhtmestiku ja relee/kaitsme ploki (tükike sierra plokist siis) sain isegi veidi tööle (Toas) selles mõttes et arvuti tundis ta ära ja näitas andureid aga TPS oli kuidagi valesti...vaja juhtmed ringi vahetada vast.
Pilt

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 24 Juul 2006 11:03

TPS on vaja MegaTune's ka kalibreerida, ega ta kohe õigesti näita ju.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 24 Juul 2006 18:34

jeah, selle leidsin aga näitas liiga imelikke arve seal ja ütles ise et asi on puus. btw oli se jubin õli täis :? aga töötava auto pealt ta tuli.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 28 Juul 2006 21:49

Sain täna siis korra arvuti taha proovida asja (tekis vaba aega lihtsalt :D ) näitas vee tempi, õhu tempi ja õhurõhku mu magamistoas :lol: mida ei saanud tööle oli TPS homme proovin üht teist, ehk on ta siiski katki (Proovisin kõik juhtmete kombinatsioonid ära aga tulemus ikka selline et kas 100 või 0%)
Pilt

Erlend
Postitusi: 29
Liitunud: 18 Veebr 2006 16:02
Asukoht: tartu

Postitus Postitas Erlend » 18 Aug 2006 13:17

kaugele oled jõudnud juba? Pole nagu midagi kuulda ammu EFI paigaldamisest.
Ehk juba töötab?

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 18 Aug 2006 20:07

Kahjuks ei....tagasilöök tekkis seoses sellega, et mõtlesin et kütuselati valmistamine on veidi lihtsam :D Välja mõõtmine/mõtlemine jne pole ise-enesest raske aga probleemid tekivad seoses keevitamisega....st et keevitus ei pea bensiini (Peab kenasti õhku aga mitte bensiini :S) Teine variant oleks latt kokku joota....joode hakkaks küll bensiini pidama aga tugevus poleks see, mis keevitatud latil. Eemaldasin plastmass puksikesed plokikaanest (2 tulid välja vaid tükkidena, kuna olid millegagi sisse liimitud) ja siis puurisin augud sees 1mm võrra suuremaks et sinna mahuks pihusti plastmass ots sisse ja kummirõngas jääks vastu serva ja ei läheks sisse....oli plaan pihustilatiga pihustid nii tugevalt alla suruda et see ka vaakumi/rõhu kindel jääks....samas pole see vist joodetud lati korral võimalik ja nüüd olengi jälle ummikus omadega. Väike mõte oli siis selline, et katsun sebida uued puksikesed (kui kellelgi paar tükki üle andke teada) ja nondesse puksidesse istutada pihustilatilt pärit metallist kausikesed
Kui nii alumise otsa saaks tehtud, siis võiks ju ka latt olla joodetud, kuna pole vaja pmt üldse latile suruda et asi vaakumikindeloleks. Helistasin muidu ka Indrek Teppanile, kes lubas mulle homseks asja umbkaudse hinna öelda (Nimelt pidi olema tellitav spetsiaalne dur-alumiiniumist materjal, millest latte valmistatakse) Eks näis mis saab selle latiga.

Leidsin ühe huvitava lehe http://www.bahnbrenner.com/catalog/Fuel ... of_4_.html Oskab keegi öelda nende jubinate sobivuse kohta midagi :roll: Seal lehel ka kütuselatt emüüa aga ei tea kahjuks pihustite kaugust üksteisest volkari uuematel mootoritel....Porschel peaks se olema 95,5mm (Minu mõõtmistulemused)

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 19 Aug 2006 09:49

Teppan ostab seda materjali Urban Erikssoni käest ja see on väga kallis (40-50cm jupp ~1300kr).
Soodsam on seda ise netist tellida, 2 jalga (~60cm) saab kätte 24 usd + shipping.
Pean niiehknaa endale ka tellima, võiks koos osta siis.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Vasta