K: Kas keegi on turbotanud tavalist 944lja?

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

K: Kas keegi on turbotanud tavalist 944lja?

Postitus Postitas jeff01 » 03 Okt 2006 21:09

On kellelgi mõni link ehk ette jäänud?
Esimeseks probleemiks on muidugi surveaste aga usun et se probleem pole siiski ületamatu ja seda saab muuta ka väiksemate rahaliste vahenditega kui 951he mootori soetamine.
USA kolbide kasutamine toob surveastme vist 10,6-lt 9,5le? :roll:
Kui paksuks võib ajada metallist kaanetihendit?
Kolbide treimine... :? Kolbide valamine jooniste järgi kohaliku rahva poolt? Kui võimatu on ikkagi detonatsiooni vältida kui surveaste üle 10ne? kuna olen sõitnud endises vabalthingavas autos, millel surveaste kolbe treides alla viidud ja ülelaade rõhk 1,2 bari ei saa se päris crapp idee ju olla? Pakub keegi välja kui palju umbeski muutuks surveaste, kui treida se seni madalaim koht kolvi keskele, st et praegu on kolvi lael lohk, mis asub ühes servas aga kui treida nüüd nii, et se madalik jääb täpselt sama sügav kui ta on aga tema läbimõõtu suurendada, nii et see serv jääks igast küljest sellina nagu on hetkel tema kitsaim koht. http://www.theexitwound.com/944/piston1.jpg
Eesmärk poleks miskit raketti tast saada aga näpud sügelevad ja kardan, et talvel tuleb ehk tahtmine miskit ehitada....kasvõi pool BARi laaderõhku annaks ehk rahu

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 03 Okt 2006 22:18

Lihtsaim variant on ikkagi äkki leida US variandi kolvid. Neid peaks siinmaal küll leiduma.

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: K: Kas keegi on turbotanud tavalist 944lja?

Postitus Postitas hellraiser » 03 Okt 2006 23:46

jeff01 kirjutas:väiksemate rahaliste vahenditega kui 951he mootori soetamine.
Kui paksuks võib ajada metallist kaanetihendit?
Eesmärk poleks miskit raketti tast saada aga näpud sügelevad ja kardan, et talvel tuleb ehk tahtmine miskit ehitada....kasvõi pool BARi laaderõhku annaks ehk rahu
1) Kaanetihend on su mootori kaitseelement. Enne kui seda lähed metallisttihendiga asendama, mõtle kindlasti järgi, kas soovid hiljem teha väga kallist remonti või mitte.

2) Lisaks pead kindlasti arvestama sellega, et tavaline 944 kast on natuke liiga nõrk juba 944 tehasevõimsusele, siis turboga peaksid ka selle kindlasti upgradema.

3) Tavaline turbo tuleb kindlasti odavam kui vabalthingavat ümber teha. On tehtud muidugi kõike, aga tasuvus on tõsiselt küsitav.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 03 Okt 2006 23:51

Jõle kalliks läheb. Ma pakun, et sul on muid asju ka vaja auto juures nokitseda. Aega ja raha kulub ka nende asjade peale kõvasti.
Investeeri vastupidavusse, siis saad autoga ikka sõita ka, mitte ainult remontida.

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 04 Okt 2006 08:47

Kastidega on nii ja naa. Neid on küll palju laiali lastud, kuid põhjuseid on väga erinevaid. Kui olemasolev on korralik, siis alguses võib ka selle jätta.
Turbotamise maksumus ja kestvus on asjad millega saab alati vaielda. Arvestades vana 944 ja 944T hinnavahet, siis hea tahtmise korral võiks ju isegi vaeva näha. Kuna jeff01-l on vabalthingava ülelaadimisel mingid kogemused juba olemas, siis selle võrra asi lihtsam. 944T väärilist tulemust koduste vahenditega odavalt ei ehita, kuid kiiremaks peaks auto ikka saama. Ehk siis tee asi ära ja isegi kui ei õnnestu, siis oled vähemalt proovinud ja teistel pärast millegi järgi õppida.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 04 Okt 2006 20:15

Asi vaid idee esialgu ja see, et se tõeks saab on hetkel vaid unistus.
USA mootori kolbidega saan surveastmeks 9,5 (10,6 asemele) see vist ikka veidi kõrge ja tuleks veel miskeid modifikatsioone teha :roll:
opeli mootoril sai tehtud nii:
Pilt
Pilt
Asi sai nii tehtud täiesti lambist ja saadud surveastmest pole aimugi (Julgeb keegi ehk pakkuda palju muutuda võiks? ) Vähemalt on tõestatud et kolvi tugevusest puudu just ei jäänud, kuna 1,2 bariga murdis originaalkepsu, mispeale sai ühed originaalid poleeritud ja 1,4lja bariga pilbasteks lastud kui hüppes rattad õhku ja tahhoka põhja venitas (Autol puudus igasugune juhtimine ja pean seda tulemust igati imekspandavaks) Mina aga räägin siis proovimise mõttes 0,5st bar´ist ja 951le pole plaaniski järele jõuda. Olemas on mul widebandi komplekt koos kellaga ja ei tahaks lasta tal niisama seista :D st et lahjast segust tekkiv detonatsioon poleks nagu võimalik kui ise mõelda mis teed aga puhtalt kõrgest surveastmest tingitud detonatsioonioht :roll: ???

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 04 Okt 2006 21:09

Surveastet peaks saama arvutada http://www.csgnetwork.com/compcalc.html
http://www.turbofast.com.au/Tfcomp.html
http://www.rbracing-rsr.com/compstaticcalc.html

Neid linke leiaks Google ist veel palju. Otsisin "compression ratio calculator" järgi.

Kasutaja avatar
Ringo
Postitusi: 236
Liitunud: 13 Sept 2005 21:38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ringo » 05 Okt 2006 01:55

Küsiks siis vahepeal sellise rumala küsimuse et mida mõtlete usa kolbide all. Kas 2.5l motot millel on 110 kw?
JõuJaam auto24ring Service
andres@joujaam.ee
58 55 88 58

z_man
Postitusi: 109
Liitunud: 29 Nov 2005 14:11

Postitus Postitas z_man » 05 Okt 2006 10:18

Ringo kirjutas:Küsiks siis vahepeal sellise rumala küsimuse et mida mõtlete usa kolbide all. Kas 2.5l motot millel on 110 kw?
Jah
TrigonBikes.ee - The Art Of Carbon

Kasutaja avatar
Ringo
Postitusi: 236
Liitunud: 13 Sept 2005 21:38
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Ringo » 05 Okt 2006 12:11

Paluks erinevuse teemat siin jätkata: http://porsche-foorum.ee/porsche/viewtopic.php?t=407
JõuJaam auto24ring Service
andres@joujaam.ee
58 55 88 58

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 05 Okt 2006 18:50

Nüüd on vist otstarbekas küsida kas mõni USA 944lja omanik tahab 10kw juurde saada :D kolbide vahetus suht nüri....mootorite vahetus ehk lihtsam :) võion kellelgi neid kolbe ehk? ja siiski jääb õhku küsimus, kui paksuks võib kaanetihendi ajada :?: kaasneb sellega midagi halba kui ta on cm paks? Kui mu arvutus ei peta siis 10,6-lt 9le saamiseks pean igast silinrist 12,91 cc-d materjali eemaldama, mida on ikka väga palju :S
Edit: Arvutus oli õige ja kui asja edasi arvutada, siis saab tulemuseks selle et 1,6mm võrra paksem kaanetihend annab tulemuseks surveastme 9 ja 3mm paksem kaanetihend annab tulemuseks surveastme 8 Nüüd jääb siiski vaid küsimus, kas võib vask tihend olla 3 või 3,5 mm paks? :roll:

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 05 Okt 2006 22:42

Kui oled veidigi lugenud surveastme alandamisest, siis liiga paksu 8ehk siis rohkem, kui 1mm stockist paksema) tihendi kasutamisel ei hakka rihm enam õigesse hambasse ja nukkvõlli ajastus muutub valeks. See tähendab klapiajastuse metsa minemist ja jõu kadumist kas all või üleval (oleneb, kuhupoole mööda paned).
Ainuek lahendus on reguleeritav nukaratas.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 06 Okt 2006 17:49

Väga õige tähelepanek (Selliseid probleemide välja toomisi ootasingi :) ) ja seda oleksin pidanud taipama ka lugemata. Muudab se nukka veidi varasemaks, mis kõrgematel pööretel ei tohiks mitte kahjuks tulla :roll: Ilmselt kannatab selle all siis veidi tühikäik ja madalam ots :roll: Idee järgi usun et ka 2mm poleks eriti tappev, kuna vana ja uue rihma pikkuse vahe ületab selle 2mm kindlasti. Loodan et 944ljaga pole selliseid möödapanekuid aga kui kolme 924lja nukaratast võrdlesin siis 2tk olid identsed aga 1 oli rohkem kui veerand hammast astmes...vb oli tegu audi omaga aga porsche mootori küljest ma ta võtsin ...kahjuks ei mäleta mis pidi (Südamikud olid kah erineva kujuga aga see vaid välimuse vahe) Teab keegi 944lja originaal plokikaane tihendi paksust? :roll: 1 homemade turbokas oli kahe tihendiga et surveastet lanetada aga see arvatavasti muudab kaane ja ploki vahelist ühendust veel kehvemaks

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 07 Okt 2006 20:46

Mis mõõdus kaanetihendiga tuleb üldse surveaste 10,6 ?
Olen leidnud nii 1,1mm tihendeid kui ka 1,4 mm tihendeid :? ja kas tehase 10,6 on nö surnud tihendiga või uuel mootoril mõõdetud (0,2mm pidi muutuma tihendi paksus aja jooksul) Kas 9,0 surveaste oleks piisavalt madal või siiski liiga kõrge? Selleks tuleks tihend teha 1,1 + 1,6 =2,7 mm :roll: Kumba peaksin siiski rohkem kartma kas kõrgemat surveastet või liiga varast nuka ajastust...või on regulaaritavaid nukkarattaid saada kusagilt?

Kasutaja avatar
Marko_N
Postitusi: 72
Liitunud: 17 Juun 2006 17:25

Postitus Postitas Marko_N » 17 Jaan 2007 11:06

veidi teemast kõrvale aga kas 924s on siis nn. nende usa kolbidega ve?

Vasta