Siduripedaal vajus maasse

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 21 Dets 2006 10:45

joonas kirjutas:
Raceboy kirjutas: EDIT: Ja see, et käigukastile halvasti mõjub, on BS. Kui õigel pööretevahemikul vahetada, ei juhtu nende sünkrotega midagi: ei kulu kiiremini ega purune.
Ei ole sinuga nõus. Sina, kui spetsialist räägi siis, mis on need õiged pööretevahemikud ja võtted, kuidas ilma sidurita käigukasti kahjustamata sõita. Mina lõhuks oma käigukasti kindlasti, kuna ei oska hetkel küll öelda, millised need pööretevahemikud on ja millisest tootja manualist saaks neid vaadata.

Olen nõus, et käigukast kohe ei plahvata, kuid hea selline käiguvahetamine kindlasti ei ole.
Ilmselt pole Joonas pidanud igasuguste sidurita utiilidega sõitma...mida minul on aga liigagi palju ette tulnud :D ei teagi kas seda nüüd tabelist annab välja lugeda aga kindlasti saab nii sõita et sõit on küllaltki sujuv ja ei kostu käigukastist ebameeldivaid hääli. ei oskagi nagu seletada aga kõrgema käigu sisse lülitamiseks pead sõitma piisavalt kõrgete pööreteni, et Lasta siis mootori pööretel kukkuda niipalju kui nende kahe käigu vahe on...olenevalt ülekannetest, kuid siiski 1500 ja 2500 pöörde vahel. Sellise sõidu juures on kõrvad su suured abimhed, kuna kujutad täpselt ette mis häält teeks mootor samal kiirusel kõrgema käiguga ja siis ootadki käiguvahetusel seda aega mil hääl ehk pöörded vajuvad selliseks nagu vaja. Kui oled harjunud tahhomeetrit vaatama, sisi aitab see sind ehk rohkem. Ei usu et ta nüüd üldse ei lõhuks aga eestile teeks ehk ringi peale küll enne kui miskit juhtub.

44ljaga pole õnneks vaja olnud aga 24ljal polnud mul kah nädala jagu sidurit, ainus mille se ära kurnas oli starter :D ja kui siduri sain olin nii harjunud et 1 pedaal oli nagu üle :D Aga siist ka minu küsimus, kas käikude ilma sidurita välja võtmine kahjustab kasti? nimelt on selline loll harjumus mul seda vägagi tihti teha (Just siis kui autoga veidi rohkem sõitma olen õppinud ei viitsi enam vabakäigule tõmbamiseks sidurit tallata) :?
To Henri: Oled juba miskit avastanud?

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 21 Dets 2006 13:31

Kamoon, kes vähegi käigukasti tööpõhimõtet tunneb see teab, et praktiliselt pole mingit vahet kas vahetada käike siduriga või ilma.
Mõlemal puhul peavad hammasrataste kiirused samad olema, et käik lülituks ja mõlemal puhul ühtlustavad need kiirused omavahel sobivaks sünkronisaatorid. Sidurdamine võimaldab sünkrotel seda lihtsalt kiiremini teha ja see aeg ei sõltu väga palju mootori pööretest. Ilma sidurita vahetades läheb veidi kauem aega, kuni sünkrod oma tööd teevad ja õiges pööretevahemikus ei ole see ka tavajuhist, kes siduriga vahetaks igapäevasõidul, ka aeglasem.

Mõlemal juhul teevad sünkrod oma tööd ja loomulikult saab käigukastist lahti, kui valesti käike vahetad. Siduri põhieesmärk on siiski kohaltvõtu sujuv võimaldamine.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 21 Dets 2006 15:37

Gearshifting Manual Transmission

The Porsche transmission with servo-lock synchronisation permits rapid and precise shifting of gears. But be sure when changing gears that the clutch pedal is fully depressed to the floor, and that the gearshift lever is completely engaged. The engine speeds for the individual gears are listed on this page.

Reverse
Only shift into reverse when the car has come to a complete stop.
The clutch pedal must be depressed and the vehicle must be stationary before shifting into reverse; only then move the gearshift lever to the right (overcoming the spring resistance) and then to the rear.

Both back-up lights come on when the transmission is put into reverse (with ignition on).
For smooth shifting, observe the following shift points:
The specified maximum rpm figures should not be exceeded when shifting down, as otherwise the engine speed would be too high. This applies to standard gear ratios only.

Maximum downshift points

5th to 4th gear
944 115 mph/1 80 km/h or 4300 rpm
944 S 123 mph/1 98 km/h or 5400 rpm
Turbo 130 mph/210 km/h or 5000 rpm

4th to 3rd gear
944 85 mph/1 36 km/h or 4750 rpm
944 S 91 mph/1 46 km/h or 5000 rpm
Turbo 96 mph/1 55 km/h or 4500 rpm

3rd to 2nd gear
944 58 mph/ 94 km/h or 4500 rpm
944 S 61 mph/ 98 km/h or 4600 rpm
Turbo 65 mph/1 05 km/h or 4250 rpm

2nd to 1st gear
944 34 mph/ 55 km/h or 3850 rpm
944 S 36 mph/ 58 km/h or 4000 rpm
Turbo 38 mph/ 62 km/h or 3700 rpm

Minimum upshifting points

1st to 2nd gear at 15 mph/24 km/h or
944 2850 rpm
944 S 2800 rpm
Turbo 2850 rpm

2nd to 3rd gear at 25 mph/40 km/h or
944 2800 rpm
944 S 2750 rpm
Turbo 2400 rpm

3rd to 4th gear at 40 mph/64 km/h or
944 3050 rpm
944 S 3000 rpm
Turbo 2750 rpm

4th to 5th gear at 48 mph/77 km/h or
944 2700 rpm
944 S 2650 rpm
Turbo 2300 rpm

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 21 Dets 2006 15:47

Raceboy kirjutas:Kamoon, kes vähegi käigukasti tööpõhimõtet tunneb see teab, et praktiliselt pole mingit vahet kas vahetada käike siduriga või ilma.
Võibolla on sul õigus, kuid käike käsib Porsche alati vahetada siduriga. Kuna minu teadmised antud vallas praktiliselt puuduvad ja ma ei oska öelda, kas ilma sidurita käikude vahetamine praktiliselt või teoreetiliselt kahjustab käigukasti.
Üritan ennast antud teemal harida ja kui targemaks saan, siis täpsustan.

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Pets » 21 Dets 2006 17:31

Ja ärge unustage, et tegemist on Transaxle-ga. Siin pöörleb isegi lahutatud siduriga pikk veovõll ehk kardaan kaasa. See paneb isegi sidurit kasutades sünkronisaatorid raskemasse olukorda.
Nüüd ilma sidurita käiku vahetades peab sünkronisaatorrõngas mootori ja käigukastivõlli ebaühtlused tasakaalustama- ega ta seda käigu sissesurumise ajaga teha suuda ja nii see ka raks käib. See jälle viilib käiguhammasratta küljel olevat külghammastust ja lülitusmuhvi. Mul enda autol oli teise käigu sünkro ikka päris kulunud ja magnetkork metallipuruga nägi nagu siil välja.
Käigu ilma sidurita väljatõmbamine midagi eriti ei riku. Väljatõmbamiseks on vaja veidi jõudu, kui käik välja tuleb, käib see nii kiiresti, et lülitusmuhv ja külghammastus ei jää teineteist hööveldama. Hoovastikule ja hoovastiku puksidela paneb see muidugi suurema koormuse kui siduriga vahetades.
Tahad ilma sidurita käiku vahetada?
Osta automaatkastiga auto.
911 ja mälestus 928-st

Kasutaja avatar
Rz
Postitusi: 116
Liitunud: 28 Sept 2005 17:46
Asukoht: Otepää-Tartu

Postitus Postitas Rz » 21 Dets 2006 17:52

Esmalt tasuks jah piduri-siduri vedeliku taset kontrollida....kui vedeliku väheks hakkab jääma siis lõpetab sidur kõigepealt töö....Kui selles viga siis piisab ainult õhutamisest, mis ka eriti lihtne pole, nimelt nn koduste vahenditega õhutades ei saa mootori salongipoolses otsas leiduvast siduritorust õhku välja.....Kui aga silinder õhtal siis starter maha(13), 11(?)võtmega siduri töösilindrilt toitetoru küljest ära ja siis silinder ise ka küljest...pole midagi keerulist..... Kui silindri viga siis aitab ehk manseti vahetus kah, ise kunagi vahetasin aga nagu näha ei toiminud see eriti kaua......kui närve tahad kokku hoida siis parem pane kohe uus......;)

Kasutaja avatar
Henri
Postitusi: 202
Liitunud: 29 Okt 2005 22:34
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas Henri » 21 Dets 2006 20:19

eks üritan siis korra liikuma saada ja asja uurida
87' 944

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Pets » 21 Dets 2006 21:00

Raceboy kirjutas:Kamoon, kes vähegi käigukasti tööpõhimõtet tunneb see teab, et praktiliselt pole mingit vahet kas vahetada käike siduriga või ilma.
Siduri põhieesmärk on siiski kohaltvõtu sujuv võimaldamine.
:shock: Vabanda, ma enne ei märganudki seda. Nii, et sünkrod peavad tasakaalustama mootori ja tagasilla pöörded. Huvitav, huvitav. Niipalju kui mina asjast aru saan, on siin siiski nii suured massid mängus, et pisike sünkrorõngas seda ei suuda. Jah, varemalt olid sünkroniseerimata kastid, aga see ei tähendanud, et saab sidurita käiku vahetada. Veelgi enam, sellise kasti korral oli ülesvahetamisel kohustuslik peatus vabakäigul (kaks korda sidurit) ja allavahetada sai ainult vahegaasiga. Nii et sidur vajalik ainult kohaltvõtul :roll: -saab vanast peast kah targemaks.
911 ja mälestus 928-st

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 21 Dets 2006 21:07

Ok, parandan ennast: sidur on hädavajalik ainult kohaltvõtul.

Sünkrote eesmärgiks on ühtlustada käigukasti vedava ja veetava võlli pöörded igal käiguvahetusel. Porsche käigukastil tõesti ka kardaani oma, mille järgi tavalistel autodel pole tarvidust.
Siduri kasutamine vabastab lihtsalt igal käiguvahetusel juhi kohustusest viia mootor sobivate pööreteni, see lihtsustabki sünkronisaatorite tööd.

Käike saab ilma sidurita vahetada väga kiiresti ka ilma sidurita, see on see koht, kus sünkrod kiiresti kuluvad. Olen seda ringrajal tihti praktiseerinud. Ei ütle, et see väga vajalik oleks, aga sõitnud olen küll kõiksugu käiguvahetustehnikatega ja mõningane kogemus on olemas.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 21 Dets 2006 23:50

Rz kirjutas:nimelt nn koduste vahenditega õhutades ei saa mootori salongipoolses otsas leiduvast siduritorust õhku välja.....
Oleneb mida sa kodusteks vahenditeks pead, aag üldiselt saab küll. Eks ta üks paras pain in the ass on, aga saab hakkama. Mida kõrgemale saad auto tõsta ja keegi veel abiks on, seda lihtsamini saab.

Ise tegin selle endal ära ja sain hakkama küll. Mu auto teemas sellest ka täpsemalt juttu.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
riza
Postitusi: 138
Liitunud: 12 Sept 2006 16:51
Asukoht: Gothenburg, Sweden
Kontakt:

Postitus Postitas riza » 22 Dets 2006 01:05

Teen ettepaneku, et moderaatorid võiks sellest siin teha kaks teemat. Ühe siis ainult selle kohta, kas Porsche puhul võib lühemaid vahemaid ilma sidurita läbida ja mis sel ajal käigukastis võib toimuda..

coupe924
Postitusi: 201
Liitunud: 25 Okt 2005 15:05
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas coupe924 » 22 Dets 2006 10:04

:D Parim käiguvahetus süsteem, mida porsche spetsid on välja mõelnud, ilma sidurit lahutamata on DSG-kast 8)
:arrow: Enda autol on säärane kast ja täitsa rahul... kahju ainult et mitte porsche peal :cry:
www.pfg.ee oü PFG (Porsche-Foorumi-Garaaz)

Kasutaja avatar
Rz
Postitusi: 116
Liitunud: 28 Sept 2005 17:46
Asukoht: Otepää-Tartu

Postitus Postitas Rz » 22 Dets 2006 15:37

njaa...porsche ja eelnimetatud käigukast oleks tõesti super kombinatsioon......

Kasutaja avatar
Henri
Postitusi: 202
Liitunud: 29 Okt 2005 22:34
Asukoht: Kuressaare

Postitus Postitas Henri » 27 Jaan 2007 00:46

Nii täna sai siis siduri töösilinder korda, löpuks :)
Töötab päris hästi. Sinna sobis transiti töösilindri tihend kui öieti mäletan
Veel sai alla pandud täisring michelini naaste, nüüd tuleb need vaikselt sisse söita ja siis jäärajal porsche sõiduvölusid öppida :wink:
87' 944

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 19 Veebr 2007 14:49

Henri kirjutas:Nii täna sai siis siduri töösilinder korda, löpuks :)
Töötab päris hästi. Sinna sobis transiti töösilindri tihend kui öieti mäletan
Veel sai alla pandud täisring michelini naaste, nüüd tuleb need vaikselt sisse söita ja siis jäärajal porsche sõiduvölusid öppida :wink:
Kas sul oli välimine tihend terve? See mis on n.ö. lõõtsa moodi ja kinnitub töösilindri pulga külge.

Kas silindriseinad olid seest ilusad või roostes?

Kas uurisid ka uue jupi hinda?

Minu masinal hakkas ka siduripedaal trikitama. See lõõtsa moodi tihend, mis peaks kaitsma silindrit väliste mõjude eest oli katki. Seega oli silinder ka seestpoolt osaliselt roostes.

Vasta