Õlirõhk

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Vasta
hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Õlirõhk

Postitus Postitas hellraiser » 12 Apr 2007 10:31

Lihtsalt nii teoorias, kui kõrge peaks olema 944 õlirõhk?
Igal pool on kirjas, et külma mootoriga põhim 5 bari peal ning soojamootoriga kukkuma tühikäigul ajal 2-3 vahele. Aga ma ei suuda leida kuskilt täpset infot, et palju ta sooja mootoriga pöördeid tõstes peaks olema?

Mul nii poolsooja mootoriga (kui jahutus on juba töötemperatuuril, aga õli veel mitte päris) tõuseb ilusti 5 barini, aga kui mootor on täiesti soe (õlirõhk tühikäigul on 2 bari), siis 3000 rpm juures on kuskil 4 peal. On see normaalne?

Kuna mootor alles nii "uus", siis ei taha pöördeid kõrgele ajada enne kui vähemalt esimene õlivahetus ja ~1000km läbi sõidetud.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
riza
Postitusi: 138
Liitunud: 12 Sept 2006 16:51
Asukoht: Gothenburg, Sweden
Kontakt:

Postitus Postitas riza » 12 Apr 2007 10:40

944 Owners manualist leidsin:

Engine oil pressure is shown in bars.
At 5.000 rpm, with the engine at normal operating temperature (approx. 90°C / 194°F), the pressure should be approx. 4 bar. A slight drop in oil pressure is normal under certain operating conditions such as prolonged highway driving in hot weather.
At idle speed, with the engine oil hot, the oil pressure can sink to 0.5 bar - this does not indicate any loss of engine performance.
However, if the oil pressure drops suddenly while you are driving, or if the warning light comes on, pull off the road, stop the engine and wait for it to cool down. Check the engine oil level. If the oil level is normal, contact the nearest dealer.

LK: 38

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 12 Apr 2007 10:49

Super, tänks. Siis on kõik korras ja asi toimib nii nagu peab.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 12 Apr 2007 11:57

Õlirõhu näit sõltub väga palju ka kasutatavast õlist.

Kui ma kasutasin 10W60 õli oli rõhk ühe ühiku võrra kõrgem, kui 10W40 kasutades.

Minul on hetkel sees vist 10W40 täissünt ja soojaga kukub tühikäigul õlirõhk 2 barini

Sõites on vist kogu aeg 5 bar.

Kasutaja avatar
reimz
Postitusi: 121
Liitunud: 10 Jaan 2007 14:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas reimz » 27 Sept 2007 22:48

hmm.

Pilt

Sattusin selle auto müügikuulutuse peale ja hakkasin mõtlema, et ka nii madal õlirõhk on normaalne? Ja pöörded ka tühikäigul veidi kõrged või ei?
what would the world be like if everything had to be practical

Kasutaja avatar
and24
Postitusi: 216
Liitunud: 15 Sept 2005 18:05
Asukoht: viljandi

Postitus Postitas and24 » 28 Sept 2007 05:13

reimz kirjutas:
Sattusin selle auto müügikuulutuse peale ja hakkasin mõtlema, et ka nii madal õlirõhk on normaalne? Ja pöörded ka tühikäigul veidi kõrged või ei?
Pöörded tunduvad nats kõrged jah olema normaalne oleks nii 800 ringis ja õli sooja mootoriga nii 2 aga sellel tundub olevat kas siis 1 või 1,5 aga kui huvitab siis võin seda autot lähemalt uurida,kuna kuulutuse järgi see auto on müügil viljandis ja ise ka siit kandist,endalgi jäi ta silma ja mõtlesin üle vaadata ta
Don`t drive faster than your angel can fly!

Kasutaja avatar
Allan
Postitusi: 285
Liitunud: 07 Sept 2006 13:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Allan » 28 Sept 2007 08:16

Kas külm mootor ei või sellist effekti tekitada? :roll:
Staatus: Porschetu
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 28 Sept 2007 08:42

Allan kirjutas:Kas külm mootor ei või sellist effekti tekitada? :roll:
Külma mootoriga peaks seier just maksimumi lähedal olema.

Kasutaja avatar
Allan
Postitusi: 285
Liitunud: 07 Sept 2006 13:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Allan » 28 Sept 2007 09:34

laur4 kirjutas:
Allan kirjutas:Kas külm mootor ei või sellist effekti tekitada? :roll:
Külma mootoriga peaks seier just maksimumi lähedal olema.
Minu viga! Vaatasin valet seierit :oops:
Staatus: Porschetu
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kasutaja avatar
reimz
Postitusi: 121
Liitunud: 10 Jaan 2007 14:57
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas reimz » 28 Sept 2007 11:30

Allan kirjutas:Kas külm mootor ei või sellist effekti tekitada? :roll:

Temperatuuri seierit vaadates pole ju mootor külm?
what would the world be like if everything had to be practical

Kasutaja avatar
Allan
Postitusi: 285
Liitunud: 07 Sept 2006 13:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Allan » 28 Sept 2007 12:06

Allan kirjutas:
laur4 kirjutas:
Allan kirjutas:Kas külm mootor ei või sellist effekti tekitada? :roll:
Külma mootoriga peaks seier just maksimumi lähedal olema.
Minu viga! Vaatasin valet seierit :oops:
Nagu ma ka enne kirjutasin, vaatasin valet seierit - hommikused unised silma petsid mõistuse ära :oops:

Selle vahepealse loba võib siit ära kustutada! :!:
Staatus: Porschetu
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 28 Sept 2007 12:10

Iseenesest ei ole see midagi kohutavalt madal. Võibolla, et on väga vedel õli sees ning pilt tehtud näiteks peale väga karmi sõitu (eriti vaadates, et temp on ka natuke kõrgem, s.t. suht peaks kohe hakkama ventikas tööle juba). Hea oleks muidugi kõrgem, aga mul täiesti sooja mootoriga kukub ka kenasti sinna 2 juurde. Pildi järgi ei saa muidugi aru ka, et kus ta täpselt on.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
Allan
Postitusi: 285
Liitunud: 07 Sept 2006 13:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Allan » 28 Sept 2007 12:18

Enda 924jaga oli selline lugu, et mootoris oli sees täissünt, äsja valatud ning vähe sõitnud sellega. Mootori soojendes lõi sisse õli kärsaka ja õli rõhk oli pea olematu ca 0,5-1,5 bari. Mõne aja pärast see, aga kadus ning õli rõhk normaliseerus - külma mootoriga 4 bari ja soojeneds 2 bari. Arvasin, et äkki oli põhjuseks õli üledoseerimine st. õli lisamine mootorisse üle normi. See on, aga lihtsalt minu spekulatsioon ja targemad mehed võivad selle vabalt ümberlükata. Samas ei olnud täissünt 924ja jaoks ka kõige parem õli valik Peebu jutu järgi - pidavat liiga vedel selle mootori jaoks olema.
Staatus: Porschetu
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vasta