Käigukast

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 27 Mai 2007 22:16

Auto laiali :S käisin raadil rehve ära saatmas ja kõik nagu toimis...linnas sõites aga tundsin kuidas hakkas kinni kakkuma pöörates väiksel kiirusel..... (Suur lõtk diffris oli juba eelmine aasta mureks) kuna raadil võttis 100% juhtudest 2 ratast ringi ja sai teha ringe nii et nina seisis paigal siis arvasin hetkeks juba et LSD differ. ka autot üles tõstes keerasid rattad ühes suunas nagu lsd puhul tavaks ja kui käik oli sees siis ratast ringi keerates ei keeranud teine pool vastu nagu tavaliselt vaid ei jõudnudki keerata ja vedas mootorit kaasa.....Nüüd siis kast alt ära ja diffri koda lahti, ilmselt on keegi seda diffrit pleki seibidega modinud ja need andsidki järele, ning seda plekki oligi differ täis ja see tekitaski seda nõksutamist pöörates....suur lõtk diffris tulenes aga ühtede aukude ovaalseks kulumisest (selle võlli pesad, millel jooksevad satelliidid). eks näis mis saab....võiks ju vaid diffri vahetada aga samas on ka sünkrokad kehvad :S kui keegi teab audi osade sobivusest siis olen huvitatud :)
Pilt siis katkisest kohast: http://porsche-foorum.ee/album/albums/u ... IM4157.JPG
Esipõlle pole veel värvitud kuna värvija on veendunud et niisama värvides tulevad hiljem mõrad sisse ja mõtleb mis teha

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 28 Mai 2007 22:07

Käigukast mu auto alt osutus siiski 924lja omaks kuna võllide mõõdud on erinevad ja sinna on ise 1 vahetükk tehtud. Sain siis kuidagimoodi diffri kätte, selleks eemaldasin mõlemad poolteljed ja nende taldrikud (põhjas sise kuuskant poldid) ja loomulikult eemaldasin ka selle ümmarguse korpusetüki...algul paistis et no kuidagi ei tule välja se differ aga siis taipasin eemaldada kasti sisse mineva kardaani võlli ümbert se toru, mis kinnitub kolme kuuese poldiga kardaanivõlli poolt....veidi loksuamist veel ja saingi kuidagi selle diffri kätte.
Pilt
huvitav mis juhtuks kui se võll sinna nüüd kinni keevitada :)
Huvi pärast et piiluda sünkronisaatoreid eemaldasin ka kasti otsmise tüki poldid (sise kuuskant peadega) aga mingil põhjusel ma seda kaant kätte ei saanud Teab keegi mingit nõksu? Kui keskelt poltidest kasti korpus lahti kruvida kukub sisu laiali või jälle ingi imenõks? Ega kasti otsas olevat plastmasskattega ratast ei pea ära võtma?
Kust oleks võimalik piiluda sünkronisaatorite saadavust, teiste markide sobivust ja hinda? Mingeid nõkse mida peaksin teadma kasti lahti võtmisel? (Juhul kui seda üldse teen kuna tahaks selle diffri jama vaid korda saada ja sõidaks nende sünkrodega sügiseni ära küll )

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 28 Mai 2007 22:11

Ära otsakaant torgi kastil. Keskelt võta lahti poldid, tiri tiftide otsast käiguosa ära ja näedki sünkroid. Muid asju pole vaja lahti katkuda.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 29 Mai 2007 20:46

differ keevitaja juures ja homme saab ehk korda
Käiguhoovastik maas ja ootab puksi valmistamist (Võll 9,7mm : Puks 13,5mm) ja vahele oli topitud peenikesi naelu :?
Kuna olin lohakas ja lisasin vaid õli ei kujutanud ettegi et põhjas juba selline muda mida kuidagi enam õliks ei saa pidada...Pesin kasti lahti võtmata seest bensiiniga puhtaks ja puhastasin ka suuremast mögast mis kattis kasti korpust ja lisas autole umbes 2kg kaalu :D
Ülemise kaane võtsin lahti kuna poldid olid kahtlaselt lahti ja tihend oli osaliselt puudu ....nagu peep juba ütles siis jah täielikult ära ma teda ei saanudki ja parim tulemus oli vaid 3mm vahet.....pesisin siis vahe bensiiniga puhtaks ja panin sinna noa otsaga õlikindlat hermeetikut peale....ehk jääb pidama :?
Pilt

coupe924
Postitusi: 201
Liitunud: 25 Okt 2005 15:05
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas coupe924 » 31 Mai 2007 11:21

:lol: Peenikesi naelu :?: :?: :?: Ehk ikka oli nõellaagrist allesjäenud riismed hoopis :wink:
www.pfg.ee oü PFG (Porsche-Foorumi-Garaaz)

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 31 Mai 2007 16:49

ei usu et nõellaager saab plastmasspuksi sees joosta ja naeltel olid otsad teravad ja teiselt poolt näpitsatega pikkusesse lõigatud.....samuti polnud neid seal mitte terve ring vaid mõned....Kahjuks pole jõudnud midagi edasi teha kuna töö juures kiired ajad olnud....

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 06 Juun 2007 14:12

Ei lõpe mu õnnetustejada :( Sain diffri kenasti keevitatud aga nüüd on neljas käik sees ja välja enam ei tule....st et ette-taha suunas se hoob kasti küljes ei liigu. Diffri keevitus nägi siis välja nii, et keevitasin otse vastu satellithammasratta tagumist seina, et kui kinni võtab siis pole hullu....vaid 100% lukk :D aga kui proovisin neljanda käiguga väikese ringi teha (lootuses et hakkab kast tööle) siis kruusal oli 100% lukk väga lahe aga asfaldile jõudes murdus ta lahti ja nüüd jälle täiesti tavaline avatud differ (Kuna vahelt said võetud ka enne mind pandud seibid, kartuses et kuluvad noodki läbi ja kukuvad diffri hambumuse vahele.
Millest võis neljas käik sisse jääda? sellest et viimast kaant veidike eemale tõmbasin ja sinna hermeetikut vahele panin?

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 08 Juun 2007 22:41

Niih, sain kasti alt ära ja laiali.....peab mainima et väga lihtsa ehitusega kast tundub ....vähemalt ei kukkunud ta mul peos laiali kusagilt otsast. Ka käigu lülitus näib suht lihtne ja loogiline välja....aga kuna kastidest ikka midagi ei tea siis kordama teda veel ei saanud :D
Arvan et vea leidsin üles....nimelt liigutab 1 võll siis 1&2 käiku teine võll 3&4 käiku ja viimane võll 5&R käiku :?: Viga paistab tegevat siis teine võll millel peaks olema 3 asendit: 4/vaba/3 ja ei taha ta mitte nihkuda neljandalt vaba asendisse....paistab et võll isegi liiguks ja se kuul teda ei takista aga ei liigu se neljanda käigu "hammasrattapakk" või õigemini ei liigu se muhv seal hammasrataste peal mida liigutab kahvel.....ta siiski loksub veidi ja kinni nagu pole aga siiski ei lülitu...selleks peaks ta liikuma vist mitu cm? jutt siis sellest osast:
Pilt
Vabas asendis peaks ta olema vist keskel ja 3manda käigu asend peaks olema paremas servas nii et muhv katab seel vase värvi sünkro?
Mis võib seda jama põhjustada?

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 09 Juun 2007 19:53

Sain siiski neljanda käigu välja, põhjuseks see et need 3 vedrukonna seal muhvi all ajasid end nii püsti et nende servad jäid sünkronisaatori serva peale mitte neile mõeldud avadesse, sellisesse positsiooni said nad aga tänu tagumise kaane liigutamisele, ajal mil kahvelid liigutavate võllise stoppereid polnud sees. Sai siis imekombel kast kokku ja vigu: 2
Ei lülitu sisse Tagurpidi käik
Lõhkusin ära kardaanivõlli simmeri
Lootsin et tagurpidi käik hakkab siiski tööle kuna ei näinud võimalust midagi valesti panna aga seda siiski ei juhtunud ja nüüd sõidan siis vaid edaspidi ja käigud lülituvad mingil põhjusel oluliselt paremini kui seni :wink: Ära lõhutud simmeri sain kohaliku traktoristi juurest...oli vist sisemõõdult 1mm väiksem kuna teda paigaldada oli kehv aga tundub et töötab ja õli peab hästi.
Viimati muutis jeff01, 09 Juun 2007 21:48, muudetud 1 kord kokku.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 10 Juun 2007 13:17

on ikka kast :evil:
3mas käik kinni... kuna kolmas käik on samas hammasratta pakis siis arvan et samamoodi on need 3 konna pead püsti tõstnud ja se muhv ei liigu neile enam peale....

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 10 Juun 2007 18:57

Sai jälle alt võetud ja kolmas oligi kinni samal põhjusel mis neljaski. Sai siis kolmanda/neljanda käigu kahvit liigutava võlli stopperit modifitseeritud, et kahvel ei liikus enam nii suures ulatuses kui varem (kummaski suunas) piirasin niipalju kui sain...st umbes 1-2mm kummaski suunas. Tagurpidi käik ei lülitunud, kuna olin kahvli võlli serva pihta löönud ja sellest oli sinna 1 krass tekkinud, mis ei tahtnud nüüd pesas liikuda. Selel krassi lihvisin maha ja panin kasti kokku. Kohapeal sain kõik käigud kenasti sisse. Kahtlusi tekitas vaid liiga rauapuru täis õli, mis sai sinna alles 1 päev tagasi uuena kallatud ja võtsin igaks juhuks maha ka diffri kaane, et kontrollida keevitatud osa seisukorda aga oh imestust 1 satelliit hammasratas oli tükkideks :? seetõttu jäigi auto kokku panemata kuna vajab siiski uut diffrit....suht arusaamatuks jäi aga see, et kuidas ma temaga siiski nii sõita sain ja se teine hammasratas niisugusele valule vastu pidas. :?

Kasutaja avatar
siim
Postitusi: 446
Liitunud: 19 Sept 2005 11:30
Asukoht: Norrbotten/Viljandi

Postitus Postitas siim » 10 Juun 2007 19:40

see kast on sul ikka tõsine ****häda, ma oleks vist suure vihaga selle juba järve visanud :)
928
996 C4

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 10 Juun 2007 21:23

ma ise pigem laisk, et ei viitsinud viga otsida ja panin kohe peale tööle hakkamist kokku tagasi :D aga jah nüüd tuleb ilmselt viimane kord mil selle kasti kokku ja alla topin kuna tahan ikka ära proovida kas sest piiravast seibist oli kasu. Kui laiali läheb siis läheb ka garaazinurka ja tuleb se investeering ära aga jah kast mille pidin saama 2k ga maksab nüüd juba 3k :(

Kasutaja avatar
MartinL
Postitusi: 247
Liitunud: 09 Mai 2007 16:15

Postitus Postitas MartinL » 26 Dets 2007 23:47

Kas kellelgi on kogemusi 924S käigukasti laagrite vahetusega. Millised laagrid vahetada? Enda loogika kohaselt vist kõik võimalikud.
On kellelgi laagrite koode, mõõte vms? Ja kas neid on võimalik Eestist saada( SKF , Balti laager)?
Probleem siis selline , et gaasi maha lastes undab nõmedalt ja kolmanda käiguga rahulikult sõites ka mingi undav heli sees. Ca 2500 pöördel on väike vibra ka käigukangist tunda.
Esialgu katsun laagrid (kõik võimalikud ja mittevõimalikud ) ära vahetada ja siis edasi vaadata.
Hetkel ainult hunnik Porsche mudeleid :(

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 27 Dets 2007 09:07

Laagreid olen vahetanud ja heal juhul leian mõõdud ka. Kergelt ja odavalt saad tehtud seal aga ainult 2 laagrit (difri otsalaagrid, mis mingil määral ka undamist võivad põhjustada). Ülejäänute jaoks tuleb väga palju lammutada ja need maksavad $$$. Difrilaagreid saab mõõdu järgi nii SKF-lt, Balti Laagrist, kui Westwardist. Ülejäänud on tehasetellimus.
Undamist võib muide parandada ka teise kastiõliga. Mul on head kogemused Motuli PA90-ga.

Vasta