K: Probleem jahutusega

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Vasta
Kasutaja avatar
Higgins
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Nov 2006 11:09
Asukoht: Tallinn

K: Probleem jahutusega

Postitus Postitas Higgins » 30 Juul 2007 12:09

Tere,

Kuna endal on mõistus otsas ja minust oluliselt targemad mehed kratsivad juba kukalt, küsin foorumi avalikkuse käest, kas kellegil on on sellise probleemiga varemalt kogemusi. Äkki on tegemist millegi Porsche spetsiifilisega.

Nimelt. Ühel heal päeval, ilma mingi ettehoiatuseta, läks mootor keema. Peale esialgset kontrolli sai kahtlustatud termostaati. Vahetasin ära, tulemust ei mingit. Järgmisena sai katsetatud üldse ilma termostaadita, et suur ring pigevalt järgi oleks - tulemus sama.

Järgmine kahtlusalune oli veepump. Vahetasin ära - tulemus null. Mootor läheb kuumaks, radiaator jääb külmaks ja venti järele muidugi ei võta. Korra läks ka radikas soojaks, kuid vent oli ikka kuss ja mootor muutkui kruvis end kuumemaks. Lühistasin venti ära, et see pidevalt lööks - radiaator jahtus maha, aga mootori temp tõusis ikka.

Salongi kuuma õhku puhub (i.e veepump peaks nagu lööma), õli on korras, tosool on puhas, mootori kompressioon on korras. Ainus asi oli veider kristaljas puru tosooli sees. Seetõttu sai ka pumpa kahtlustatud.

Kui nüüd keegi suudab mulle mingi mõistliku seletuse või lahenduse pakkuda, oleksin lõpmata tänulik.

Täiendus: kõnealune auto on 924S.

Tervitades,
HH
Viimati muutis Higgins, 30 Juul 2007 13:35, muudetud 1 kord kokku.

atlantic
Postitusi: 131
Liitunud: 05 Nov 2005 20:16
Asukoht: ida-virumaa

Postitus Postitas atlantic » 30 Juul 2007 12:17

Kas kõik temperatuuri andurid on korras ?
924S

Kasutaja avatar
Higgins
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Nov 2006 11:09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Higgins » 30 Juul 2007 13:34

Ei ole jõudnud veel kontrollida. Põhjalikum läbivaatus seisab lähipäevil ees.

Kuid probleem on selles, et mootor kipub tõepoolest ka keema minema, kuigi radikas on täiesti külm.

HH

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 30 Juul 2007 15:40

http://www.clarks-garage.com/shop-manual/ts-02.htm
Loe ülaltoodud lingilt.

1. Vahetasid veepumba, muutust ei ole. Pumba viga ei ole.
2. Vendi panid ise tööle ja see ka ei aidanud. Pole ka vendi viga.
3. Proovisid ilma termostaadita- ikka jama.

Mootor läheb kuumaks, radiaator jääb külmaks

Jahutusvedelik ei käi läbi radika. Ega sul radikas umbes ei ole. Kui süsteemis on mingit puru tasuks seda kindlasti läbi pesta.

Kas õhutasid ka korralikult?

Kas välja võetud pumbal on näha defekte? Kas tiivik ja rihma vastu käiv rullik ei keerle üksteise suhtes?

Kasutaja avatar
Higgins
Postitusi: 85
Liitunud: 07 Nov 2006 11:09
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Higgins » 30 Juul 2007 16:19

Kui radikas on külm, on ta ühtlaselt külm, kord kui soojaks läks oli samuti ühtlaselt soe - oleks ta umbes, siis ta peaks põhimõtteliselt ju ebaühtlaselt soe olema?

Ja õhutasin nii, et veri ninast väljas.

Teadjamad mehed juba naeravad, et tegemist on mingi kurioosum probleemiga, mida saab tudengitel õppematerialina kasutada.

HH

Vasta