Kus ja kuidas korrastada velgi?

Porschede välimus/sisustus
Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Kus ja kuidas korrastada velgi?

Postitus Postitas jeff01 » 17 Veebr 2006 15:23

Uurin siis eri variante tartu lähedalt või veel parem tartust. Võtsin rehvid maha ja lasin sirgestada, nüüd arvatavasti vaja liivapritsi ja siis värvida. Tõrvandis see töö kahelt poolt kokku neljale veljele 1400.- ja veidi peale kah vist. Kas on ka mingeid alternatiive? Kas saab ka alumiiniumit kuidagi kodusel teel poleerida ja siis lakkida? Algselt on nad sellised, mis osaliselt värvitud ja enamus siiski lihvitud/poleeritud/lakitud alumiinium. Mul alu oksüdeerunud ühel veljel päris tugevalt. Kõik vastused,kogemused ja hinnad teretulnud.

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 17 Veebr 2006 15:54

Sirgestada lasksid seal Sõbrakeskuse taga? :D Nägin Su velgi seal jah, kui enda omadel järel käisin.
Ei teagi, ma lasen enda 18" värvida vast järgmisel nädalal, aga 1400 on natuke kallis äkki? Ei oska öelda, aga olen paari tuttava käest umbes 1000 kr suurusest rahast kuulnud. See siis 4 velge.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Re: Kus ja kuidas korrastada velgi?

Postitus Postitas laur4 » 17 Veebr 2006 16:05

jeff01 kirjutas: Kas saab ka alumiiniumit kuidagi kodusel teel poleerida ja siis lakkida? Algselt on nad sellised, mis osaliselt värvitud ja enamus siiski lihvitud/poleeritud/lakitud alumiinium. Mul alu oksüdeerunud ühel veljel päris tugevalt. Kõik vastused,kogemused ja hinnad teretulnud.
Proovisin sellise pinna taastamisega kodustes tingimustes tegeleda. Alguses lasin sõbra isal treipingis sügavalt oksüdeerunud pinnad õrnalt üle treida ning siis asusin kodus lihvima. Tulemust aga eriti ei olnud. Ei teagi, kas endal vähe viitsimist lihvida ja lihvida ja lihvida...:D, või polegi võimalik nii teha. Sain kätte sellise matilt läikiva peegelpinna ühes kohas suure surma peale ja see oli ka kõik.
Mis hindadesse puutub, siis Tallinnas Bikers pubi taga, kus suht hea koht tehti 4 velje välisservade poleerimise ja lakkimise kohta hinnapakkumine 4k! Kusjuures vaatasin ühte nende tehtud velge ning algsele variandile jääb tulemus ikka alla.

EDIT: värvitakse jah ca 1k eest, kuid see poleerimine on hoopis teine teema.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 17 Veebr 2006 21:20

Selge
Siis jään värvimise juurde aga kui lasen teha siis 1400.- oli värv kahelt poolt aga 1 toon (Sisaldas liivapritsi) Ei küsinud üle kas pulber või autovärv, kui pulber siis ei saa ka ka pahteldada aga seda ned servad veidi ehk vajaksid ühest-kahest kohast) Kahe värviga küsitakse vapsee ulme hinda (Mitte alla kahe kilo) Eks pühapäeval käin sõbra juurest läbi ja kuulan tema hinna ära, kui liiga palju küsib siis teen asja ise aerosoolidega ära :D Tegelikult kah siis musta, hõbedase ja laki järgi minek :wink:

beetle
Postitusi: 43
Liitunud: 03 Dets 2005 00:50
Asukoht: TÜRI
Kontakt:

Postitus Postitas beetle » 17 Veebr 2006 22:07

Aerosoolidega ära küll jamama hakka!See rohkem enda petmine,kuna need on rohkem labida värvid.Kasutada tuleb ikka õigeid värve,kui tahad et asi kestaks.Kuna sul on vanatüübi ATSid ,siis on seal sada ranti,mida on väga nöök lihvida.Sellepärast ka tööraha kindlasti selline.Aga need veljed on seda väärt,et ilusad väljanäha,ja minuarust autovärv ja velgede välimus ei ole koht mille pealt kokku hoida.

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 18 Veebr 2006 01:38

beetle kirjutas:Aerosoolidega ära küll jamama hakka!See rohkem enda petmine,kuna need on rohkem labida värvid.
Katsun üles otsida pildi oma vanast autost, millel aerosooliga värvitud veljed. Ei olnud üldse nii hullud.
Teemaalgataja veljed aga väärivad korralikku taastamist, olenemata hinnast.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 18 Veebr 2006 10:01

Kõik arvavad et kui aerosooliga siis hirmus porno :) Viimati tegin aerosooliga need veljed siin: http://www.porsche-foorum.ee/album/albu ... IM0435.JPG
Ja polnud mõtteski väga korralikult teha, kuna asjad läksid talvevelgedeks ja sedagi ehk üheks talveks vaid :wink: Sai kiiresti ja lohakalt tehtud ja päris kärnastest velgedest aga ei tulnudki nii porno välja. Sedand muidugi et kestvus...Aerosool kindlasti kardab kive rohkem ja vb tuhmub kiiremini.

beetle
Postitusi: 43
Liitunud: 03 Dets 2005 00:50
Asukoht: TÜRI
Kontakt:

Postitus Postitas beetle » 18 Veebr 2006 11:03

...ei arvagi,et aerosooliga väga porr jääb aga lakkima peaksid vähemalt autolakiga,kuigi ka see ei jää võrdväärne tehase tööle.Ei teagi millist lakki tehased kasutavad poleeritud pindadele,on ju teine nagu plastmassi kiht peal.Alati ei pea ka liivapritsi kasutama.Ise olen ostnud ehitusmaterjalide poest värvisurma.Mingi lätlaste toode liitrises purgis.Määrid peale 1-2 korda ja survepesuriga üle.Toimib hästi.Pärast lased krundi ja pritspahtli peale ja lihvid ära.Siis juba värv. Nii et kui mitme värviga teed,tee parem ise.Siis tead mida tahad ja saad mida tahad! Edu!

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 21 Veebr 2006 22:42

Pilt
Hakkasin asjaga ikka ise peale (Sõbra garaazis, kuna seal vastavad riistad ja võimalused) Vana värvi eemaldan mehhaaniliselt trelli otsa käivaid traatharju kasutades, kindlasti pole se just parim variant, kuna kriibib ka alumiiniumit aga seda teeks ka liivaprits :roll: Veljed saavad siiski vist ühe värviga viimistletud....miskine sügavmetallik hõbedane ehk.
Üks esimene velg siis täitekruni all. Tekkis selline küsimus, et kuidas tehakse poldi augud...selles mõttes, et kui sinna saab paks krundi kiht, pealisvärv ja lakk, siis on seal siuke mm paks kiht, mis võib katki minna kui polte kinni keerata :roll: Loodan et saate aru mis mõtlen, umbes nii et kas polte kinni keerates pärast sealt ära ei mõrane jne. Seni oli velgedel originaalvärv ja sool oli just sealt vahele pugenud.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 13 Mär 2006 19:10

Täna sai pmt terve päev angaaris veedetud (Kogu aeg loomulikult mitte töödates) Lasin siis traatharjaga (Erinevad trelli otsa käivad) Tagumised veljed lahtisest jamast puhtaks, siis tõmbasin värvieealdajaga üle ja lasin mõne aja pärast jälle puhtaks, siis kordasin sama tööd veel korra ja 90% velje pinnast oli puhas (60-70% juba peale esimest korda) Värviseks jäid vaid nurgad, kuhu traatharjaga ligi ei pääse. Nende nikerdamiseks kasutasin veel värvieemaldajat, pintsli saba hõõrumiseks ja käsi traatharja. Siis karestasin kergest veljed liivapaberiga ja homme tõmmatakse neile esimene kiht krunti peale. (Siis kõik 4 krundi all) Angaaris mässates juhtusin mingit velge tõstma ja imestus oli suur, minu lai tagumine oli kõvasti kergem kui too kitsas velg :? Tahaks kohe kaalu teada aga käega katsudes olid mu 9 tollised kõigist teistest seal vedelevaist kergemad (kõik 15" aga laiuselt kuni 7") :D
Pilt

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 14 Mär 2006 16:12

jeff01 kirjutas: Tahaks kohe kaalu teada aga käega katsudes olid mu 9 tollised kõigist teistest seal vedelevaist kergemad (kõik 15" aga laiuselt kuni 7") :D
Pilt
Lauri siin kunagi ka kaalus erinevaid velgi, päris räiged vahed on ikka sees. Äkki tal veel meeles, mis tulemusi ta sai. Näiteks 944 originaal cookiecutterid olid ikka väga kerged võrreldes mõne muu veljega.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 14 Mär 2006 17:26

hellraiser kirjutas:Lauri siin kunagi ka kaalus erinevaid velgi, päris räiged vahed on ikka sees. Äkki tal veel meeles, mis tulemusi ta sai. Näiteks 944 originaal cookiecutterid olid ikka väga kerged võrreldes mõne muu veljega.
Olid vist sellised numbrid, et originaal 15x7 Cookie Cutter oli ca 5,5-6kg, 17x8? OZ Racing ca 10,5 ning 18x8,5 Keskin Tuning KT2Cup ca 14,5-15kg. 16x8? BBS kärgvelg võis mingi 7-8 kanti jääda, kuid see väga täpselt meeles ei ole.

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 14 Mär 2006 19:59

Cookie-cutter ja phone-dial veljed on muide ATS toodang, kes ei tea.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

beetle
Postitusi: 43
Liitunud: 03 Dets 2005 00:50
Asukoht: TÜRI
Kontakt:

Postitus Postitas beetle » 11 Apr 2006 00:26

...kui veel värvimata,siis ehk mõtled ikka kahe-värvi peale :) Pilt

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 11 Apr 2006 18:48

pildil vist 13 tollised ja 7 laiad (peaks olema olemas ka 13 tolli ja 6 laiad) st et kõik 4 ühesugused aga jah see ei muuda midagi. niiviisi värvida ei viitsinud katmise jne pärast jebida :D teseks see et kas must südamik sobib ja auto värvi südamik käis küll peast läbi aga kuna tulevast auto tooni veel ei tea täpselt siis jäi ka see ära. usun, et kui viitsin siis proovin viimase malli värvitehnikat selleks siis must värv alla taustaks ja hõbedase eriti sätendavaga hajutan nii paksu kihi, et must jääks nurga all vaadates läbi kumama ja siis lakk peale :wink: (tegelikult on selle hõbedase velje tera ka eraldi müüa ilma värvaineta, aga kokkuhoiupoliitika ei luba seda osta 1800.-/kg

Vasta