2. leht 2-st

Re: probleem suundadega

Postitatud: 23 Mär 2009 20:48
Postitas Hr Viltu
Tehase elekteiskeemid on olemas. Suunad ei vilgu mitte ükski neist. Ohutuledega kõik vilguvad. Asi veel selline, et enne talve kõik töötas.

Re: probleem suundadega

Postitatud: 23 Mär 2009 22:54
Postitas Pets
Ma arvan, et sul on probleem suunalüliti endaga või oksüdeerunud ühendusega seal ahelas.
Kui ohutuled vilguvad, siis on relee korras, suunatulede lambid terved ja ka ühendus suunatuledega olemas. Puudub näiteks ühendus relee ja suunatulelülitiga.

Re: probleem suundadega

Postitatud: 23 Mär 2009 22:59
Postitas Hr Viltu
Suunatuledelüliti töötab kontrollisin. Kaldun arvama, et asi võib olla ohutuledelülitis. Proovin homme teist lülitit.

Re: probleem suundadega

Postitatud: 24 Mär 2009 19:18
Postitas Hr Viltu
Proovisin teist lülitit, ikka mitte midagi.

Re: probleem suundadega

Postitatud: 24 Mär 2009 19:47
Postitas rosco
Selliste imelikke kotermannide tagamaad tihtipeale mõnes kehvas massis,minu kogemuste põhjal.

Re: probleem suundadega

Postitatud: 24 Mär 2009 20:08
Postitas Pets
Pakun, et siiski mingi juhtmeühendus on ära oksüdeerunud- sügisel ju töötas, nagu eelpool kirjutasid.
Ohutulede lüliti võib ka veidi süüdi olla. Nimelt ohutulede rezhiimis saab suunarelee ohutulede lülitilt pideva plussi "30" ja ohutulede väljalülitatud asendis läheb sellest lülitist läbi süütevool "15" suunareleele, seda muidugi alles siis, kui süüde sisse keerata.
Kaugelt vaadates tundub küll, et süütevool "15" ei jõua releeni ja suunatuled ei tööta. Ja pidevpluss on olemas ja ohutuled töötavad.

Re: probleem suundadega

Postitatud: 29 Mär 2009 15:22
Postitas Hr Viltu
Asi oligi süütevoolus "15". Sai ühendus puhastatud ja nüüd töötab. Aga nüüd teine probleem. Signaal ei tööta ka. Releesse tulev vool on olemas "15" ja "86" kui vajutad roolile, aga kui panen relee külge kaob imekombel vool ära. Proovisin teist releed, ei muutunud midagi.

Re: probleem suundadega

Postitatud: 29 Mär 2009 18:34
Postitas Pets
Oota oota. "86" on relee mähise vool +12 ja see ei tule rooli lülitist.
Rooli lüliti peab andma massi relee otsale "85", siis lülib relee pidevplussi "30" signaali toitele "87".
Kui kontrollid pingeid relee pesast, peab nii "30" kui "86" andma +12V.
Või on 944-l "30" asemel "15", aga sama skeem peab kehtima.

Re: probleem suundadega

Postitatud: 29 Mär 2009 19:02
Postitas Hr Viltu
ja jah rooi lüliti annab massi, aga minuarust peaks rooli lüliti andma massi relee otsale "86"
Pilt

Re: probleem suundadega

Postitatud: 29 Mär 2009 20:21
Postitas Pets
Huvitav, ma pole sellist releed kohanud. Ikka 85-86-87-30 klemmid ühe kontaktiga releedel.
Aga kontrolli, kas 15 peal on +12 ja ka 86 peal mass, kui signaalinuppu vajutad?
Kui süütevool "15" peale relee külgeühendamist kaob, siis on kehv kontakt kuskil. Võib ka muidugi signaalinupu poolses massi andvas osas olla.

Või... on skeemis trükiviga ja "15" peaks tegelikult "85" olema?

Re: probleem suundadega

Postitatud: 29 Mär 2009 20:48
Postitas Hr Viltu
ja 15 peal on +12 ja 86 peal on mass. Ei usu et on trükiviga sest relee peal on ka 15 kirjas. Eks ma siis hakka otsima, kus see kehv kontakt võib olla

Re: probleem suundadega

Postitatud: 01 Apr 2009 21:49
Postitas Hr Viltu
Leitsin vea ülese. Massi pole rooli lülitis. Ei tea kust oksudeerunud ka võib olla, sest süüteluku korpuses on mass.

Re: probleem suundadega

Postitatud: 02 Apr 2009 18:23
Postitas Pets
Siis ei jää muud üle, kui pead rooliratta maha võtma. Roolisambal rooli all on tavaliselt selline pronksikarva keeleke või klemm.... või kuidas parem nimetada. Ja roolil on all ümmargune kontaktpind. Kui seal ühendust pole, siis ka roolilülitis massi pole.

Re: probleem suundadega

Postitatud: 02 Apr 2009 19:30
Postitas Hr Viltu
Roolivardas või kuidas seda nimetatakse ei ole massi. Kõik muud ühendused korras. Ei saa aru ka kust see mass sinna roolivardasse saab. Igatahes esimene laager, mis süüteluku korpuse juures on, seal on mass, aga roolivardasse edasi ei lähe.

Re: probleem suundadega

Postitatud: 03 Apr 2009 00:34
Postitas hellraiser
Hr Viltu kirjutas:Roolivardas või kuidas seda nimetatakse ei ole massi. Kõik muud ühendused korras. Ei saa aru ka kust see mass sinna roolivardasse saab. Igatahes esimene laager, mis süüteluku korpuse juures on, seal on mass, aga roolivardasse edasi ei lähe.
Kui ma nüüd õigesti mäletan, siis on ka roolilati küljes massiühendus, äkki on seal mingi probleem?