Tasun siis vana võla, ehk on edaspidi kellelgi lihtsam, jutt kõik ühes kohas koos. Vabandan ette muidugi mitte väga konkreetse jutu ees
Probleem:
1985 1/2 või uuemal 944'l ei toimi katuseluuk. "Käpad" ei liigu korraga, ühtlaselt, kinni/lahti või üldse.
Põhjus:
Hammasrattad, mis käppasid liigutavad on siledad. Tross on end torust poolenisti välja kerinud. Mootori küles olev toru ning toru mis katusealla välja jookseb ei ole omavahel korralikult kinnitatud.
Lahendus:
Alusta sellest, et loe läbi ja soovitavalt prindi välja
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/body-03.htm. Läbi tasub lugeda veel
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/elect-18.htm. Seda loodetavasti vaja ei lähe. Samuti tuleks pilk peale visata
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/body-04.htm Plastic Gear Replacement</a> juhendile.
Kõige kiiremini tegelikult saab asja selgeks, kui kõik korralikult lahti kiskuda. Minu põhi probleemi põhjustas end liiga välja kerinud tross. Ühendus mootori küljes oleva toru (kus sees tross jookseb) ja toru vahel mis katusealla välja jookseb oli katki ning tänu sellele keris tross end sealt lihtsalt välja. Võta eelnevate manuaalide põhjal lahti küljevaibad, eemalda mootorilt plastikkate kui see seal veel alles on (enda oma ei näinudki vajadust tagasi kruvida) ning keera ka mootor kere küljest lahti. Enne mootori lahti kruvimist on päris raske pihta saada manuaalides näidatud joonistele. Natukene uurimimist peaks aga olema piisav, et korralik pilt ette saada kuidas asjad käivad. Siis tuleb jätkata katsetamisega. Ei soovita esialgu hakata käsitsi 13mm võtmega mootori küljel asuvat mutrit kangutama, võid jällegi lihtsalt asjatult kahju teha.
Julgelt tuleks lahti kruvida katuseluugi mõlemad käpad. Eemalda need ning samuti hammasrattad. Kui need veel terved on pääsed katsetamise käigus hammaste mahalaskmisest.
Katsetamiseks tuleb meeles pidada lihtsat asja. Unusta korraks märgid, mis katuseluugi nupu peal on. Nupul on kaks kolm asendit: neutraalne, ALLA, ÜLES. ALLA tähendab sellest tekstis siin nupu "alumist" poolt, kui sa istud juhiistmel. ÜLES nupp jääb siis kõrgemale/kaugemale ALLA nupu asendist (tegelikuses on siis mõlemad nupud ühe lüliti peal). ÜLES nupu peal peaks tegelikult olema katuseluugi kinni panemise/alla laskmise pilt.
Tee omale selgeks mida tähenda võti esimeses asendis (ACCESSORY). Lihtsama arusaamise mõttes eemalda katuseluuk. See omakorda tähendab seda, et süüdet sisse keerates ja ÜLES/ALLA nuppe vajutades ei tohiks midagi juhtuda. Juhul kui võti on esimeses asendis peaks ALLA vajutades tross ennast välja kerima, kusjuures, mootoril pole selleks stopperit, mis aru saaks millal lõpetada. Sellest on tähtis aru saada, kuna see tekitab alguses segadust ning kui käpad on küljes ja millegipärast vales asendis on eriti lihtne hammasrattad siledaks lasta. Teoorias on võimalik sättida ka mootori sidurit, ehk millise vastupanu jõu korral ta alla annab ja kerimise lõpetab, kuid minu puhul tähendanuks see mootori täieliku eemaldamist ja trossi küljest võtmist, kuna vastavad mutrid oli keegi juba enne mind suhteliselt ümmarguseks keeranud. Lisaks ei suutnud ma kiirelt leida nm-võtit millega oleks võimalik manuaalis soovitatud njuutonmeetrid välja mõõta.
Kui ALLA vajutades kerib tross end välja ning käpad liiguvad alla, siis ÜLES vajutades peaks asjad vastupidi käima. Küll peab selleks peal olema luuk või vähemalt pead alla vajutama lüliti, mis luugi pealolekut kontrollib.
Käppade üles liikumine on aga mootori poolt reguleeritud
limit switch'iga. Keera võti esimesse asendisse ning vajuta ÜLES nuppu. Kontrolli pidevalt valge nuka asendit.
Kui nukk on end päris korralikult alla keeranud, joonisele vaadates kaugemal asendist 2, siis ei vedanud sul niipalju kui minul ning pead hakkama tegelema
limit switchide kontrollimisega. Juhul kui kerimine jäi pidama on kõik hästi. Keera sisse süüde ning vajuta uuesti ÜLES nuppu (pea meeles, et alla peab olema vajutatud mikrolüliti). Tross peaks liikuma väga väikese osa tagasi/välja. ALLA nuppu vajutades peaks tross liikuma edasi, käpad peaks liikuma üles, katuseluuk peaks avanema. Uuesti ÜLES nuppu vajutades peaks tross uuesti tagasi liikuma ning pidama jääma. Kui siiamaani on kõik korras, siis võib hakata asju kokku panema.
Keera võti esimesse asendisse, keri tross välja ja uuesti sisse, kinnita mootor uuesti kere külge ning kinnita kindlasti mootorist tulev toru toruga mis katusealla jookseb. Ohtralt halli teipi aitas hästi. Võti esimeses asendis vajuta ja hoia peal ÜLES nuppu, kuni tross pidama jääb. See on hea asend käppade kinnitamiseks. Paigalda oma kohale katuseluuk ning pane paika käpad nii, et nad hoiaksid luuki kinni. Õiget kohta on täpselt raske kirjeldada, aga käpad peaks olema luugi küljes nii, et seda õrnalt üles surudes ja käppa paigal hoides luuk ei liiguks. Paigalda hammasrattad ning kruvi käppa hoidvad plastikjupid kinni. Keera süüde sisse ning vajuta ÜLES nuppu. Luuk peaks korralikult kinni tõmbuma, käpad liiguvad õige vähe tagasi. Kui kõigepealt ALLA vajutada ei tohiks mingit liikumist olla.
Süüde sees ja ALLA vajutades peaks nüüd kautuseluuk edukalt avanema. Edaspidi tuleb meeles pidada, et kui võti on esimeses asendis siis ALLA vajutades liiguvad käpad tagasi ning katuseluuk on võimalik maha võtta. Käppade liikumist tuleb aga jälgida, et mitte viga teha plastikule selle ümber ning hammasratastele, eriti juhul kui sidur jäi korralikult seadistamata.