1. leht 1-st

K: porsche katuse luuk

Postitatud: 30 Dets 2006 20:56
Postitas dexter
Tegelesin siin ükpäev oma autoga natuke ja no kuna katuse luuk ei töötand siis lammutasin selle laiali, leidsin ka vea mix ta ei tööta, nimelt katuse luuki lahtilükkavatel hammakatel hambad maas, (kui kellegil pakkuda siis tunnen huvi), aga tekkis küsimus, mis paneb neid hammakaid liikuma? kas mootor tekitab vaakumi või rõhu, mis siis omakorda hammakaid liikuma paneb, või ???? :S saan aru et mingid torud jooksevad katuseluugi mootorisse, kuid need on tühjad, kas peavadki tühjad olema või peab seal sees kah midagi olema? vb veidi segane sai, aga vast saate ikka aru :P

Postitatud: 30 Dets 2006 22:15
Postitas atlantic
torudes peaksid ikka trossid olema !

Postitatud: 30 Dets 2006 22:48
Postitas Rz
Seal torude sees peaks olema selline hammaslati põhimõttel töötav-liikuv tross, mida luugi mootor edasi tagasi liigutab...see tross siis liigutab omakorda neid hammasraataid, mis kannavad liikumise üle luugi liigutus hoobadele......pm-slt sul siis uusi trosse ja hammakaid vaja.....

Postitatud: 02 Jaan 2007 10:10
Postitas dexter
selge, tänud vastajatele :P nii asi tõesti natuke loogilisem, kuna see peaks ikka suur surve mis seda hammakad seal ringi veaks :P
aga selge siis, eks pean hakkama otsima ka seda trossi kuskilt, arvatavasti lasen hammakad metallist teha, kuna olen aru saanud et ega need plastik hambad eriti vastupidavad pole :D

Postitatud: 02 Jaan 2007 12:19
Postitas Rz
Ega sellise hammasratta valmistamine eriti lihtne pole...on seal ju kaks hammasratast üksteise peal....ja korraga sellist metallist teha on ikka väga keeruline......soovitaks sul kuskilt originaal hammakad otsida....ega nad õigel kasutamisel katki ei lähe.....liiga suurte jõudude eest kaitseb see nn sidur mis seal all mootorijuures asub (selline hoob on seal)

Postitatud: 02 Jaan 2007 12:55
Postitas joonas

Postitatud: 12 Jaan 2008 18:24
Postitas margus
Mõtlesin, et kirjutan ka siia oma mured kokku, teistel lihtsam leida. Natukene juttu on veel siin:
http://porsche-foorum.ee/viewtopic.php?t=827

Kiskusin katuseluugi nüüd lõplikult ja korralikult lahti ja maha. Ühe käpa hammasrattal olid hambad läinud, tõenäoliselt tellin neid suurema hunniku nüüd. Kes huvitatud on andku teada.

Suurem probleem on aga mootoriga. Võti esimeses asendis, kui nupu alla vajutan (mis manuaalis on kirjeldatud kui [a] ning vist peaks käpad alla laskma) liigub trossi "välja". Mootor töötab ja ideaalis oleks nagu kõik korras. B-nupule, ehk siis ülemisele vajutades ei toimu aga midagi. Tundub, et tross ei ole kusagil kinni ka, kuna samal ajal võtmega kaasa aidates ei hakka mootor vedama, jõust ei tohiks puudu olla.

Kuna elektriasja ma suuremat ei jaga, siis ei oska ka edasi midagi peale hakata. On kellelgi sellist probleemi enne olnud? Ja kus viga võib olla? Ma loodan, et mitte nendes releedes.. Uute hind paistis üle tuhande taala tükk :shock:

Edit: üle saja taala tükk siiski.. :oops:

Postitatud: 12 Jaan 2008 18:51
Postitas joonas
Lingis toodud teemas on selline info

Accessory asendis ->
Kui vajutan noolega üles nuppu, siis sõidavad käpad alla ja saab katuseluugi eemaldada.
Kui vajutan noolega alla nuppu, siis sõidavad käpad üles ja hoiavad katuseluuki kinni.


Miks mootorid ei vea võib olla tingitud mikrolülititest.

Vaata siit sunroof alt.

http://www.clarks-garage.com/shop-manua ... htm#sierra
Vaata sealt troubleshooting osa. Seal kirjeldab vead ja põhjused.
Pilt
Pilt

Postitatud: 12 Jaan 2008 18:56
Postitas joonas
Kui sa katsetad, kas sul on katuseluuk peal? Kui Luuki peal ei ole, siis pole luugi ees ääres mikrolülitit sisse lülitatud, seega ei saa käppasid üles lasta, kuna pole luuki (luuki ei saa lukustada ilma luugita - loogiline), mida fikseerida. Hoia vähemalt näpuga seda lülitit sees kui tahad katsetada.

Lüliti
Pilt

Postitatud: 13 Jaan 2008 14:07
Postitas margus
Tänud, Joonas. Uurisin manuaalid veelkord korralikult läbi. Pilt palju selgem mis täpsemalt toimub. Teistele soovitan ka enne lahti kiskumist välja printida see: http://www.clarks-garage.com/shop-manual/body-03.htm

Panen kirja mis ma endale selgeks sain. Kuna tross liigub ainult "välja" kui ma vajutan noolega alla nuppu (võti accessory asendis) ja noolega üles nuppu vajutades ei juhtu midagi, võib probleem olla mikrolülitis luugi ees ääres, need ei liigu üles ka siis kui luuk on peal.

Kuna hammasrattad on jälle "siledaks lastud" on tõenäoliselt viga liiga suures mootori väändes (torque). Väidetavalt tihti esinev viga ja arvestades et ma olen seda mootorit suht suvaliselt väänanud siis tõenäoliselt tuleb mul see osa üle vaadata. CG lehel osa Late Style Sunroof Slip Clutch Checking and Adjustment.

Mida tähendab aga "The clutch should slip at 6 Nm (± 0.5 Nm). I normally like to see the torque at the low end of the spec or even slightly below (5 - 5.5 Nm) to ensure that the plastic gears don't get stripped again." ? Kas selle kuuekandilise torque mutri juures on mingid mõõtikud mille järgi see väände tugevus paika panna?

Samuti on natuke segane see osa: "The breaking loose torque of the motor can vary at different gear position. So, the torque should be checked six times at 60 degree angles of rotation on the hexagonal nut A (i.e. 360 degrees total or six times during one full rotation of the nut)."

Pilt

? :roll:

Kõige segasemaks jäi aga "Cam Assambly" osa.
Pilt

Kuna ma saan sõna otseses mõttes kaabli sealt trossist mootori abil nupuvajutsega välja kerida, siis tundub nagu see lüliti ei täidaks oma funktsiooni konkreetselt. In cam position 1, the lifting arms are fully retracted back against the body of the sunroof so that the sunroof can be removed from the car. This is referred to as the "released" position. Kuna mootor jätkab trossi väljakerimist tundub nagu nukk (cam) ei jõuaks esimesse positsiooni, või limit switches ei oska enam sellest aru saada.

Hetkel ei tule aga silme ette, et oleks sellist asja kusagil üldse tähele pannud. On seda ilma mootorit kerge küljest lahti sikutamata kuidagi võimalik kontrollida?

Samuti viitab trossi väljakerimine sellele, et puudu on miski, mis seda otsast kinni hoiaks.

Pilt

Olen ma asjadest õigesti aru saanud? Printisin välja ka Sunroof Component Testing lehe ja hetkel otsin voltmeetrit, et limit switchid üle mõõta.
http://www.clarks-garage.com/shop-manual/elect-18.htm

Postitatud: 13 Jaan 2008 15:07
Postitas joonas
Testi kõigepealt need lülitid ära. See katuseluugi eesmises ääres olev mikrolüliti lakkas minul korraks töötamast siis, kui testisin käppade liikumist eelmise teema jaoks. Siis hakkas jälle imekombel tööle :?

Kuna ise pole seda süsteemi pidanud lahti kiskuma ei oska täpsemalt selgitada.

Kui sul on tehasemanualid olemas, siis vaata chassis pdf faili lehte 222.

Seal täpselt kirjas, kuidas lahti võtta jne. Kui sul seda faili veel pole, siis tõmba see siit.
http://www.cannell.co.uk/Manuals.htm

Momendi mõõtmise kohta on juttu lehel 257.

Postitatud: 13 Jaan 2008 15:22
Postitas joonas
Tõmba ka Vol5 electric pdf ja vaata kasvõi lehte 26. Seal on näha mikrolülitite skeemid.

Ei ole nii täpselt lugenud, kuid loogiline oleks see, kui mikrolüliti "ütleb", et katuseluuki ei ole peal, siis töötab süsteem ainult nii, et käpad tõmmatakse sisse ja seda ükskõik millises süüteluku asendis.

Katsetamisel peaksid autole selgeks tegema, et luuk on peal.

Postitatud: 15 Jaan 2008 12:34
Postitas margus
Selgeks saab asja siis kui ettevaatlikult kõik osadeks lahti kiskuda :twisted:

Keerasin mootori kere küljest lahti ja pilt palju selgem. See nukk millest eelnevalt rääkisin on päris suur ja asetseb kaabli otsas, mootori tagaküljel.

Igatahes nüüd on pilt selgem. Muretsesin ka mingi odava multimeetri, käin need microswitchid üle ja siis peaks selgem olema. Kuna asjaga on palju jamamist siis panen ka varsti (ehk siis kui endal kõik korras) kirja ka mingi pikema ülevaatlikuma trabelshuutimise õpetuse.

Re: K: porsche katuse luuk

Postitatud: 23 Mai 2008 14:18
Postitas margus
Tasun siis vana võla, ehk on edaspidi kellelgi lihtsam, jutt kõik ühes kohas koos. Vabandan ette muidugi mitte väga konkreetse jutu ees :oops:

Probleem:
1985 1/2 või uuemal 944'l ei toimi katuseluuk. "Käpad" ei liigu korraga, ühtlaselt, kinni/lahti või üldse.
Põhjus:
Hammasrattad, mis käppasid liigutavad on siledad. Tross on end torust poolenisti välja kerinud. Mootori küles olev toru ning toru mis katusealla välja jookseb ei ole omavahel korralikult kinnitatud.
Lahendus:
Alusta sellest, et loe läbi ja soovitavalt prindi välja http://www.clarks-garage.com/shop-manual/body-03.htm. Läbi tasub lugeda veel http://www.clarks-garage.com/shop-manual/elect-18.htm. Seda loodetavasti vaja ei lähe. Samuti tuleks pilk peale visata http://www.clarks-garage.com/shop-manual/body-04.htm Plastic Gear Replacement</a> juhendile.

Kõige kiiremini tegelikult saab asja selgeks, kui kõik korralikult lahti kiskuda. Minu põhi probleemi põhjustas end liiga välja kerinud tross. Ühendus mootori küljes oleva toru (kus sees tross jookseb) ja toru vahel mis katusealla välja jookseb oli katki ning tänu sellele keris tross end sealt lihtsalt välja. Võta eelnevate manuaalide põhjal lahti küljevaibad, eemalda mootorilt plastikkate kui see seal veel alles on (enda oma ei näinudki vajadust tagasi kruvida) ning keera ka mootor kere küljest lahti. Enne mootori lahti kruvimist on päris raske pihta saada manuaalides näidatud joonistele. Natukene uurimimist peaks aga olema piisav, et korralik pilt ette saada kuidas asjad käivad. Siis tuleb jätkata katsetamisega. Ei soovita esialgu hakata käsitsi 13mm võtmega mootori küljel asuvat mutrit kangutama, võid jällegi lihtsalt asjatult kahju teha.

Julgelt tuleks lahti kruvida katuseluugi mõlemad käpad. Eemalda need ning samuti hammasrattad. Kui need veel terved on pääsed katsetamise käigus hammaste mahalaskmisest.

Katsetamiseks tuleb meeles pidada lihtsat asja. Unusta korraks märgid, mis katuseluugi nupu peal on. Nupul on kaks kolm asendit: neutraalne, ALLA, ÜLES. ALLA tähendab sellest tekstis siin nupu "alumist" poolt, kui sa istud juhiistmel. ÜLES nupp jääb siis kõrgemale/kaugemale ALLA nupu asendist (tegelikuses on siis mõlemad nupud ühe lüliti peal). ÜLES nupu peal peaks tegelikult olema katuseluugi kinni panemise/alla laskmise pilt.

Tee omale selgeks mida tähenda võti esimeses asendis (ACCESSORY). Lihtsama arusaamise mõttes eemalda katuseluuk. See omakorda tähendab seda, et süüdet sisse keerates ja ÜLES/ALLA nuppe vajutades ei tohiks midagi juhtuda. Juhul kui võti on esimeses asendis peaks ALLA vajutades tross ennast välja kerima, kusjuures, mootoril pole selleks stopperit, mis aru saaks millal lõpetada. Sellest on tähtis aru saada, kuna see tekitab alguses segadust ning kui käpad on küljes ja millegipärast vales asendis on eriti lihtne hammasrattad siledaks lasta. Teoorias on võimalik sättida ka mootori sidurit, ehk millise vastupanu jõu korral ta alla annab ja kerimise lõpetab, kuid minu puhul tähendanuks see mootori täieliku eemaldamist ja trossi küljest võtmist, kuna vastavad mutrid oli keegi juba enne mind suhteliselt ümmarguseks keeranud. Lisaks ei suutnud ma kiirelt leida nm-võtit millega oleks võimalik manuaalis soovitatud njuutonmeetrid välja mõõta.

Kui ALLA vajutades kerib tross end välja ning käpad liiguvad alla, siis ÜLES vajutades peaks asjad vastupidi käima. Küll peab selleks peal olema luuk või vähemalt pead alla vajutama lüliti, mis luugi pealolekut kontrollib.
Pilt
Käppade üles liikumine on aga mootori poolt reguleeritud limit switch'iga. Keera võti esimesse asendisse ning vajuta ÜLES nuppu. Kontrolli pidevalt valge nuka asendit.
Pilt

Kui nukk on end päris korralikult alla keeranud, joonisele vaadates kaugemal asendist 2, siis ei vedanud sul niipalju kui minul ning pead hakkama tegelema limit switchide kontrollimisega. Juhul kui kerimine jäi pidama on kõik hästi. Keera sisse süüde ning vajuta uuesti ÜLES nuppu (pea meeles, et alla peab olema vajutatud mikrolüliti). Tross peaks liikuma väga väikese osa tagasi/välja. ALLA nuppu vajutades peaks tross liikuma edasi, käpad peaks liikuma üles, katuseluuk peaks avanema. Uuesti ÜLES nuppu vajutades peaks tross uuesti tagasi liikuma ning pidama jääma. Kui siiamaani on kõik korras, siis võib hakata asju kokku panema.

Keera võti esimesse asendisse, keri tross välja ja uuesti sisse, kinnita mootor uuesti kere külge ning kinnita kindlasti mootorist tulev toru toruga mis katusealla jookseb. Ohtralt halli teipi aitas hästi. Võti esimeses asendis vajuta ja hoia peal ÜLES nuppu, kuni tross pidama jääb. See on hea asend käppade kinnitamiseks. Paigalda oma kohale katuseluuk ning pane paika käpad nii, et nad hoiaksid luuki kinni. Õiget kohta on täpselt raske kirjeldada, aga käpad peaks olema luugi küljes nii, et seda õrnalt üles surudes ja käppa paigal hoides luuk ei liiguks. Paigalda hammasrattad ning kruvi käppa hoidvad plastikjupid kinni. Keera süüde sisse ning vajuta ÜLES nuppu. Luuk peaks korralikult kinni tõmbuma, käpad liiguvad õige vähe tagasi. Kui kõigepealt ALLA vajutada ei tohiks mingit liikumist olla.

Süüde sees ja ALLA vajutades peaks nüüd kautuseluuk edukalt avanema. Edaspidi tuleb meeles pidada, et kui võti on esimeses asendis siis ALLA vajutades liiguvad käpad tagasi ning katuseluuk on võimalik maha võtta. Käppade liikumist tuleb aga jälgida, et mitte viga teha plastikule selle ümber ning hammasratastele, eriti juhul kui sidur jäi korralikult seadistamata.