Kas tasub Porcshet soetada?

Elekter ja muud sõlmed, mis eelnevate teemade alla ei sobi.
Pahataun
Postitusi: 3
Liitunud: 16 Jaan 2007 17:31

Kas tasub Porcshet soetada?

Postitus Postitas Pahataun » 17 Jaan 2007 15:59

Tere, Porcshe fännid,
mul oleks targematele mõned küsimused, kõik arvamused oleksid oodatud.
nimelt olen varsti 18 saamas ja suvel plaanis auto soetada. Seni olin kaalunud Calibrat ja 3.seeria bmw, aga ükspäev juhtsusin auto24 porcshe'sid vaatama ja leidsin enda imestuseks, et minu rahakoti oletatava mahu eest on valida päris mitme porcshe vahel. algul olin umbusaldav, sest auto ikkagi umbes 20 aastat vana, aga lugedes foorume ja paari tuttavaga konsulteerides hakkas tunduma, et nii tegija firma auto jaoks ei ole 20 aastat mingi näitaja, pigem loeb see, kuidas teda hoitud on.
Niisiis olen umbes nädalaga täiesti armunud. Aga siiski mõtlesin et küsiks natuke ennem lisa infot.
1. Kas porcshe(944 või 924) sobib inimesele, kellel endale ei ole erilisi teadmisi autotehnika vallas ja kellel ka väga suurt sõidukogemust ei ole?
2. Kas sellise auto ülalpidamine on rahakotile väga kulukas?
3. Kui suure summaga peaks arvestama kui tahan pigem siis 944 endale soetama?
loodan, et ma seda teemat vales foorumis ei algatanud(tükk aega mõtlesin kuhu see sobiks) ja et minu küsija suu pihta ka lööma ei kiputa.

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Kas tasub Porcshet soetada?

Postitus Postitas hellraiser » 17 Jaan 2007 16:35

Pahataun kirjutas:1. Kas porcshe(944 või 924) sobib inimesele, kellel endale ei ole erilisi teadmisi autotehnika vallas ja kellel ka väga suurt sõidukogemust ei ole?
2. Kas sellise auto ülalpidamine on rahakotile väga kulukas?
3. Kui suure summaga peaks arvestama kui tahan pigem siis 944 endale soetama?
Tere tulemast foorumisse.
Kuna sa alles Porschedega tuttavaks saad, siis anname andeks, aga edaspidi kirjuta margi nimi ikka õigesti :)

1. Sobib küll, kuid pead arvestama, et sellisel juhul pead remondiarved ka kinni maksma. Kui korralikult hooldatud auto, siis ei ole need aga midagi müstilist. Mida rohkem ise autodest tead, seda parem. Sõidukogemuse poolest on muidugi nii, et kui Porschega sõitma harjud, siis enam teistega ei taga üldse väga liikuda :P

2. Nii ja naa. Kui ostad väga halvas korra auto, võib väga kalliks minna. Kui aga korraliku saad, ei ole ta midagi kohutavat. Kindlasti on väga palju kallimaid autosid, mida pidada. Samas kaalub kõik Porsche poolt pakutav selle kulu igati üle.

3. Mia vanem auto, seda odavamalt saad, aga seda suurem tõenäosus on, et pead rohkem sinna ka pärast raha sisse panema. Umbes 50K auto + 30k -40k auto rahuldavasse korda saada (kui on suuremad remondid tegemata) on 944 väga hea algus. Võid ka vähema raha eest remonti teha, aga siis pead arvestama, et mingi aja pärast tuleb need niikuinii ära teha.

Nagu auto ostul ikka, siis kindlasti alguses kõik vedelikud ja rihmad ära vahetada - see umbes 10K läheb. Ülejäänud asju võid hakata rahulikult edaspidi tegema, et kulusid pikema perioodi peale vedada.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
Rz
Postitusi: 116
Liitunud: 28 Sept 2005 17:46
Asukoht: Otepää-Tartu

Postitus Postitas Rz » 17 Jaan 2007 16:45

Hellraiser jõudis ette :D Aga panin siiski ka oma visiooni asjast....

1. Mina küll erilist piirangut selles ei näe et sõidukogemused väikesed on...kui asja mõistusega võtta siis saad porschega väga edukalt nii paremini sõitma õppida kui ka sõidust mõnu tunda. Kui nüüd teadmistest autotehnika vallas rääkida siis need võib päris kiiresti omandada kui huvi on...muidugi on porsche puhul selline asi et ega iga remonditöökoda teda ette võtta ei taha...seega oleks mõtekam mõned tööd ise ära teha, kui näiteks tln. sõita (eriti kui sinna just vähe maad pole)

2. Auto ülalpidamise kulud sõltuvad sellest kui korraliku ja hooldatud eksemplari sa soetad.... Kindalsti on aga sellised jooksvad kulud tiba suuremad kui näiteks calibra puhul....juba õli läheb mootorisse rohkem ;)

3. Summat on raske öelda, kõik sõltub kust ja millise (lisad, mootor jne) auto soetad, kindlasti tasuks aga ostmisel silmas pidada et peale seda kui auto käes tuleb mitmeid protseduure läbi viia....kontrollida, vahetada vedelikud, rihmad jne.....kõige seda sellejaoks et rõõm heast autost ka pikaks ajaks jääks.....

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 18 Jaan 2007 01:31

Lisan veel seda, et kui loodad neist autodest mingit "stoplight grand-prix" autot, siis pead pettuma, nad on umbes samad nagu E30 325, st ei mingid raketid. Nende trumbiks on juhitavus.

Kui ise autodest midagi ei jaga, siis loe raha üle ja osta kõige kallim 924/944, sest selle kallal tuleb tõenäoliselt kõige vähem vaeva näha. Muidugi mitte midagi ei saa garanteerida. Seda aga küll, et kere on nendel autodel umbes 120-130 korda paremas korras, kui su teistel nimetatud masinatel.

Kui sa autodega väga tuttav pole, siis on see samas hea ja halb: õpid kohe "õige" autoga sõitma. Halb aga ses suhtes, et kahjuks kipub kogenematutel kõige rohkem igasugu kõkse ja teelt väljasõite olema nende autodega. Siin foorumiski päris mitut puhku kahjuks kajastatud selliseid sündmusi.

Aga sellegipoolest, edu valikul!
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Pahataun
Postitusi: 3
Liitunud: 16 Jaan 2007 17:31

Postitus Postitas Pahataun » 18 Jaan 2007 10:42

tänud kõigile, kes võtsid vaevaks vastata ja nõu anda.
praeguse seisuga olen juba suht 99% kindel et minu autoks saab porsche(kirjutasin õigesti(:) valiku tegemine ilmselt saab raske olema, õnneks sain teada et meil perekonna tuttav käib saksast autosi toomas treilaga ja hea pidi see olema, et tal saksamaal tuttav mees, kes otsib auto välja ja vaatab üle ning ütleb, mis teha oleks vaja...
aga jah, lugesin siin ühte postitust, kus üks mees pidi nädal aega oma autot ootama ja see tundus pikka aeg olevad:) ma lähen siis vist peast puhta hulluks selle poole aastaga mis ma veel ootama pean.
Tegelt oli veel üks küsimus, nimelt kas 944 ja 924 salong on ka ruumikas(olen ise u195cm pikkune) ei tahaks ju ikkagi jalad kaenla all ka sõita:)

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 18 Jaan 2007 10:52

Tere

Varuosade hindadega tutvumiseks vaata siia
http://porsche-foorum.ee/viewtopic.php?t=109

ja
http://porsche-foorum.ee/viewtopic.php?t=399&highlight=

ja

http://porsche-foorum.ee/viewtopic.php?t=308&highlight=

ja
http://porsche-foorum.ee/viewtopic.php?t=297&highlight=

ja

http://porsche-foorum.ee/viewtopic.php?t=295&highlight=

Kui sa Porsche ostad, siis pead arvestama, et neid autosid ei ole eestis palju. Seega pole odavalt saada ka kasutatud varuosi.
Kui sul on autot vaja kasutada igapäevaseks liikumiseks, siis peab alati raha valmis olema, et auto uuesti töökorda seada.

Lihtsam variant oleks 924, kuna kasutusel on Audi mootor, mida on lihtne ja odavam remontida.

Mina pakuks, et kui sul on lühikese ajaga ja ilma probleemideta võimalus autosse investeerida koos soetushinnaga 150 000 krooni, siis võid julgelt auto ära osta.

Kui tahad ka minekuga Porschet, siis vaata kohe 951 (944 turbo) poole.

Tuleks uurida auto tausta. Kui eelmine omanik on enamuse juppe juba vahetanud ja siis rahapuuduses auto müüki pannud võib sinu osaks saada vaid sõidurõõm. Kui eelmine omanik on auto ressursi peaaegu ära kasutanud, siis tuleb auto remontimisele suhteliselt suur summa raha kulutada.

Uuri veel auto kohta! Odav ostuhind ei tähenda üldjuhul head.

Loe veel http://clarks-garage.com/phpBB2/index.php

Kui huvi ja raha on, siis võiks kokku saada minu või mõne teise Porsche omanikuga. Siis saaks paremini oma kogemusi edasi anda.

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 18 Jaan 2007 10:57

Pahataun kirjutas: Tegelt oli veel üks küsimus, nimelt kas 944 ja 924 salong on ka ruumikas(olen ise u195cm pikkune) ei tahaks ju ikkagi jalad kaenla all ka sõita:)
Minul pikkust 190 cm. Kui tool täitsa alla lasta, siis jääb pearuumi küll. Kui Open Trackil kiiver peas on, siis on pea vastu lage.

Jalgaderuumiga probleeme ei ole.

Pekasid ise järgi proovima ja mõnes autos sees istuma. Eks siis paistab kas mahub.

Auto on praktiliselt kaheistmeline ehk eesistujatele on ruumi.

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 18 Jaan 2007 21:15

Teeksin joonase jutule mõned parandused-lisad.

924 mootor on Audi päritolu siiski vaid altpoolt (plokk, väntvõll, kepsud), ülejäänu on Porsche teema ja juppide saadavus on nüüdseks juba samal tasemel 944-ga (loe: kehvemaks muutunud). Joonas, kui Porsche-mees peaks siiski teadma ja mõisteid korrektselt kasutama: on olemas Audi mootor ja on 924-ja mootor :wink:
Hoolduse lihtsuse kohapealt pole samuti eriti vahet, kuna rihmade eluiga on sama pikk, kui 944-l, viimasel nad lihtsalt maksavad rohkem. 924 mootori puhul on siiski üks eelis: ta on non-interference, ehk kui mootori rihm katkeb mingil põhusel, ei saa klapid ja kolvid omavahel kokku. Pane uus rihm peale ja sõida edasi. 944-ga (ja teiste Porschedega peale varajaste aastate 928-te) tähendab selline lugu suht kallist remonti (küsi joonase käest, tal just oli sarnane juhus).

944 pidurid on paremad igas mõttes: hooldevabad kuni klotside vahetuseni ja eeskujuliku pidurdusvõimega, samal ajal kui 924 tagumisi trummelpidureid pead iga paari kuu tagant reguleerima, vastasel juhul läheb pedaali vabakäik suureks.

Selle 150 000 krooni investeerimisraha koos osturahaga võiks ikka veidi väiksemaks võtta. Kui ostad nt. 50 000-60 000 kroonise 924S/944, siis suht kindlasti ei tähenda see, et peaksid 100 000kr sisse laduma hoidmaks teda normaalselt sõitmas! Sellisel juhul ei suudaks ma ühtki Porschet pidada, aga olen nendega juba al. 1998.a. sõitnud ja siiani veel pidada jõuan. Reaalne summa oleks lisaks ostuhinnale umbes 10 000-15 000kr, mis tähendab seda, et pärast ostu vahetad rihmad-rullikud, vedelikud-filtrid ja piduriklotsid. Kes enne ostu mootorit ei kontrolli või kui ei oska ja ei lase kontrollida, saab süüdistada vaid iseend ja tuksis mootoriga masinat ostetakse seisu(ja sõidu)korrale vastava hinna eest.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas joonas » 18 Jaan 2007 23:03

Väike parandus Raceboy jutule

Minu mootoriremondi põhjus oli see, et kepsusaale kulus nii ära, et hakkas kolksuma. Lisaks avastasin kriibitud silindriseinad ja ka selle, et eelmise omaniku käes on nukkvõllide keti pinguti purunenud. Eelmine omanik, kes oli mingi Leedu värdjas, lappis asja müügiks kokku. Kuna ma ei pea ennast mingiks mehhaanikuks, siis ostsin auto Eestis Porsche hooldusega tegeleva firma Carmus Tuningu käest. Spetsiaalselt käskisin neil kontrollida masina seisukorda. Nende kommentaar oli, et masin heas korras. Eks nad siis valetasid mulle.

Pahataun
Postitusi: 3
Liitunud: 16 Jaan 2007 17:31

Postitus Postitas Pahataun » 19 Jaan 2007 00:59

:shock: :arrow: :) tänud raceboy, korraks juba muutus tunne päris sandiks kui lugesin et kuskil 150 000 peaks olema et 944 soetada. See ikka vaata et kaks korda üle minu rahakoti:)
Aga öelge inimesed kuidas te küll valite kumba osta 944 või 924 ja siis veel ju selline asi nagu 928 ka olemas? nägin just discovery saate lõiku 928s oli sea... mulle nagu välimuse poolest kõik sümpaatsed, kuigi natuke meeldib 944 teistest stock välimusega rohkem. ja siis ju veel see mootori valik... kuidas neil kindlustusmakse ka on? kas 120kw ja 150kw hinna vahe väga suur? ja mis nendel porschedel see kütusekulu ka olla võiks? ja äkki keegi viitaks mind kuhugi kus saaksin erinevate mootori tüüpidega tutvuda? eriti just tahaks täpsemalt teda mis on erinevus(kui ikka on) S-mudeli ja Turbo mudeli vahel?
Kõige lõpuks veel selline küsimus, et ka keegi mõnda head filmi ei oska soovitada, kus oleks palju eelmainitud porschesid ringi sõitmas(nimelt meeldib kohutavalt vaadata kuidas need kaunitarid liiguva :roll: )

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hellraiser » 19 Jaan 2007 02:35

Pahataun kirjutas:Aga öelge inimesed kuidas te küll valite kumba osta 944 või 924 ja siis veel ju selline asi nagu 928 ka olemas? nägin just discovery saate lõiku 928s oli sea... mulle nagu välimuse poolest kõik sümpaatsed, kuigi natuke meeldib 944 teistest stock välimusega rohkem. ja siis ju veel see mootori valik... kuidas neil kindlustusmakse ka on? kas 120kw ja 150kw hinna vahe väga suur? ja mis nendel porschedel see kütusekulu ka olla võiks? ja äkki keegi viitaks mind kuhugi kus saaksin erinevate mootori tüüpidega tutvuda? eriti just tahaks täpsemalt teda mis on erinevus(kui ikka on) S-mudeli ja Turbo mudeli vahel?
Kõige lõpuks veel selline küsimus, et ka keegi mõnda head filmi ei oska soovitada, kus oleks palju eelmainitud porschesid ringi sõitmas(nimelt meeldib kohutavalt vaadata kuidas need kaunitarid liiguva :roll: )
Valitakse ikka rahakoti järgi. Ise omasin kunagi tavalist 944'ja ja hiljem sain 944 turbo lubada omale. Võibolla kunagi saan ka 968 osta näiteks ja siis juba mingi 993'e.
Kui aga kunaig jõuaks omale 968 turbo S'i soetada/ehitada, siis oleks küll omadega väga rahul.

Kindlustust saad arvutada siit: https://www.lkf.elion.ee/pls/xlk/sysadm ... .show_form
Üle 141kW enam võimsus ei mõjuta, ainult muud tegurid.

Kütusekulu? Kõik võtab ära, mis paaki valad. Üldiselt on see keskmine ja oleneb ikka su vajutamisest. Ei ole nad mingid müstilised ökoliikurid ega ka õudsad joodikud.

Milliste S ja turbo mudelite vahet sa tahad teada? 944? 924? 911?

Loe terviseks erinevate mudelite kohta: http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche#Models

Aga kui Porschede kohta filmi tahad vaadata, siis võta selline 80'date tükk nagu "No Man's Land". Seal küll valdav enamus siiski 911-d, aga väga hea on vaadata ikkagi.
Lisaks võid http://www.porsche.com'ist vaadata uute mudelite filme, needki päris huvitavad.
Aga kas otseselt 924/944/968 kohta mingeid filme on, seda ei tea kahjuks pakkuda. Raceboy äkki teab mdiagi paremini.

Üldiselt on aga mootoritüübid levinumatel mudelitel nii:
924/944/968 - R4
928 - V8
911 - B6
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 19 Jaan 2007 09:09

Tänud selgituse eest joonasele.

Niipalju võin sulle 928 kohta öelda, et see Porsche ilmselt käib sulle selgelt üle jõu. Esiteks maksavad jupid oluliselt rohkem, kui 924/944, teiseks pole selle hooldus isegi mitte samas suurusjärgus kui 944-l, vaid palju kallim.

Vot 928 ostuks on see 150 000 adekvaatne summa ja siis pole ka päris kindel kas väga hea auto saad, pigem sellise nokitsemist vajava, kuid 928 puhul tähendab mõiste "vajab nokitsemist" nõuet väga heade tehniliste oskuste ja tehnikale juurdepääsu võimalust. Kui see pole võimalik, arvesta suurtesse summadesse ulatuvaid tunnitasusid, lisaks on vähe remondimehi, kes 928-ga hästi ümber oskavad käia (kahjuks ka Eesti parimate puhul pole see garanteeritud nagu elu ja kogemused näitavad).
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas laur4 » 19 Jaan 2007 09:48

Paneks omalt poolt ka mõned mõtted kirja.
Olen pidanud nii 924-ja, kui 944-ja ja enam-vähem tean nende varuosade hindasid. Kohati on erinevused ikka vääääääga suured. Kui 924 rihm+rullik maksab autoosad.ee andmetel kokku ca 300.-, siis 944-l on rihmad-rullikud kokku ca 3000.-. Mõlemal käivad veepumbad hammasrihma pealt ning ka nende hinnavahe on pea 10x. Samasuguseid vahesid kohtab ka teiste juppide juures. Õnneks selliseid asju siiski väga palju ei ole.
Kindlustuse poolest on 924, 924S ja 944 kõik samas grupis.
Bensiinikulu on minu kogemuste põhjal 924 ja 944 puhul võrdne või vaat, et viimasel isegi pisut väiksem. Numbriliselt siis maanteel 8-... ja linnas 12-... . Samas igapäevasõidul on 944 oluliselt mõnusam tänu suht suurele väändele ja ühtlasele mootorikäigule madalatel pööretel.
Teemaalgataja esimeses postis oleva kahe küsimuse peale soovitaks mina 924 osta. Ostuhind ja hooldus on ikkagi märkimisväärselt odavam. Samuti, kuna tegu on esimese autoga, siis ei ole mõtet kogu raha eest kõige kallimat osta. Igasugu koolirahasid võib maksta ka oluliselt vähem. Aga kui otsustadki 944 kasuks, siis võta tavaline. Korralik 944S või Turbo jääb antud hinnapiiridest tugevalt välja.

kvaida
Postitusi: 2
Liitunud: 16 Mai 2007 16:10
Asukoht: Keila

Postitus Postitas kvaida » 16 Mai 2007 22:53

Tere.

Mõte põhimõtteliselt sama, mis teema algatajal, otsustasin uut teemat mitte teha.

Sattusin vaatama ja mõtlema, et kas Eestis on võimalik leida projektikaks sobivat 924. Ning kui palju ressursse selle peale kuluma hakkab (nii rahaliselt kui ka ajaliselt)? Just nimelt huvitaks selline nokitsemist vajav auto, kooli lõpetamine alles ees, suvi tulekul, soov vanema stiilse auto omanikuks saada :D
Tehnika täiesti võõras pole, lihtsamad tööd teen kõik ise ära, raskemad tuleb ära õppida.

Kasutaja avatar
s2si
Postitusi: 137
Liitunud: 04 Mai 2007 18:17

Postitus Postitas s2si » 17 Mai 2007 10:03

kvaida kirjutas:Tere.

Mõte põhimõtteliselt sama, mis teema algatajal, otsustasin uut teemat mitte teha.

Sattusin vaatama ja mõtlema, et kas Eestis on võimalik leida projektikaks sobivat 924. Ning kui palju ressursse selle peale kuluma hakkab (nii rahaliselt kui ka ajaliselt)? Just nimelt huvitaks selline nokitsemist vajav auto, kooli lõpetamine alles ees, suvi tulekul, soov vanema stiilse auto omanikuks saada :D
Tehnika täiesti võõras pole, lihtsamad tööd teen kõik ise ära, raskemad tuleb ära õppida.
Ajalehes soov oli üks esiotsa kõksuga 924 15k. Endal ka praegu umbes taolise laksuga auto ja projektiks kõlbab küll, ainuke asi et juppe tuleb tikutulega taga otsida :) aga muidugi kui rahakott vähegi lubab siis peaks ikka terve auto 40k eest ostma
'83 Porsche 924

Vasta