Juba mõnda aega on järjekordse remondi läbi teinud mootor peal, kuid õlirõhu näidik käitub nii, et teeb mind ärevaks.
Pühapäeva autona seisab auto talvel päris pikalt, kuid vahest on vaja ka sõita. Otsustasin, et peale pikemat seismist võtan kõigepealt kütusepumba kaitsme välja, ajan mootorit starteriga ringi kuni tekib õlirõhk ja siis panen alles käima.
Õli on Motuli 10W40.
944S mootoril tuleb starteriga ringi ajada 15 kuni 30 sekundit, siis saab rõhuks 4 bar. Käiates on rõhk kogu aeg null, kui kasvama hakkab, siis on peaagu kohe 4 bar.
924S mootoril tuleb starteriga ringi ajada 6 sekundit, siis saab rõhuks 5 bar.
944S seisnud nädala, 924S kauem.
Muret teeb see, et 944S läheb nii kaua õlirõhu tekkimiseks. Minu jaoks lisab ebakindlust see, et õlirõhu andur sai remondi käigus vahetatud, seega ei usalda väga anduri näitu. Uus andur, kuid aftermarket.
Kui mootor käivitada, siis näidik näitab 4 bar, kui siis hästi vähe gaasi vajutada, siis läheb viieni välja.
Kui mootor on soe, siis on õlirõhk tühikäigul 2,5 ja alla 4000 pöördega sõites natuke üle nelja. Üks asi, mida ei ole varem vaadanud on see, et sõites järsku gaasi andes tundub, et näidiku nõel teeb jõnksu allapoole.
Filter on Mahle originaal. Õlipump läks suhteliselt kobe vana. Kõik tihendid on vahetatud, kuid siiski lekib natukene tagumine väntvõlli simmer. Mootori töö tehtud Tõukuris. Õlipumba väntvõlli polti olen üritanud pingutada, see ei muutnud midagi.
Plaanin paigaldada lisa õlirõhu anduri, kuid seda veel hetkel ei ole.
Kui karm selline käiamine ilma bensupumba kaitsmeta mootorile võiks olla?
Kas see hammasratastega pump eeldab seda, et õlifiltri klapp peab ja torustik karteri põhja on hermeetiline ehk pump ei jookse karterisse tühjaks?
Vahetada õlifiltrit?
![Pilt](http://www.clarks-garage.com/graphics/oil-flow-diagram.jpg)