Vabalthingava mootori väljalaske ümber tegemine
Vabalthingava mootori väljalaske ümber tegemine
Kas oleks otstarbekas hakata ümber tegema ntx 2,0-2,5 kubatuuriga mootori väljalaske süsteemi (kollektorist summuti otsani) jõudluse suurendamise eesmärgil. Kas ja kui palju sellest juurde saada? Ühesõnaga kas jõudluse kasv kompenseerib müra suurenemist ja lisatööde tegemist heli isolatsiooni näol? Olen sellel teemal väga vastakaid arvamusi kuulnud ja ei oska otseselt seisukohta võtta.
Antud mootor turbotamist üle ei elaks. Pigem on plaanis minna sama teed mis sina oma 924ga ja installida talle EFI koos progetava ajuga... sellega seoses ruttaski mõte tegudest ette ja hakkasin mõtlema kas ka väljalaske süsteemi ümber tegemisest võiks miskit juurde saada. Mõned ütlevad, et esimese asjana lase autole torukollektor teha ja teised jälegi vastupidisel arvamusel... kusjuures ole ka ise samal arvamusel, et see mis sellest süsteemist saaks ei kompenseeriks müra suurenemist... kui just nüüd Raceboy seda ei kummuta
924 stock väljalasek tegemine on pointless,sealt ei saa midagi juurde peale lisandunud plärina. Õnnestunud tagapüti valikuga võid hääletämbrit autol parandada, aga jõudu sealt juurde ei saa.
Soovitan EFI rada pidi minna, lööd ühe hoobiga mitu kärbest (probleemi): K-Jetronic'u hädadest vabaned, saad mootoriruumi palju vabamaks koos kaalusäästuga, saad palju parema sõidetavusega auto (küsi jeff01 käest mis vahe oli pärast häälestamist) ja lisaks ka mõned lisahobujõud.
Soovitan EFI rada pidi minna, lööd ühe hoobiga mitu kärbest (probleemi): K-Jetronic'u hädadest vabaned, saad mootoriruumi palju vabamaks koos kaalusäästuga, saad palju parema sõidetavusega auto (küsi jeff01 käest mis vahe oli pärast häälestamist) ja lisaks ka mõned lisahobujõud.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
EFI soovitaksin ka mina ja siis ehk ka süüte süsteem... kontaktsüüde on ikka väga ajast ja arust
www.pfg.ee oü PFG (Porsche-Foorumi-Garaaz)
Sama siin, autole parema mineku annab eelkõige performance-le orienteeritud süütesüsteem koos korraliku kütusejuhtimisega.
Megasquirt on tegelikult etem lahendus autodele, millel juba tehasest enam-vähem korralik süütesüsteem olemas on.
Enda mätta otsast soovitaks vaadata veidi kaugemale ja paigaldada VEMS, mis suudab korraga süüdet ja pritset juhtida (mistahes süütekonfiguratsioonis otsesüütena), MegaSquirtile süütejuhtimise külgepanemine maksab palju ja lisaks on VEMSil kohe olemas ka WBo2, mis MegaSquirtile tuleb juurde osta. Kokkuvõttes tuleb maksumus praktiliselt sama suur, kui VEMS'il, aga viimase omadused on hoopis teisest klassist
VEMSi ostu, paigalduse ja häälestusega saan aidata (vihje: vaata Erlendi 928 teema alla).
Megasquirt on tegelikult etem lahendus autodele, millel juba tehasest enam-vähem korralik süütesüsteem olemas on.
Enda mätta otsast soovitaks vaadata veidi kaugemale ja paigaldada VEMS, mis suudab korraga süüdet ja pritset juhtida (mistahes süütekonfiguratsioonis otsesüütena), MegaSquirtile süütejuhtimise külgepanemine maksab palju ja lisaks on VEMSil kohe olemas ka WBo2, mis MegaSquirtile tuleb juurde osta. Kokkuvõttes tuleb maksumus praktiliselt sama suur, kui VEMS'il, aga viimase omadused on hoopis teisest klassist
VEMSi ostu, paigalduse ja häälestusega saan aidata (vihje: vaata Erlendi 928 teema alla).
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Tere Allan
Liigub su auto paremini kui minu oma liikus? tollel autol ju mootor tõsiselt "tuunitud" Julgen arvata, et ideaalse seade korral (sh ka süüte juhtimine) võib el pritsele üle minnes loota isegi 10% võimsusekasvu, millest sisse/väljalaset muutes võid vaid und näha. kuid ka nood ei tule kahjuks.
Liigub su auto paremini kui minu oma liikus? tollel autol ju mootor tõsiselt "tuunitud" Julgen arvata, et ideaalse seade korral (sh ka süüte juhtimine) võib el pritsele üle minnes loota isegi 10% võimsusekasvu, millest sisse/väljalaset muutes võid vaid und näha. kuid ka nood ei tule kahjuks.
Auto liigub väga hästi, küll aga siis kui soojaks läheb. Tundub, et külma mootoriga uputab ära ja kaob ka jõud. Pole veel autoga päris sina peale saanud ja liigutamist vajab ta samuti. Kui päris aus olla siis ei oska öelda kumb paremini liigub kuna sain sinu autoga sõita pimedas ja kehvemates teeoludes ning pedaali vajutasid ka sina Küll, aga julgen pakkuda, et sinu 924le on olemas konkurent. Seda väljalaske süs. paigaldamist mõtlesingi teha peale EFI´d kuid tundub, et otseselt mõtet sellel ei ole, kui siis torukollektori parem välimus kapoti all.
Ka mina sain tunda et see auto liigub paremini kuid pritse jah....
kärbib võimsust oluliselt... nohtegemist ju vanade detailidega ja olid need ju mõeldud ka ainult 2.0 jaoks Siis veel... tosukolle jutu mõte on tõesti mõtetu... arvestades kuidas tuli 928 peale juhtarvuti vahetust jõu lisa... siis 924 puhul on see veel paremini märgatav... kuna kaob torupritse .
Õnnestus ka mul raplarajal Jeffi 924 proovida tõsi jah siis põõras see auto rohkem tagasillaga kuid hingamine oli hoopis teisest puust
Et siis minupoolne soovitus: vura autoga talv ära... paranda ja täienda ... tuuni pidureid ja siis kevadel lase Raceboyl progeaju peale panna
kärbib võimsust oluliselt... nohtegemist ju vanade detailidega ja olid need ju mõeldud ka ainult 2.0 jaoks Siis veel... tosukolle jutu mõte on tõesti mõtetu... arvestades kuidas tuli 928 peale juhtarvuti vahetust jõu lisa... siis 924 puhul on see veel paremini märgatav... kuna kaob torupritse .
Õnnestus ka mul raplarajal Jeffi 924 proovida tõsi jah siis põõras see auto rohkem tagasillaga kuid hingamine oli hoopis teisest puust
Et siis minupoolne soovitus: vura autoga talv ära... paranda ja täienda ... tuuni pidureid ja siis kevadel lase Raceboyl progeaju peale panna
www.pfg.ee oü PFG (Porsche-Foorumi-Garaaz)
Tere,
küsin siin teemas edasi kuigi see minumeelest sobiks ka eraldi teemaks.
Mis täpsemalt on täheühend VEMS, saan aru, et tegemist on mootorijuhtimis süsteemiga, mida see sisaldab ja mida maksab? On see kindel, et akustiline hingamine tõesti ei anna antud autol midagi või ei ole keegi proovinud enamat kui portimine ja hingamise vabamaks muutmine?
küsin siin teemas edasi kuigi see minumeelest sobiks ka eraldi teemaks.
Mis täpsemalt on täheühend VEMS, saan aru, et tegemist on mootorijuhtimis süsteemiga, mida see sisaldab ja mida maksab? On see kindel, et akustiline hingamine tõesti ei anna antud autol midagi või ei ole keegi proovinud enamat kui portimine ja hingamise vabamaks muutmine?
Kasulik on neti-otsingut kasutada.
VersatileEngineManagementSystems tähendab see lühend.
Infot saab siit:
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=1272
http://www.vems.hu
ja kuigi asi suht toores, ka siit: www vems.ee
Kui huvi osta, siis tegelen müügi, paigalduse ja häälestusega.
924 mootori peal on juba aastakümneid kasutatud kõiki nippe, et rohkem võimsust vabalthingavana kätte saada, aga see on kasutu ühel lihtsal põhjusel: plokikaas on totaalselt ebaõnnestunud disainiga. Ebaõnnestunud on valesti öeldud, täpsem oleks öelda Porsche poolt meelega äärmisel nõmeda pordi profiiliga.
Võid sinna kõiksugu juppe nii sisse- kui väljalaskesse kõlge kruvida, aga kui sisselaskepordi kaudu õhk ikka sisse ei lähe, pole sellest kasu MITTE MIDAGI. Ok, mõne hj võibolla saad ja seda suurema summa eest, kui võimsam auto osta (arvuta kokku, kui palju maksab nt. korralik ja õigesti tehtud torukolle, summuti, suurem gaasiklapp jm). Ei tasu nagu ära eriti vist?
VersatileEngineManagementSystems tähendab see lühend.
Infot saab siit:
http://foorum.turboclub.ee/viewtopic.php?t=1272
http://www.vems.hu
ja kuigi asi suht toores, ka siit: www vems.ee
Kui huvi osta, siis tegelen müügi, paigalduse ja häälestusega.
924 mootori peal on juba aastakümneid kasutatud kõiki nippe, et rohkem võimsust vabalthingavana kätte saada, aga see on kasutu ühel lihtsal põhjusel: plokikaas on totaalselt ebaõnnestunud disainiga. Ebaõnnestunud on valesti öeldud, täpsem oleks öelda Porsche poolt meelega äärmisel nõmeda pordi profiiliga.
Võid sinna kõiksugu juppe nii sisse- kui väljalaskesse kõlge kruvida, aga kui sisselaskepordi kaudu õhk ikka sisse ei lähe, pole sellest kasu MITTE MIDAGI. Ok, mõne hj võibolla saad ja seda suurema summa eest, kui võimsam auto osta (arvuta kokku, kui palju maksab nt. korralik ja õigesti tehtud torukolle, summuti, suurem gaasiklapp jm). Ei tasu nagu ära eriti vist?
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
See on IMO järjekordne "linnalegend" , et 924 väljalaset paremaks ei anna teha. Mingid sellid kunagi ükskord pookisid mingi väljalaske külge, ilma teisi olulisi muudatusi mootori juures tegemata, kirjutasid sellest artikli ja nüüd on juskui kivisse raiutud, et ei aita midagi.Tüüpiline interneti tarkus.
Muuseas sellel mootoril oli kunagi mitte lihtsalt suva kolle kokku keevitatud vaid üks tüüp tegi selle arvutamisest TPI-s diplomitöö Teostus oli muidugi vähe küsitava kvaliteediga ja peale matsu autga said torud ka muljuda.
Muuseas sellel mootoril oli kunagi mitte lihtsalt suva kolle kokku keevitatud vaid üks tüüp tegi selle arvutamisest TPI-s diplomitöö Teostus oli muidugi vähe küsitava kvaliteediga ja peale matsu autga said torud ka muljuda.
Oot, kuidas nüüd ei tasu? Erlendi 928-le läks progetav aju koos kõikide asjadega vaid 2x rohkem maksma, kui oleks olnud stock MAF sensori ost ja sel juhul oleks ikka alles jäänud vana juhtmestik koos olematu seadistamisvõimega ajuga.
IMO praegu Erlend esimest korda reaalselt sõidab iga päev oma 928-ga pärast ostu.
EDIT: Tulemusi oli ilmekalt näha juba jeff01 924-le efi paigaldamise tagajärgedest.
arx, 924 väljalaske tegemisest ongi alles siis tolku, kui õhu sisenemise probleemid lahendatud on. Tead väga hästi, mis kujuga 924 n/a kaane port on, ja miks sealt õhk läbi ei lähe
IMO praegu Erlend esimest korda reaalselt sõidab iga päev oma 928-ga pärast ostu.
EDIT: Tulemusi oli ilmekalt näha juba jeff01 924-le efi paigaldamise tagajärgedest.
arx, 924 väljalaske tegemisest ongi alles siis tolku, kui õhu sisenemise probleemid lahendatud on. Tead väga hästi, mis kujuga 924 n/a kaane port on, ja miks sealt õhk läbi ei lähe
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]