Mootoriõli ja muud määrded
Mootoriõli ja muud määrded
Mina kasutasin oma autos Valvoline-i VR1 Racing 10W60 õli.
Ütleme nii, et tänavasõiduks on see õli vist "overkill", kuid ka kõige palavamal päeval Saugal oli õlirõhk 3 kandis.
http://www.valvoline.ee/products/lubric ... acing.html
Enne seda proovisin Motul 10W40 õli, siis oli väga kummaga tühikäigul õlirõhk 1 ja 2 vahel kuskil.
Minule tundus nii, et 10W40 õlikulu oli suurem, kui 10W60 sõites.
Natuke soomekeelset lugemist siin
http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.p ... ight=10w60
Ütleme nii, et tänavasõiduks on see õli vist "overkill", kuid ka kõige palavamal päeval Saugal oli õlirõhk 3 kandis.
http://www.valvoline.ee/products/lubric ... acing.html
Enne seda proovisin Motul 10W40 õli, siis oli väga kummaga tühikäigul õlirõhk 1 ja 2 vahel kuskil.
Minule tundus nii, et 10W40 õlikulu oli suurem, kui 10W60 sõites.
Natuke soomekeelset lugemist siin
http://www.9xxfin.com/forum/viewtopic.p ... ight=10w60
Milliste näitajatega, numbritega (Sünt. astmega) õli peaksin üldse 944ljale ostma? Hetkel sees kurat teabmis õli ja tahaks vahetada millegi vastu et teada millega oma auto mootorit määrin... Pole eriti üle seda raha ja racing õli vast ei jõua osta talveks (Pooldan pigem puhast kui kallist õli ja vahetan suht tihti) Hetkel õlisurve 900 pöörde juures normaalselt soojaks sõidetud mootoriga 2,5 bari ja kuumaks aetud mootoriga 2 bari
Mida Porsche algselt soovitas leiad siit lk. 111jeff01 kirjutas:Milliste näitajatega, numbritega (Sünt. astmega) õli peaksin üldse 944ljale ostma? Hetkel sees kurat teabmis õli ja tahaks vahetada millegi vastu et teada millega oma auto mootorit määrin... Pole eriti üle seda raha ja racing õli vast ei jõua osta talveks (Pooldan pigem puhast kui kallist õli ja vahetan suht tihti) Hetkel õlisurve 900 pöörde juures normaalselt soojaks sõidetud mootoriga 2,5 bari ja kuumaks aetud mootoriga 2 bari
http://www.porsche-club.ru/Tech_info/us ... manual.htm
Talvel pole 10W60 vist parim lahendus, kuigi see 10W on õlidel sama.
Korralik 10W40 sisse. Täissünt lekib paremini, kui on kust lekkida.
meeldetuletuseks:
Mida väiksem on talvine number (SAE 0W, 5W, 10W jne), seda madalamatel temperatuuridel jääb õli "vedelaks" – see kergendab mootori käivitamist ja kaitseb külma mootorit.
Mida suurem on suvine number (SAE 30, 40, 50 jne), seda viskoossem on õli 100-kraadise temperatuuri juures ja seda paremini suudab ta mootorit kaitsta äärmuslikes töötingimustes.
Mida väiksem on talvine number (SAE 0W, 5W, 10W jne), seda madalamatel temperatuuridel jääb õli "vedelaks" – see kergendab mootori käivitamist ja kaitseb külma mootorit.
Mida suurem on suvine number (SAE 30, 40, 50 jne), seda viskoossem on õli 100-kraadise temperatuuri juures ja seda paremini suudab ta mootorit kaitsta äärmuslikes töötingimustes.
911 ja mälestus 928-st
jeff01 kirjutas:Milliste näitajatega, numbritega (Sünt. astmega) õli peaksin üldse 944ljale ostma? Hetkel sees kurat teabmis õli ja tahaks vahetada millegi vastu et teada millega oma auto mootorit määrin... Pole eriti üle seda raha ja racing õli vast ei jõua osta talveks (Pooldan pigem puhast kui kallist õli ja vahetan suht tihti) Hetkel õlisurve 900 pöörde juures normaalselt soojaks sõidetud mootoriga 2,5 bari ja kuumaks aetud mootoriga 2 bari
sinu 944-s on sees hetkel addinoli täissünt, viskoosust ei mäleta täpselt.
aga teemasse, hetkel sees juba talveõli Castrol RS 0W40, ning suveks sisse Castrol RS 10W60.
Niipalju kui olen lugenud ja kuulnud on castrol rs üks parimaid(kahjuks ka hind vastav, kusagil 270.- liiter).
enda autos kasutan Liqui-Moly õli. Osta saab seda http://www.baltilaager.ee/ , rohkem infot http://www.liqui-moly.de/web/lmhomede.n ... ndex_flash
Eelnevalt rääkisid 944 ja enam mehed. Nüüd küsiksin 924ja meeste käest, millist õli nemad kasutavad - mineraal, poolsünt, täissünt?
Staatus: Porschetu
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
Oma 924-s kasutasin kah täissünti. Alguses Mobil1 Rally Formula 5W50 ja pärast Valvoline vist 5W40 viskoossusega. Töötas väga hästi nendega. Sellel autol ei ole õlinõuded nii kriitilised kui 944-l, kuid mootorile, mis keskmisest tihemini piirajasse käib tasub see ära küll. Kestab kauem ja paremini.
Kuna sul puuritud-viilitud moto, siis soovitaks kindlasti täissünti.
Kuna sul puuritud-viilitud moto, siis soovitaks kindlasti täissünti.
Nimelt selle pärast tõstatasingi selle tema kuna täissünt on minu auto mootori jaoks liiga vedel. Talvel kannataks veel sõita kuid suvel vist mitte - isegi sügisel oli probleeme (kui veel soojemad ilmad olid). Õlirõhk kaob ära ja ajab sellist põlenud õli kärsakat sisse. Selle mootori ümberehitaja oli öelnud, et täissündiga ta ei tööta.
Staatus: Porschetu
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
OT: pöördun nüüd Peebu poole, kes ehk oskaks mulle seletada, miks minu auto mootor sedasi käitub, või teab ta ehk mis õli varem sellel mootoril kasutati enne avariid. Ei tahaks küll, et mootori hõredusest see tingitud onlaur4 kirjutas:No siis on mootor kas liiga hõre või midagi valesti tehtud. Võid proovida suuremat viskoossust. Ega see poolsünt siis automaatselt mingit tavotti ei tähenda.
Egert rääkis, et mootori ehitaja oli öelnud, et täissünt ei sobi kuna sellel ajal mil 924 loodi ei teatud täissünteetilisest õlist halligi - samas on täissünti 924jas edukalt kasutatud. Mis on see anomaalia, miks mina seda kasutada ei saa?
Tänud vastuste eest!
Allan
Staatus: Porschetu
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
Selle mootori sees ei saa täissünti kasutada (vähemalt tänavasõidul) sellepärast, et silindreid üle puurides jäeti kolvi ja silindriseina vahele tavapärasest suurem vahe, kuna mootor ehitati rinka jaoks ja sellega jäeti kolbidele suurem paisumisruum.
EDIT: Pane korralik poolsünt sisse ja asi vask. Poolsünt on täiesti see õli, millega 924 on mõeldud sõitma.
EDIT: Pane korralik poolsünt sisse ja asi vask. Poolsünt on täiesti see õli, millega 924 on mõeldud sõitma.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Selle teema võiks pooleks teha ja mujal jätkata.
Mismoodi puutub õlirõhku kolbide ja silindriseina vahe? Sellest saan aru, et võib põhjustada survet karteris, kuid edasi? Õlirõhk kui selline sõltub ikka väntvõllist ja saaledest ning nukkvõlli saalede tihedusest. Ja muidugi õlipumba korrasolekust. Ja siis ka õli viskoossusest. Ning 924-l võib langetada seda ka nukkvõlli nukkide õlitustoru puudumine. Aga silindrid???
Mismoodi puutub õlirõhku kolbide ja silindriseina vahe? Sellest saan aru, et võib põhjustada survet karteris, kuid edasi? Õlirõhk kui selline sõltub ikka väntvõllist ja saaledest ning nukkvõlli saalede tihedusest. Ja muidugi õlipumba korrasolekust. Ja siis ka õli viskoossusest. Ning 924-l võib langetada seda ka nukkvõlli nukkide õlitustoru puudumine. Aga silindrid???