Kas siin muude porschete omanikke ka liigub kui...
Jah, mootoreid oli küll kaht versiooni (muudatused pmst olematud) aga võimsus kõigil 90hj.
Seda ma räägingi, et fun on
Seda ma räägingi, et fun on
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Haynes'il ei ole head manuali 912 jaoks.
Ma leidsin ning tellisin juba parimad manualid ja raamatud mis 912 kohta üldse trükitud on, välja arvatud originaal tehase 911/912 workshop manual, mis just hiljuti ebays 5000 eeku eest kaubaks läks
See pilt tagumisest torsioonvedrustuses sarnaneb 912 omale küll väga.
Eks see 911 või 912 valik on osaliselt ka maitse asi aga 912 on palju eeliseid mis mulle huvi pakkusid:
* Mulle meeldib 912 natuke eksootilisem mudelinimi.
* varaseid 912 peetakse veidi väärtuslikemaks kui varaseid 911-sid kuigi hinnavahet tegelikult ei ole.
* Nii vana Porschet talutava hinnaga ja talutavas seisukorras leida on väga keeruline, siin on 912-l eelis kuna esimesel paaril tootmisaastal müüdi neid 2 korda rohkem kui 911 ja need on ka natuke paremini ajahambale vastu pidanud.
* 911 varajane 2.0 mootor jäi 356C/912 mootorile vatupidavuselt palju alla, see viga lahendati lõplikult alles 911SC mootritega . Samuti on tänapäeval toda varast 911 mootorit mitu korda kulukam remontida kui 912 oma.
Mina aga tahan oma sõidukist soojal ajal ja ilusate ilmadega "daily driverit" teha ja madalamad kulud on siinkohal väga olulised sest sellises vanuses Porsche remont võib niigi hullumeelselt kulukaks ja keeruliseks osutuda. USA-s läheb näiteks juba 912 mootori kapremont spetsialist juures alates $7000 maksma, Eesti kohta muidugi ei oska ma midagi kosta.
* Samuti on varajane 911 oma suurema ja raskema tagasilla taga asuva mootori tõttu väga andestamatu juhitavusega, ehk "tail happy" nagu jänkid ütlevad.
911 juhitavuse stabiliseerimiseks lisati 1967 lausa lisa ballast esistange taha ja 1969 suurendati teljevahet.
* 912 toodeti kokku umbes 30000, mis teeb selle auto päris haruldaseks, tänapäeval peaks umbes pooled veel alles olema, sõidukorras olevaid veelgi vähem. 924 ja 944 toodeti näiteks 10 korda rohkem.
* See on mu arvates väga lahe et mootor 356 põlvkonnalt pärineb.
* Porsche-club.ee andmetel on Eestis 2 esimes põlkonna 911 (kuni 1973) kuid mitte ühtegi 912.
Minu eesmärk on enne 1970 toodetud klassikaline ja haruldane sõiduk hankida, võimsus ja kiirus ei lähe üldse arvesse.
Kui ma kiiresti sõita tahaksin siis oleksin võibolla Corvetti ostnud või 924/944 Turbo näiteks.
Ma leidsin ning tellisin juba parimad manualid ja raamatud mis 912 kohta üldse trükitud on, välja arvatud originaal tehase 911/912 workshop manual, mis just hiljuti ebays 5000 eeku eest kaubaks läks
See pilt tagumisest torsioonvedrustuses sarnaneb 912 omale küll väga.
Eks see 911 või 912 valik on osaliselt ka maitse asi aga 912 on palju eeliseid mis mulle huvi pakkusid:
* Mulle meeldib 912 natuke eksootilisem mudelinimi.
* varaseid 912 peetakse veidi väärtuslikemaks kui varaseid 911-sid kuigi hinnavahet tegelikult ei ole.
* Nii vana Porschet talutava hinnaga ja talutavas seisukorras leida on väga keeruline, siin on 912-l eelis kuna esimesel paaril tootmisaastal müüdi neid 2 korda rohkem kui 911 ja need on ka natuke paremini ajahambale vastu pidanud.
* 911 varajane 2.0 mootor jäi 356C/912 mootorile vatupidavuselt palju alla, see viga lahendati lõplikult alles 911SC mootritega . Samuti on tänapäeval toda varast 911 mootorit mitu korda kulukam remontida kui 912 oma.
Mina aga tahan oma sõidukist soojal ajal ja ilusate ilmadega "daily driverit" teha ja madalamad kulud on siinkohal väga olulised sest sellises vanuses Porsche remont võib niigi hullumeelselt kulukaks ja keeruliseks osutuda. USA-s läheb näiteks juba 912 mootori kapremont spetsialist juures alates $7000 maksma, Eesti kohta muidugi ei oska ma midagi kosta.
* Samuti on varajane 911 oma suurema ja raskema tagasilla taga asuva mootori tõttu väga andestamatu juhitavusega, ehk "tail happy" nagu jänkid ütlevad.
911 juhitavuse stabiliseerimiseks lisati 1967 lausa lisa ballast esistange taha ja 1969 suurendati teljevahet.
* 912 toodeti kokku umbes 30000, mis teeb selle auto päris haruldaseks, tänapäeval peaks umbes pooled veel alles olema, sõidukorras olevaid veelgi vähem. 924 ja 944 toodeti näiteks 10 korda rohkem.
* See on mu arvates väga lahe et mootor 356 põlvkonnalt pärineb.
* Porsche-club.ee andmetel on Eestis 2 esimes põlkonna 911 (kuni 1973) kuid mitte ühtegi 912.
Minu eesmärk on enne 1970 toodetud klassikaline ja haruldane sõiduk hankida, võimsus ja kiirus ei lähe üldse arvesse.
Kui ma kiiresti sõita tahaksin siis oleksin võibolla Corvetti ostnud või 924/944 Turbo näiteks.
Viimati muutis 66912, 08 Apr 2006 16:34, muudetud 6 korda kokku.
Henry
Mootor pärineb tegelikult just viimaselt 356 põlvkonnalt, ehk siis C-lt.
Ja veel, 924 Turbot (931) on toodetud kokku vaid veidi rohkem kui 12 000 tk.
Ja veel, 924 Turbot (931) on toodetud kokku vaid veidi rohkem kui 12 000 tk.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Ilmselt tekkis mingi sõnaline apsakas kui teisit võis aru saada, parandasin selle ära.Raceboy kirjutas:Mootor pärineb tegelikult just viimaselt 356 põlvkonnalt, ehk siis C-lt.
Kurat siis ma oleks ju hoopis lihtsamalt ja odavamalt veelgi haruldasema auto saanudRaceboy kirjutas: Ja veel, 924 Turbot (931) on toodetud kokku vaid veidi rohkem kui 12 000 tk.
Lihtsalt huvist, et kui palju/vähe neid Turbosid siis Eestis on?
Viimati muutis 66912, 08 Apr 2006 16:23, muudetud 5 korda kokku.
Henry
Vanades autodes on ja see vastupandamatu võlu.
Tollal, kui sai endale 924 soetatud ja ei teadnud porgedest veel mitte muhvigi, tundus et see võiks üks haruldane putukas olla. Ajapikku muidugi jõudis kohale ,et üsna levinud mudel teine.
Nüüd vahetevahel mõtlen, et suuremat rahuldust pakuks vast selle töö ja raha kulutamine hoopis näiteks 914 peale. Minumeelest üks ilusamaid Porschesid . Aga muidugi roostetavd nii mis kole, nõnda et korraliku isendi leidmine 924-st tunduvalt raskem ning hinnadki teisest suurusjärgust.
Tollal, kui sai endale 924 soetatud ja ei teadnud porgedest veel mitte muhvigi, tundus et see võiks üks haruldane putukas olla. Ajapikku muidugi jõudis kohale ,et üsna levinud mudel teine.
Nüüd vahetevahel mõtlen, et suuremat rahuldust pakuks vast selle töö ja raha kulutamine hoopis näiteks 914 peale. Minumeelest üks ilusamaid Porschesid . Aga muidugi roostetavd nii mis kole, nõnda et korraliku isendi leidmine 924-st tunduvalt raskem ning hinnadki teisest suurusjärgust.
912 914
jah, ja 912 tehti ka muidugi aastal 76, 912E ja selle tootmisarv peaks olema kuskil 2099 või sealkandis, nii et veel haruldasem kui eelmine 912.
Ja kui haruldust otsida-ei tea kas kuskilt leiab Porsche 916-e, tehtud neid vaid 11 tk.
914 on väga omapärane Porsche, esimene klapptuledega isend, kui selline endale muretseda, siis võiks küll 914-6 olla. Ja USAst leiab 914-sid, millel ka 3,8L VarioRam vahel...
Ja kui haruldust otsida-ei tea kas kuskilt leiab Porsche 916-e, tehtud neid vaid 11 tk.
914 on väga omapärane Porsche, esimene klapptuledega isend, kui selline endale muretseda, siis võiks küll 914-6 olla. Ja USAst leiab 914-sid, millel ka 3,8L VarioRam vahel...
1976 912E mulle huvi ei paku kuna on liiga uus ja VW mootoriga.
914 on tõesti lahe aparaat. Keskmootori tõttu on see ideaalse kaalujaotusega ja seega väga hea juhitavusega.
Mootor on sellel ka tegelikult VW Type 4 kui 914-6 välja arvata.
Haruldane on teine ka.
Võibolla on hinna ja saadavuse poolest on samuti sellist autot mõttekas USA-st lasta tuua:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=288703
914 on tõesti lahe aparaat. Keskmootori tõttu on see ideaalse kaalujaotusega ja seega väga hea juhitavusega.
Mootor on sellel ka tegelikult VW Type 4 kui 914-6 välja arvata.
Haruldane on teine ka.
Võibolla on hinna ja saadavuse poolest on samuti sellist autot mõttekas USA-st lasta tuua:
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=288703
Henry
Ma ei üritanudk võrrelda muu, kui harulduse põhjal.
912-eid on juba vanuse pärast vähem.
EDIT: 914-sid on tehtud 100 000+ tk kokku, lisaks 914-6 ja 916-le on veel haruldasem versioon 914-8, mida on tehtud vaid 2tk
912-eid on juba vanuse pärast vähem.
EDIT: 914-sid on tehtud 100 000+ tk kokku, lisaks 914-6 ja 916-le on veel haruldasem versioon 914-8, mida on tehtud vaid 2tk
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Internetis ringi kolades tekkis huvitav küsimus:
Kas eestis on mõni Porsche 356 olemas? Kasvõi replica?
Kas eestis on mõni Porsche 356 olemas? Kasvõi replica?
TrigonBikes.ee - The Art Of Carbon