Pidurid kummist

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Vasta
hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Pidurid kummist

Postitus Postitas hellraiser » 30 Jaan 2008 09:33

Eile hakkas mingi selline kahtlane jama. Auto seisis paar päeva ning enne seismajätmist oli kõik korras.
Eile aga kui liikuma hakkasin, polnud pidureid praktiliselt üldse. Proovisin mitu korda pumbata, hakkasid natuke paremini võtma. Umbes selline tunne nagu oleks pidurivõim välja lülitatud, aga pedaal on lisaks veel nagu kummist.
Sõitsin veel sadakond meetrit, tõstsin kapoti üles ja kontrollisin vedelikku - paak kenasti täis.
Sõitsin edasi ning pidurite olukord täiesti normaalne.

Sõitsin sihtkohta ning auto jäi paariks tunniks seisma. Tagasi tulles olid pidurid jälle põhimõtteliselt kadunud. Foori taga olles tekkis juba päris ohtlik olukord, kui äkitselt avastasin, et pidurid ei võta. Vajutsin pedaali põhja, siis kõigepealt ei juhtunud midagi, aga vähe haaval hakkasid pidurid nagu tööle, s.t. tundus nagu piduril võtaks 5 sekundit aega, et aru saada, et vajutati ning siis võttis ka rattad blokki.

Oskab keegi pakkuda, milles kala võiks olla? Piduri peasilinder? Pidurivõimendi?
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas Raceboy » 30 Jaan 2008 10:44

Ikka peasilinder. Kui võimendi, siis on lihtsalt raske vajutada, aga pidurid ei kao kuhugi.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas joonas » 30 Jaan 2008 11:12

Kui vedelikku välja ei jookse siis on küll imelik. Vaata pidurisüsteem visuaalselt üle.
Millal viimati pidurivedelikku vahetasid?

http://www.clarks-garage.com/shop-manua ... edal-floor

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas hellraiser » 30 Jaan 2008 13:14

Vedelik on kõik alles jah, aga tundub, et võib olla ikkagi probleem vedelikus, s.t. minu käes olnuna seda ma veel vahetanud ei ole. Plaanisin seda suvel teha, kui tahan kogu pidurisüsteemi üle käia.
Käisin hommikul ka Carmuses ning homme lähen uuesti - vahetab ära vedeliku ning õhtub süsteemi ka ära.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas joonas » 30 Jaan 2008 13:19

Mis vedelik sisse läheb?
Kui rahulikult sõidad, siis vahet pole. Muidu võiks panna näiteks Ate Blue või midagi sarnast.
Castroli SRF on arvatavasti overkill.
Ate Blue pidurivedelikku nägin Eestis kunagi Balti Laagris.

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas Pets » 30 Jaan 2008 15:40

No vedelik sellist sümptoomi küll ei anna. Sõidetud ka autodega, kus 15 aastat pidurivedelik vahetamata. Millalgi müüsin ka pidurivedeliku niiskusmõõtjaid, siis mõõtsin ise ka erinevatel autodel niiskusesisaldust pidurivedelikus. Mõnel oli niiskusprotsent uhkelt üle lubatu, pidurdasid aga nad kõik. Õhk on see, mis annab kokku suruda ja pidurid pumpamisega võtma hakkavad. Kui kuskilt õhk sisse saab, saab vedelik sealt välja ka ja peaks näha olema.
Aga ringrajal ja ka muidu kiirestisõitmise autol peaks kahe aasta tagant vedelikku vahetama, kuumenedes aurukorgid muidu.
Ja jääb siiski ka peasilindri kahtlus.
911 ja mälestus 928-st

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas joonas » 30 Jaan 2008 15:49

Igal autol, mille kasutaja juhendit olen lugenud, tuleb pidurivedelikku vahetada kahe aasta tagant. Kas keegi oskab vastu vaielda? Probleemiks on just see niiskuse kogumine, mida põhjustab aeg, mitte mõni muu tegur.
Rinkat rohkem sõitvad 944ja omanikud on maininud, et vahetavad pidurivedelikku korra aastas.
Kui korra pedaal pehmeks läks, ega siis pedaal ise ei taastu. Tuleb ikka õhutada.

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas joonas » 30 Jaan 2008 16:00

944 ja kasutaja manualist

WARNING

• Every 2 years the brake fluid has to be replaced. See your Warranty & Maintenance booklet.

• If brake fluid must be added to the reservoir, use only new and unused DOT 3 or DOT 4 brake fluid, that meets SAE specification J1703 and conforms to Motor Vehicle Safety Standard 116.

• Do not use any other brake fluid or brake fluids that have absorbed moisture from the open air, or brake fluid that is dirty. It may cause premature wear or unreliable braking action.

• Do not add or mix DOT 5 silicone type brake fluid with the brake fluid in your vehicle as severe component corrosion may result. Such corrosion could lead to brake system failure.

• The brake warning light does not indicate brake fluid level. Check fluid level between regular maintenance services.

• Brake fluid is poisonous. Brake fluid is also harmful to the paint of your vehicle.

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas Raceboy » 30 Jaan 2008 16:09

See, kui tihti vahetada, sõltub esimesena ikka vedeliku enda omadustest ja kasutusviisist. Autoga on suht vähe pistmist. Kui autoga hooaja peale vaid paar korda rajal käid, võid osta täiesti tavalise vedeliku ja ei kaota midagi, vaid võidad hinnas. Samas kuskilt Automaailmast Ate Blue liitrise totsiku eest 300 kr ümber välja käia pole just liiga palju.

See kaks aastat ongi just selletõttu, et enamik tavapärastest vedelikest imab selle aja jooksul piisavalt niiskust sisse, et põhjust vahetada oleks. Ja niiskus vaid põhjustab piduridetailide (kolbide jm) korrodeerumist, mitte pedaali põhjavajumist.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas hellraiser » 02 Veebr 2008 00:55

Nii, Carmuses käidud, pidurid õhutatud ning vedelik uus.
Samuti vaatlesime kõik võimalikud kohad üle ning kuskilt mingit probleemi ei täheladanud. Samuti ei tulnud süsteemist ka õhku välja.
Igatahes nüüd ei ole enam seda probleem esinenud rohkem. Kes teab mis seal siis viga võis olla. Eks kui peaks sümptomid taas ilmnema, siis uurib edasi.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas Raceboy » 02 Veebr 2008 02:25

Minu panus on siiski peasilinder, kuna see seletab kõiki sümptomeid väga hästi.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas hellraiser » 02 Veebr 2008 11:33

Milles see peasilindri suremine võib siis seisneda? Ma saan aru, et siis peaks ju kuskilt midag ka lekkima hakkama, ei?

Aga eks ma uurin, kui jama peaks tagasi tulema , siis vahetan peasilindri ära, niisama umbes ei hakka parem proovima.

Teab keegi, kas mõni kohalik autopood ka seda silindrit suudab tarnida normaalse jinnaga võib pean jälle USA appi võtma?
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas Raceboy » 02 Veebr 2008 11:43

Kui peasilindril näiteks ühe kontuuri mansetid lekivad ja vedeliku kokkusurumise asemel pressib see teise kontuuri, siis võib vabalt pedaal põhja minna. Põhjuseks mingi osake, nt korrosioonitükike vms.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Pets
Postitusi: 537
Liitunud: 19 Sept 2005 10:00
Asukoht: Tallinn

Re: Pidurid kummist

Postitus Postitas Pets » 02 Veebr 2008 12:11

Jah, mansetid lekivad on üks võimalus. Samas ei peaks siis olukord paranema, vaid oleks samamoodi pehme pidur. Ok, kui mingi praht vahel siis jah.
Teine võimalus on, et klapp, mis kolvi sees, jääb mingil põhjusel lahti. Klapp on selleks, et kui pidurikatted kuluvad, peab minema lisa vedelikku pidurivedeliku paagist süsteemi seda kulumist kompenseerima. Kui surud pedaalile liiguvad kolvid ettepoole ja klapp peab kinni olema. Kolvi tagasiliikudes saab klapp avaneda ja vedelik pääseb kolvi ette.
911 ja mälestus 928-st

Vasta