Õlirõhu paanika

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Vasta
Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Õlirõhu paanika

Postitus Postitas joonas » 17 Veebr 2009 01:57

Kes vähegi on viitsinud, siis on lugenud minu hala 944S kepsusaale hädadest ja mootoriremontidest.

Juba mõnda aega on järjekordse remondi läbi teinud mootor peal, kuid õlirõhu näidik käitub nii, et teeb mind ärevaks.
Pühapäeva autona seisab auto talvel päris pikalt, kuid vahest on vaja ka sõita. Otsustasin, et peale pikemat seismist võtan kõigepealt kütusepumba kaitsme välja, ajan mootorit starteriga ringi kuni tekib õlirõhk ja siis panen alles käima.

Õli on Motuli 10W40.

944S mootoril tuleb starteriga ringi ajada 15 kuni 30 sekundit, siis saab rõhuks 4 bar. Käiates on rõhk kogu aeg null, kui kasvama hakkab, siis on peaagu kohe 4 bar.
924S mootoril tuleb starteriga ringi ajada 6 sekundit, siis saab rõhuks 5 bar.
944S seisnud nädala, 924S kauem.

Muret teeb see, et 944S läheb nii kaua õlirõhu tekkimiseks. Minu jaoks lisab ebakindlust see, et õlirõhu andur sai remondi käigus vahetatud, seega ei usalda väga anduri näitu. Uus andur, kuid aftermarket.

Kui mootor käivitada, siis näidik näitab 4 bar, kui siis hästi vähe gaasi vajutada, siis läheb viieni välja.
Kui mootor on soe, siis on õlirõhk tühikäigul 2,5 ja alla 4000 pöördega sõites natuke üle nelja. Üks asi, mida ei ole varem vaadanud on see, et sõites järsku gaasi andes tundub, et näidiku nõel teeb jõnksu allapoole.

Filter on Mahle originaal. Õlipump läks suhteliselt kobe vana. Kõik tihendid on vahetatud, kuid siiski lekib natukene tagumine väntvõlli simmer. Mootori töö tehtud Tõukuris. Õlipumba väntvõlli polti olen üritanud pingutada, see ei muutnud midagi.

Plaanin paigaldada lisa õlirõhu anduri, kuid seda veel hetkel ei ole.

Kui karm selline käiamine ilma bensupumba kaitsmeta mootorile võiks olla?
Kas see hammasratastega pump eeldab seda, et õlifiltri klapp peab ja torustik karteri põhja on hermeetiline ehk pump ei jookse karterisse tühjaks?
Vahetada õlifiltrit?
Pilt

Kasutaja avatar
laur4
Postitusi: 635
Liitunud: 14 Sept 2005 09:54
Asukoht: Tallinn

Re: Õlirõhu paanika

Postitus Postitas laur4 » 17 Veebr 2009 09:20

Igaks juhuks võid 924S ja 944S andurid ära vahetada, see ei tohiks suur töö olla ju. Siis saad anduri vea välistada, kui näidud samaks jäävad. Armatuuri kellade kontrollimiseks on kõige kindlam mootori külge tavaline mehaaniline õlirõhunäidik panna.

Kui mootor töötab, siis on õlirõhk normaalne. Külmalt lööbki kergelt gaasi andes kohe seieri põhja, soojalt on ka enam-vähem sama. Sooja mootoriga tühikäigul võiks minuarust remonditud mootoril rõhk gramm kõrgemal olla, kuid ka sellest piisab.

Külmalt starterit käiates ei juhtu mootoriga küll midagi. Ega õli saalede vahelt ära ei kao, õlikile on seal seismise ajal kogu aeg.

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Õlirõhu paanika

Postitus Postitas hellraiser » 17 Veebr 2009 11:04

joonas kirjutas:Kui mootor käivitada, siis näidik näitab 4 bar, kui siis hästi vähe gaasi vajutada, siis läheb viieni välja.
Kui mootor on soe, siis on õlirõhk tühikäigul 2,5 ja alla 4000 pöördega sõites natuke üle nelja. Üks asi, mida ei ole varem vaadanud on see, et sõites järsku gaasi andes tundub, et näidiku nõel teeb jõnksu allapoole.
V.a. see fakt, et külmalt 4 on (mul läheb kohe 5ni kui külmalt käima panna), käitub mul täpselt samamoodi ning gaasi andes kukub ka alguses jõnksu allapoole. Siiani pole nagu sellest probleemi olnud, vähemalt ei ole saalet ringi tõmmanud.

Lisaks toimib asi mul nii, et kui lasta gaasipedaal lahti ning mootoril ennast ise järgi vedada, visatakse õlirõhk kohe kõrgemaks kui niisama gaasi vajutades.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Re: Õlirõhu paanika

Postitus Postitas Raceboy » 17 Veebr 2009 11:18

Õli tagasivoolu klappi soovitaks kontrollida, need on väga kapriissed korrektse paigalduse suhtes.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Õlirõhu paanika

Postitus Postitas joonas » 17 Veebr 2009 15:31

Tänan soovituste eest! Proovin need läbi ja eks siis vaatab edasi.

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Re: Õlirõhu paanika

Postitus Postitas jeff01 » 18 Veebr 2009 22:49

Võin tuua omast kogemusest kui palju õlisurveta ringi ajamist taluvad väntvõll ja saaled. (See sind ei aita aga räägin siiski oma kogemusest)

Umbes 2000 kilomeetrit lühikesi linna otsi tähendab vist umbes 300 käivitust millest 200 olid külma mootoriga.....oluline on just see palju neid külmalt oli sest külmalt autot käivitades mu auto õlisurvet kätte ei saanudki ja 0,6 barine märgutuli kustus umbes 25 sekundit peale käivitumist mis teeb kokku umbes poolteist tundi ilma õlisurveta käimist. Nende kuude jooksul sai otsa korralik väntvõll koos uute saaledega ja 1 saale kulus nii ära, et läks teise saale ja vändakaela vahele ja lõi kolvi vasta klappe :lol:

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Re: Õlirõhu paanika

Postitus Postitas Raceboy » 19 Veebr 2009 19:27

944-l kulub selleks oluliselt vähem aega.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

hellraiser
Postitusi: 818
Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Õlirõhu paanika

Postitus Postitas hellraiser » 19 Veebr 2009 19:42

Mul põleb külmalt käivitades punane rõhutuluke kuskil 0,5-1 sekund.
https://www.stuttcars.com/margus/
’08 Cayenne
Ex: ’83 944, ’86 951, ’01 911 Turbo

Kasutaja avatar
Scirocco
Postitusi: 36
Liitunud: 29 Okt 2007 23:33
Asukoht: Tallinn, Rapla

Re: Õlirõhu paanika

Postitus Postitas Scirocco » 19 Veebr 2009 20:00

Selle surveklapiga jamas Ringo ka mitu head aega, enne kui vist kahest sai toimiv kokku aretatud...tasub kindlasti kontrollida.
87' 944 S

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Õlirõhu paanika

Postitus Postitas joonas » 25 Veebr 2009 01:06

Täna vahetasin originaal VDO anduri 924S mootorilt 944S mootorile ja õlirõhk tekkis seitsme sekundiga (ilma bensupumba kaitsmeta).
Homme proovin uuesti võibolla oli tänane näit anomaalia.

Külma mootoriga näitab õlirõhku peaaegu 5 bar ja kui natuke pööret tõsta, siis läheb üle viie. Kui mootor on soe, siis õlirõhk on 2,5 bar kanti.

Alates 2000 pöördest on õlirõhk 4bar ja rohkem. Kui pöörded lasta 5000 deni, siis on rõhk peaagu viis bar.
Surve näidud pärinevad auto originaal õlirõhu näidikult. Õlirõhu andurini minevad kaablid ei ole ka väga heas korras (vana juhtmestik).

Minu autol peaks pöörete piiraja rakenduma 6840 pöörde juures. Kui iga tuhande pöörde kohta peaks õlirõku olema vähemalt 0,7 bar, siis õlirõhk maksimaalsetel pööretel peaks olema 4,8 bar. Eks tõde selgub paksema õliga, kuid preagu tunduvad õlirõhu näidud natuke madalad.

Mis puutub õli ülerõhu klaapi, siis teekis kaks küsimust. Minu autol on ühes tükis olev ülerõhu klapp.
1. Kas Eestis on saada uut tihendit sellele klapile?
2. Kuidas see klapp täpselt töötab? Esialdu tundudb minule, et klapp on korpuse sees liikuv silinder, mis liigub klapi korpuse sees sisse poole ja laseb osa õlist külgede pealt välja. Arusaamatuks jääb probleem klapi paigaldamise täpsuse osas. Nimelt proovisin seda klappi sisse kruvida keldris seisva mootoriploki peal ja õlijahuti korpuse liigutamine takistust ei osutanud. Kui natuke klapist läks juba sisse, siis läks ka lõpuni.
Kas probleem võib tekkida tihendiga kui seda väikese nurga all sisse keerata?

Pilt

Kasutaja avatar
joonas
Postitusi: 993
Liitunud: 15 Veebr 2006 19:20
Asukoht: Tallinn

Re: Õlirõhu paanika

Postitus Postitas joonas » 25 Veebr 2009 23:45

Külma mootoriga õlirõhu aeglase tõusu põhjuseid on lahanud ka Porsche

Pilt

Pilt

http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... tup-2.html

Ma loodan, et mootori koostajad lasid õiget kraami vajalikku kohta :)

Vasta