SPLIT: 924 mootorile turbo

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Vasta
Kasutaja avatar
zercs
Postitusi: 145
Liitunud: 08 Jaan 2006 22:22
Asukoht: tallinn/nõmme

Postitus Postitas zercs » 03 Apr 2006 13:54

yup. sedasama. aga mis hinnaga said?
või saab ka tavalisest 2.0 mootorist seda ehitada? vist veits raskem siis aint.

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 03 Apr 2006 16:06

Kahjuks ei ole võimalim ise teha, sest 931 suurim erinevus 924 ees seisneb plokikaanes. kolbides ja sissepritses (mis ka tegelikult on por*o).
Maksis see tehnika nii keskmise 924 hinna.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
zercs
Postitusi: 145
Liitunud: 08 Jaan 2006 22:22
Asukoht: tallinn/nõmme

Postitus Postitas zercs » 03 Apr 2006 18:11

aga pmst võib panna tavalisele mootorile turbo? et kolvid ära jahvatada?
või mis variante veel oleks?
sry et OT-d teen. äkki tõstad ümber selle teemaosa?

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 03 Apr 2006 18:32

zercs soovitan seda foorum it lugeda http://www.turboclub.ee või sealt küsida või siis mujale uus teema teha ;) Küsimust turboclubis esitades räägi mootorist kõike mis tead saad informatiivsema vastuse (ära unusta meh. pritset ja surveastet mainida) eks raceboy kustutab siiit ise ebavajalikud postitused ära

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 04 Apr 2006 19:38

Paneks mõned näpunäited ja faktid kirja nendele, kes soovivad 924 kaheliitrist mootorit turbotada.

Kõigepealt soovitaks läbi lugeda Corky Belli surematu teose (tõsiselt) nimega "Maximum Boost", sealt saab rohkem teada, kui foorumites tuhnides.

Esimene asi, mida silmas pidada, on eesmärk. Kui palju sa tahad jõudu saada?
Teine asi on rahakott. Selge on see, et enamik 924 ostnutest ei oma rahakotti, mis piire ei tunne. Kui pole summat 10 000-20 000 krooni, siis on vaja tõsiselt asja üle veelkord järele mõelda: kas auto on ainus sõiduvahend? Summa kehtib eeldusel, et ise teed enamik koostetöid jm ära, paljuski ka keevitust.
Kui on olemas 924 (väga heas tehasekorras rauaosaga ning veel tähtsam: pritseosaga :!: ), veidi raha ja mõningased teadmised autoehitusest ning väga suur soov õppida, siis võid edasi lugeda :)

Kirjutan siia kaks võimalikku võimsustaset, mille poole pürgida.
Esimene oleks nö stock 924 Turbo tase (150-200hj). Selleks on vaja leida sobiv turbo. Sobiv oleks K26/6, mida pandi peale ka 924 Turbole (931), kuid kergem on leida selle Audidele paigaldatud variatsiooni. Mõned sellised on olemas ka sisemise wastegate'iga, mis on selle võimsustaseme juures täiesti piisav, samas lihtsustab oluliselt paigaldust ja säästab ruumi. Audi vahejahuti on samuti täiesti sobiv. Selle korras kombo (K26/6, Audi intercooler, ja wastegate (sisemise puudumisel)), saab kätte umbes 2000-3000 krooniga. Kui turbo pole just täiesti ideaalses korras, on soovitav ta kindlasti lasta ka remontida, mis maksab umbes samuti umbes 2000-3000 krooni.

Edasi tuleb osta vajalikud torud. 924 puhul on mõttekas jätta originaalkollektor alles ning turbo paigutada teisele poole mootorit, nagu 944 Turbol, kuna nii on lihtsam korraldada õlivarustust ja -äravoolu. Kasutada saab ka originaalpükste flantsi ning sealt tulevad 2 toru üheks keevitada ning teha crossover-toru teisele poole mootorit turboni. Kogu meisterdus (ka väljalaskekollektor) tuleb kindlasti termoteibiga.
Turbo täpsema asukoha suhtes võib ehitaja lasta oma fantaasial lennata, sama lugu võimalustega. Peab aga arvestama pritsepea asukohaga ning vajalike õhulõdvikute võimalikult lühikese teega.

Kui turbo on paigas, juhtida pritsepeast tuleb lõdvik turbo sisselaskega ühendada, turbo väljalase vahejahutisse ning sealt kõige otsemat teed pidi sisselaskekollektorisse.
Muide, ka blow-off-klapp on vaja osta, selle saab kasutatult vast mingi 500 krooniga.

Kui KÕIK asjad on omavahel ühendatud ja kolm korda üle kontrollitud, võib proovida käivitada. Ilmselt tuleb süüdet mõne kraadi võrra tagasi keerata ning küttesegu veidi rikkamaks keerata ning hoiatan: tehase kolbide, plokikaane ja pritsega on maksimaalseks safe rõhuks 0.4-0.5 Bar :!: :!: :!: Seda eeldusel, et küttesegu on ikka paigas.
Selle tulemusena saab olenevalt turbost, mootorist, seadistusest jne parimal juhul kuni 200 hobujõudu, kuid pärast seda ei tunne ehitaja autot äragi.

Teine aste turbotamisel on kulukam, ja eeldab mootori "raua" kallale minekut. Täpsemat käiku asjadest (mida tarvis jm) saab lugeda minu auto teemast.


DISCLAIMER: Kõik, kes selle õpetuse järgi tegutsevad, teevad seda OMAL VASTUTUSEL! Selle õpetuse autor ei vastuta kellegi mootori hävimise eest mitte mingil viisil.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

coupe924
Postitusi: 201
Liitunud: 25 Okt 2005 15:05
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas coupe924 » 04 Apr 2006 20:13

jah... nii see paraku on... mul seisab kogu see töö ees (küll mitte porsche mootori kallal, kuid siiski sama üritus) loodan et järgmisel kevadel on ka tulemusest rääkida :D
www.pfg.ee oü PFG (Porsche-Foorumi-Garaaz)

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 04 Apr 2006 20:22

... arvad siis et poole baariga tuleb stock mootor toime? Ladal igatahes tuleb isegi 0,6bariga toime, aga tal ka oluliselt madalam surveaste. Mis põhjusel tuleks kasutada originaalkollektorit? kas puhtalt kokkuhoiu mõttes kuidas võimalikult odavalt hobujõude juurde saada? Arvan et sellise kollektori valmistamine nagu BAE-l kasutuses oli pole kah eriti raske ja kallis :roll: Omal chevette turbotamisega maha saada ja siis porgel hingamist kergendada lihtsamail viisil (Kuniks teise mootori jõuab ehitada) aga mõtlesin siiski turbo asukohaks praegust generaatori asukohta. On sul äkki meelde jäänud kusagilt mõni lehekülg, kus oleks pildimaterjali sellest teispool mootorit asetsevast turbost? Kardan et lag läheb mõttetult pikaks ja linnas ei saagi laadima lasta :roll: EDIT: Tahtsin veel küsida mida arvad õlipõletajatest e et siis ilma vesijahutuseta turbodest, kas miskise 200 jõu puhul on vesijahutus oluline, rikub se õli ära või kütab mootoriruumi rohkem vms iganes probleeme võib vesijahutuseta turbo kaasa tuua?
Pilt

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 04 Apr 2006 21:19

Vesijahutus pole turbo puhul minu (ja väga paljude teiste) kogemuste põhjal absoluutselt hädavajalik. See on müüt. Vesijahutusest on kasu sel juhul, kui meeldib turboautot pärast kiiret sõitu kohe seisma jätta. Paljud võistlusautod on spetsiaalselt vaid õlijahutusega, kuna vesi jahutab ka kuumaosa temperatuuri, see aga tähendab gaaside kiiruse langust.

Stock väljalaskekollektori mõte on selles, et poleks vaja hakata jalgratast leiutama: on olemas enam-vähem normaalselt toimiv asi ning hoiab kokku ka kulude pealt. BAE setup mulle isiklikult ei meeldi, sest turbo asub otse radiaatori juures. Ja ega vastupidava log-style kolle tegemine ka lihtne pole, mõne aja pärast on ta lihtsalt katki.
Mina rääkisin igapäevasõiduks sobiva auto tegemisest ja võimalikult soodsast. Isetehtud (ja odavalt kahjuks head ei saa) kolle tõstab hinda ja kvaliteet on praktiliselt olematu, kui tegu pole just korraliku torukollektoriga. See aga on 924 puhul peaaegu välistatud, üks mees teeb sellist praegu, eks näis, kuidas välja tuleb.

Ja Joosep, loe veelkord läbi, miks turbo teisele poole viia. Õli peale- ja ärajooksu pärast. Seal on turbo kõrgemal ja on oluliselt lihtsam teha. Kas sul on spetsiaalne lisa-anuma ja tuulutusega äravoolutoru? Selle tegemine maksab pea sama palju kui kasutatud turbo.

Ma ei mõelnud seda setupit täna välja, olen selle üle kaua-kaua (u. aasta-poolteist) aru pidanud, milline oleks kõige parema hinna/kvaliteedi suhtega viis 924 turbotamiseks.

EDIT: Turborõhku keera juurde palju tahad, eks pärast on näha, kuidas vastu peab. Vastupidavuse all ei pea ma silmas paarsada kilomeetrit, vaid ikka mõned kümned tuhanded kilomeetrid.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
rosco
Postitusi: 328
Liitunud: 16 Okt 2005 15:38
Asukoht: Tallinn, Männiku

Postitus Postitas rosco » 17 Juul 2006 16:13

Garrett GT17 924-le?? Sobiks või mitte? Googeldades leidsin,et 2.0 focusele see peale pandud. Ei tohiks ju väga vahet olla,mis 2 liitrine mootor?
Samas oli jälle mingitele 1,2 motodele seda soovitaud. Sealt tekkiski segadus,et kuhu see siis paremini sobiks?

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 17 Juul 2006 16:49

924-le sobib ikka rohkem GT28 ja GT30. Siin on ka üks hea näide (GT30 ja K26 hübriid):
Pilt
Pilt
Pilt
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 17 Juul 2006 19:27

Mis seal k26lt pärit on :roll: kuuma poole flants ei tundu k26 ja kindlasti pole seda ka külma osa. see pole küll oluline aga niisama huvitab.

Kasutaja avatar
zercs
Postitusi: 145
Liitunud: 08 Jaan 2006 22:22
Asukoht: tallinn/nõmme

Postitus Postitas zercs » 17 Juul 2006 20:05

uvitav et kas kuskilt on saada ka mõnda sellist turbot? GT28-t või GT30-t?
Või äkki oleks sobilik ka KKK K27.
ja siis kõige mõttekam on ehitada ka elektriline pritsung peale vist?

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 18 Juul 2006 07:31

Kuuma poole osa ON K26, nimelt on 931-l special K26, mille flants kolme poldiga. Kuumaosa koda on töödeldud, et võtaks vastu Garreti turbiinitiivikut.

EDIT: kui sa oleksid minu pilte vaadanud, siis näinuks, et ka minul on kasutuses täpselt sama kuumaosa ;)
Ja to zercs: tavalisele 924-le pole MITTE MINGIT mõtet peale osta kallist Garretit või K27-t, kui stock moto (eelkõige kolvid, tihend ja siis pritse) seda välja ei kannata. Isegi K26 poolt pakutav 0.8 on tavalise 924 jaoks veidi palju. Tuleb õigest otsast alustada: ehk siis hakata teist mootorit ehitama korralike kolbidega, muidu kaob nö hard-core-turbotamise mõte ära.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
zercs
Postitusi: 145
Liitunud: 08 Jaan 2006 22:22
Asukoht: tallinn/nõmme

Postitus Postitas zercs » 18 Juul 2006 12:13

nu ok.. mul teine mootor olemas ka millepeale ehitama hakata..
lihtsalt huvitab, et milline oleks sobiv, ja siis küsiks ka et kustkohast saab neid igast juppe? kõiki kolbe jms..
ja küsimuste osas jälle "turboclub-i" poole pean pöörduma...

Vasta