924lja käigukast
Re: 924lja käigukast
Huvi pärast küsin väike ot. kas 924ja kasti oleks võimalik nö diislikastiks teha, ehk diislitel on kiiremad kastid minuteada, tekkis ükskord vaidlus kas on võimalik 924jale vw-grupi 1,9td mootor panna, et siduda ilus, hea sõiduomadus,(juhitavus) ja ökonoomsus? Ei taha solvata Porsche identiteeti sellega ja jutt ei käi rinkakõlbulikkusest ja need kasutajad kel punane auto avatariks on kurjad aga teoorias? teist kasti ei saa taha panna minuteada aga kasti sisu ümber teha?
Re: 924lja käigukast
Tõesti Palun ära pane sinna diislit
-
- Postitusi: 818
- Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: 924lja käigukast
Kõik on võimalik, aga kas alatj mõttekas, see on küsimus. Kas kuskil 924 boardis eii ole selle kohta midagi kirjas? Ma ei ole kuulnud, et eestis keegi mingi sellisega oleks tegelenud. Samas, ega na kõiki 24 omanikke tea. Raceboy äkki oskab kommenteerida täpsemalt.
Re: 924lja käigukast
Ainulke VW/Audi mootor, mis otse sobib, on seesama LT ja Audi 100 (1976-1978) mootor, väikese muudatusega (üks poldiava ei istu IIRC) sobib ka 2,2 20v turbo.
Teised mootorid normaalselt otsa ei istu, aga mõistagi KÕIKE võimalik teha.
Lihtsalt selleks, et auto kiiremaks ja ökonoomsemaks saada, on ka lihtsamaid võimalusi. Tuleb selgeks teha, mis on 924 mootori nõrgim koht saavutamaks suuremat võimsust (ei pea mõtlema, selleks on plokikaas), seejärel mõelda, mida selle vastu ette võtta (odavaim võimalus on ülelaadimine) ja kuidas see toimima panna koos vähema kütusega (vastus: mingitsorti progeaju, tootja pole oluline).
See kogu kompott maksab umbes sama palju kui korralik 1,9 TDi mootor koos pealearetamisega, aga vastu saab esimesel juhul sama kiire auto, kui 944 Turbo 250 hj variant koos keskmise kütusekuluga 10l sajale (kergema jalaga ka vähem), teisel juhul aga kõige kallima kütusega käiva auto, mis on ikka aeglane kui surm. Mis kasu on heast juhitavusest kui kurvist väljudes ei jõua auto enne uut kurvi kiirustki koguda? Ega see 924 mingi mugavuse etalon pole, millega väga mõnus kruisata oleks, tegemist on ikka juhi autoga.
Käigukasti sisu sobivust ei oska kommenteerida.
Kas sa kiirema all pidasid silmas seda, et käigud pikemad? Sel juhul osta 951 kast.
Teised mootorid normaalselt otsa ei istu, aga mõistagi KÕIKE võimalik teha.
Lihtsalt selleks, et auto kiiremaks ja ökonoomsemaks saada, on ka lihtsamaid võimalusi. Tuleb selgeks teha, mis on 924 mootori nõrgim koht saavutamaks suuremat võimsust (ei pea mõtlema, selleks on plokikaas), seejärel mõelda, mida selle vastu ette võtta (odavaim võimalus on ülelaadimine) ja kuidas see toimima panna koos vähema kütusega (vastus: mingitsorti progeaju, tootja pole oluline).
See kogu kompott maksab umbes sama palju kui korralik 1,9 TDi mootor koos pealearetamisega, aga vastu saab esimesel juhul sama kiire auto, kui 944 Turbo 250 hj variant koos keskmise kütusekuluga 10l sajale (kergema jalaga ka vähem), teisel juhul aga kõige kallima kütusega käiva auto, mis on ikka aeglane kui surm. Mis kasu on heast juhitavusest kui kurvist väljudes ei jõua auto enne uut kurvi kiirustki koguda? Ega see 924 mingi mugavuse etalon pole, millega väga mõnus kruisata oleks, tegemist on ikka juhi autoga.
Käigukasti sisu sobivust ei oska kommenteerida.
Kas sa kiirema all pidasid silmas seda, et käigud pikemad? Sel juhul osta 951 kast.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Re: 924lja käigukast
Ülelaadimine??? selle jaoks kes pole enne sellega tegelenud, on selle pealepanemine keerulisem kui mootorivahetus samuti ma usun et läheb kallimaks kui motovahetus, 2,2T kütusekulu maanteel on liialt kõrge natuke minuarust aga ise eelistaks ka seda, kui variant oleks kiire auto, samas kui ma sõidan pühap 200km tallinna ja reedel koju, ja vahepeal kodus ja tallinnas ka, siis selle kulu jääb vähe kõrgeks, ja kui kulu oleks rahakotile vastuvõetav, siis vaataks vähe kallimaid masinaid. Spekuleerisime sel teemal lihtsalt sellepärast et on ka seismas motoprobleemiga 924 sugulasel, ja igaüks teab et see pole ei võimas ega öko mootor. variant oleks siis et antud 2.2t moto mingi 180kw, kas kast peab vastu kui vähe lõbusamalt sõita? kohalt vähe kobedamalt minekut teha? et kui palju käimar kannatab? ja jääb kütusekulu prob, samuti oleks ka muid asju vaja siis järele aidata, (pidurid) ja täisväärtuslikku spordikat siit ju ei tuleks...944 juba võiks siis olla, samas see vw/audi 1,9td, mille ümber ühtegi stiilset ja ilusat autot ei ole...samas keskm kütusekulu oleks 924 kaaluga autol ja üksi-kahekesi sõites 5l/ 100 maanteel...soodasm kui originaalmootoril, samuti kes tollega sõitnud on ei kurda edasiliikumise üle, samuti on ka chipi võimalus ju. Ehk siis odav ja stiilne liikumisvahend mulle ntx kes käin koolis/tööl, sõidan suht palju, nii linnas kui maanteel tavaliselt üksi-kahekesi, nädalalõpuks koju mis 200km, ja ei ole oluline kas mõnele rullikale lutti teeb.
Ma luban teile et sellist masinat ei tule spekulatsioon jäi toppama selle taha et minuteada on diislite käigukastid kiirema ülekandega, kui benakate omad, kuna diiselmootor ei käi nii kiiresti ringi...ehk kui porschele see peale panna, siis saab masina mis 2se käiguga rekkat suudab käima tõmmata....
Või ma eksin????
Ma luban teile et sellist masinat ei tule spekulatsioon jäi toppama selle taha et minuteada on diislite käigukastid kiirema ülekandega, kui benakate omad, kuna diiselmootor ei käi nii kiiresti ringi...ehk kui porschele see peale panna, siis saab masina mis 2se käiguga rekkat suudab käima tõmmata....
Või ma eksin????
Re: 924lja käigukast
Audide käigukastid ja nende tükid on paljuski omavahel vahetatavad. Selle 1,9TD mootori kast on juba uuem ja seda vist päris 1:1-le alla ei sobita, kuid hea tahtmise korral saab vast ikka. Lihtsam on võibolla sobitada vanemate diiselsigarite kaste (neid vahest liigub).
Tehniliselt võib see ümbertegemine täitsa võimalik olla, kuid praktikas ei ole teada, mis aja peale projekt ennast ära tasuks. Eestis ehitati Audi 100 Quattro diisliks (tehasest neid ei tehtud) ja lõpptulemusena rahalist võitu sealt ei tulnud, kuna ehitamisel tekkis igasugu ootamatuid kulutusi jne. Seega jäi ainult töörõõm .
Praegu on terveid 924 mootoreid veel liikumas ja hinnad odavad. Lihtsam oleks võibolla mootor vahetada ja sõita. Maanteel on rahulikult sõites 924 bensukulu ca 8l sajale. Arvestades diisli kuluks 5l ja talvel selle kallimat ostuhinda, läheb päris pikka aega enne, kui plussi jääksid. Kui linnasõitu on palju, siis on teine asi. Seal on kütusekulude vahe suurem.
Tehniliselt võib see ümbertegemine täitsa võimalik olla, kuid praktikas ei ole teada, mis aja peale projekt ennast ära tasuks. Eestis ehitati Audi 100 Quattro diisliks (tehasest neid ei tehtud) ja lõpptulemusena rahalist võitu sealt ei tulnud, kuna ehitamisel tekkis igasugu ootamatuid kulutusi jne. Seega jäi ainult töörõõm .
Praegu on terveid 924 mootoreid veel liikumas ja hinnad odavad. Lihtsam oleks võibolla mootor vahetada ja sõita. Maanteel on rahulikult sõites 924 bensukulu ca 8l sajale. Arvestades diisli kuluks 5l ja talvel selle kallimat ostuhinda, läheb päris pikka aega enne, kui plussi jääksid. Kui linnasõitu on palju, siis on teine asi. Seal on kütusekulude vahe suurem.
Re: 924lja käigukast
Kes suudab selle mootori sinna otsa aretada (jah, just seda, sest muudmoodi ta ei lähe sinna), see suudab ka ülelaadimise peale panna.
Korralik 1,9 TDI mootor maksab vist kuskil 15 000 kr? Lisaks pealearetamise peale kuluv aeg (või raha tegijale, mis antud projekti hinna suht mõttetult kalliks teeb). Kui eesmärgiks ökonoomsus, siis võiks mõelda, kui pika aja jooksul see end ära tasub, võibolla on mõtekam selle raha eest hoopis bensiini osta originaalmootorile?
Räägin seda, kuna tean seda suht täpselt, sest olen ülelaadimise peale pannud, ja autol on 180+ kw, lisaks võtab ta maanteel 7-8l 100km peale kütust (seda päris hoogsate möödasõitudega).
Pealegi on see kombo mul kestnud sellist tüüpi projektide kohta päris kaua, juba varakevadest saati. Kuu aja pärast siis aasta ja u. 20 000 km. Seda siis vana mootoriga.
Ja minu auto puhul polnud eesmärk rullikatele ärategemine, vaid fun auto, ja seda on see projekt mulle ka pakkunud.
Korralik 1,9 TDI mootor maksab vist kuskil 15 000 kr? Lisaks pealearetamise peale kuluv aeg (või raha tegijale, mis antud projekti hinna suht mõttetult kalliks teeb). Kui eesmärgiks ökonoomsus, siis võiks mõelda, kui pika aja jooksul see end ära tasub, võibolla on mõtekam selle raha eest hoopis bensiini osta originaalmootorile?
Räägin seda, kuna tean seda suht täpselt, sest olen ülelaadimise peale pannud, ja autol on 180+ kw, lisaks võtab ta maanteel 7-8l 100km peale kütust (seda päris hoogsate möödasõitudega).
Pealegi on see kombo mul kestnud sellist tüüpi projektide kohta päris kaua, juba varakevadest saati. Kuu aja pärast siis aasta ja u. 20 000 km. Seda siis vana mootoriga.
Ja minu auto puhul polnud eesmärk rullikatele ärategemine, vaid fun auto, ja seda on see projekt mulle ka pakkunud.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Re: 924lja käigukast
Ökonoomsust võib saavutada ka veidi jõudu juurde saades, kuna Vabalthingavad mootorid ei vaja just rikast segu, et liikuda siis mis iganes progeajuga on sul võimalik autot ökonoomsemaks saada. Kui minu kunagisele 924ljale sai megasquirt peale, siis olgugi et vaid lennuvälja häälestus aga raplas käisin ära 7l sajale ja ei saa öelda et mu auto ka kehvemini oleks liikunud....Vähemalt sain lahti suurest hulgast streikivast kraamist kapoti alt (Õhukaal, need kuradi raudtorud, meh pihustid, rõhuregulaator jne) Mina soovitan mitte diislit teha vaid võtta 924lja mootor kui vähegi võimalust siis korralikult vänt rem mõõtu, uued saaled, rõngad, tihendid, kaan kindluse mõttes lihvida, klapid sooveldada, reguleerida, igati kaalu ajada ja progeaju ja on sul mootor, millel on 100+kw, tarbib maanteel 7l sajale ja kestab vähemalt veerand miljonit kilomeetrit kui ilusti hooldada. (Ja ka hoolduskulud poel tal kallid)
Re: 924lja käigukast
nö tuunimisvariant on kahtlane minu jaoks, ja audi 2.2 ei saa peale panna, kuna selle võmsus seal miski üle 160kw ja 924jal on mingi 92....võimsus võis erineda 20%
Re: 924lja käigukast
Võimsus võib olla 20% suurem selle mudeli võimsaimast variandist minu teada, ja 924 Turbol oli 170/177 hj, Carrera GT-l aga 210 hj. Kui veel Carrera GTS (245 hj) ja GTS ClubSport (275 hj) juurde arvestada, saab päris võimsa mootori peale panna.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Re: 924lja käigukast
Eesti ARK-d tundesRaceboy kirjutas:Võimsus võib olla 20% suurem selle mudeli võimsaimast variandist minu teada, ja 924 Turbol oli 170/177 hj, Carrera GT-l aga 210 hj. Kui veel Carrera GTS (245 hj) ja GTS ClubSport (275 hj) juurde arvestada, saab päris võimsa mootori peale panna.
nad ei lähtu kerest vaid sellest, mis mootoreid on peal olnud mudelil, mille nimi on sama (Ehk siis 924) Nende andmebaasist puuduvad ka kõikvõimalikud erimudelid ja vaadatakse tänaval sõitvaid isendeid.
OT: Kui uurisin kuidas oma 335 ametlikult registrisse saada siis pidin loobuma, kuna lugesin 7-8 juhtumit läbi kus seda on üritatud ja se pole võimalik meie ARKis Kuigi erimudelid nagu ALPINA jne on sama kere ja mootori kombinatsioone kasutanud ja need on mujal riikides ka arvel. Kõige hullem juhus oli see, kus 1 inimene tõi sama auto saksast, kus se oli ametlikult registris ja eesti ARK eiras seda siiski ja arvele võtmiseks kulutati lugematu hulk aega ja kasutati vist ka advokaati aga ei midagi. Nüüd (aasta hiljem) on auto arvel EAL is võistlussõidukina
vabandan veelkord OT pärast
Re: 924lja käigukast
... ja nagu alati , om lihtsam osta S2 (Porsche , mitte Audi ) või 944 Turbo.
Hetkel ainult hunnik Porsche mudeleid