Õlirõhk
-
- Postitusi: 818
- Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Õlirõhk
Lihtsalt nii teoorias, kui kõrge peaks olema 944 õlirõhk?
Igal pool on kirjas, et külma mootoriga põhim 5 bari peal ning soojamootoriga kukkuma tühikäigul ajal 2-3 vahele. Aga ma ei suuda leida kuskilt täpset infot, et palju ta sooja mootoriga pöördeid tõstes peaks olema?
Mul nii poolsooja mootoriga (kui jahutus on juba töötemperatuuril, aga õli veel mitte päris) tõuseb ilusti 5 barini, aga kui mootor on täiesti soe (õlirõhk tühikäigul on 2 bari), siis 3000 rpm juures on kuskil 4 peal. On see normaalne?
Kuna mootor alles nii "uus", siis ei taha pöördeid kõrgele ajada enne kui vähemalt esimene õlivahetus ja ~1000km läbi sõidetud.
Igal pool on kirjas, et külma mootoriga põhim 5 bari peal ning soojamootoriga kukkuma tühikäigul ajal 2-3 vahele. Aga ma ei suuda leida kuskilt täpset infot, et palju ta sooja mootoriga pöördeid tõstes peaks olema?
Mul nii poolsooja mootoriga (kui jahutus on juba töötemperatuuril, aga õli veel mitte päris) tõuseb ilusti 5 barini, aga kui mootor on täiesti soe (õlirõhk tühikäigul on 2 bari), siis 3000 rpm juures on kuskil 4 peal. On see normaalne?
Kuna mootor alles nii "uus", siis ei taha pöördeid kõrgele ajada enne kui vähemalt esimene õlivahetus ja ~1000km läbi sõidetud.
944 Owners manualist leidsin:
Engine oil pressure is shown in bars.
At 5.000 rpm, with the engine at normal operating temperature (approx. 90°C / 194°F), the pressure should be approx. 4 bar. A slight drop in oil pressure is normal under certain operating conditions such as prolonged highway driving in hot weather.
At idle speed, with the engine oil hot, the oil pressure can sink to 0.5 bar - this does not indicate any loss of engine performance.
However, if the oil pressure drops suddenly while you are driving, or if the warning light comes on, pull off the road, stop the engine and wait for it to cool down. Check the engine oil level. If the oil level is normal, contact the nearest dealer.
LK: 38
Engine oil pressure is shown in bars.
At 5.000 rpm, with the engine at normal operating temperature (approx. 90°C / 194°F), the pressure should be approx. 4 bar. A slight drop in oil pressure is normal under certain operating conditions such as prolonged highway driving in hot weather.
At idle speed, with the engine oil hot, the oil pressure can sink to 0.5 bar - this does not indicate any loss of engine performance.
However, if the oil pressure drops suddenly while you are driving, or if the warning light comes on, pull off the road, stop the engine and wait for it to cool down. Check the engine oil level. If the oil level is normal, contact the nearest dealer.
LK: 38
-
- Postitusi: 818
- Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Pöörded tunduvad nats kõrged jah olema normaalne oleks nii 800 ringis ja õli sooja mootoriga nii 2 aga sellel tundub olevat kas siis 1 või 1,5 aga kui huvitab siis võin seda autot lähemalt uurida,kuna kuulutuse järgi see auto on müügil viljandis ja ise ka siit kandist,endalgi jäi ta silma ja mõtlesin üle vaadata tareimz kirjutas:
Sattusin selle auto müügikuulutuse peale ja hakkasin mõtlema, et ka nii madal õlirõhk on normaalne? Ja pöörded ka tühikäigul veidi kõrged või ei?
Don`t drive faster than your angel can fly!
Kas külm mootor ei või sellist effekti tekitada?
Staatus: Porschetu
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
Minu viga! Vaatasin valet seieritlaur4 kirjutas:Külma mootoriga peaks seier just maksimumi lähedal olema.Allan kirjutas:Kas külm mootor ei või sellist effekti tekitada?
Staatus: Porschetu
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nagu ma ka enne kirjutasin, vaatasin valet seierit - hommikused unised silma petsid mõistuse äraAllan kirjutas:Minu viga! Vaatasin valet seieritlaur4 kirjutas:Külma mootoriga peaks seier just maksimumi lähedal olema.Allan kirjutas:Kas külm mootor ei või sellist effekti tekitada?
Selle vahepealse loba võib siit ära kustutada!
Staatus: Porschetu
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Postitusi: 818
- Liitunud: 19 Sept 2005 16:48
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Iseenesest ei ole see midagi kohutavalt madal. Võibolla, et on väga vedel õli sees ning pilt tehtud näiteks peale väga karmi sõitu (eriti vaadates, et temp on ka natuke kõrgem, s.t. suht peaks kohe hakkama ventikas tööle juba). Hea oleks muidugi kõrgem, aga mul täiesti sooja mootoriga kukub ka kenasti sinna 2 juurde. Pildi järgi ei saa muidugi aru ka, et kus ta täpselt on.
Enda 924jaga oli selline lugu, et mootoris oli sees täissünt, äsja valatud ning vähe sõitnud sellega. Mootori soojendes lõi sisse õli kärsaka ja õli rõhk oli pea olematu ca 0,5-1,5 bari. Mõne aja pärast see, aga kadus ning õli rõhk normaliseerus - külma mootoriga 4 bari ja soojeneds 2 bari. Arvasin, et äkki oli põhjuseks õli üledoseerimine st. õli lisamine mootorisse üle normi. See on, aga lihtsalt minu spekulatsioon ja targemad mehed võivad selle vabalt ümberlükata. Samas ei olnud täissünt 924ja jaoks ka kõige parem õli valik Peebu jutu järgi - pidavat liiga vedel selle mootori jaoks olema.
Staatus: Porschetu
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/allantahtla/" onclick="window.open(this.href);return false;