944 NOS või turbo

Porschede mootori- ja veermikuprobleemid.
Vasta
T6nis
Postitusi: 29
Liitunud: 07 Dets 2005 20:54

944 NOS või turbo

Postitus Postitas T6nis » 26 Juul 2007 22:39

Kumb oleks töökindlam ja jõudu rohkem saaks. Äkki kellegil kogemus turbo all mõtlen ise teha st. mootori juhtimine, paksem kaane tihend, väljalase, 951 sisselase, pihustid. Rõhuks max 1bar. Nosi puhul mõtlen kas 75 või 100 düüsi.

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 27 Juul 2007 02:01

töökindlat jõudu saab alati rohkem korralikust turbosüsteemist. Algultuleb küll veidi suurem summa välja käia, kuid tulemus on seevastu kordades parem, lisaks on nitroga suht kallis sõita, kui näiteks tahad niisama ka vahel kiirendada (mõõdasõidul vms).

944 kõrge surveastme tõttu pole lootustki väga odavat projekti teha. Siit väike kalkulatsioon:
1. Korralik K26/6 turbo (K26/8-t ei õnnestu eriti kergelt leida). see on sobiv,kuna tagab mõistliku spool-upi ja tippvõimsuse. Soodne ka.
Hind: 1000-3000 krooni.

2. 951 intercooler. Koht on selle jaoks olemas ja jalgratast leiutama ei pea. Tegu väga hea asjaga juba tehasest.
Hind: 1500-2500 krooni

3. Programmeeritav aju. Olgu see VEMS, MS või miski muu, aga vaja seda on, sest ilma ei pane sa seda kompotti iial korralikult ja võimetekohaselt tööle.

Hind: pead arvestama umbes 15 000 krooniga koos korraliku süütesüsteemiga (otsesüüte pool, trigger wheel jm).

4. Torustik, nii sisse- kui väljalase. Turbo kõige mõistlikum koht on praeguse õhulugeja asukohas:lühike teekond vahejahutini, ja väljalasketorustik tuleb teha a la 951, teisele poole mootorit. Süsteem toimib, tõestatud korduvalt.

Hind: olenevalt tegijast 1000-5000 krooni.


Kokku tuleb summa 20 000-30 000 krooni vahele, selle eest saab stabiilselt 13 sekundilisi 1/4 miili aegasid sõitva auto, mis ka kestab.

Stock 944 Turbo (250 hj variant) sõidab parimal juhul kõrget 13 sekundit, 220 hj variant aga 14,x aegasid.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

T6nis
Postitusi: 29
Liitunud: 07 Dets 2005 20:54

Postitus Postitas T6nis » 27 Juul 2007 20:38

surveastme madaldamiseks oleks kaks võimalust, üks oleks turbokolvid kuid hetkel mootori komp 14,9 seega pigem paksem tihend (2 või 3 mm 951 metall tihend). mis rõhku sa arvad et oleks mõistlik st. et mootor kestaks ?

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 28 Juul 2007 11:01

Surveaste ja kompressioon on kaks täiesti eri asja.
Surveaste on 944-del veidi üle 10:1, see, kui palju kompressiooni suudab mootor pärast neid aastaid toota, hoopis midagi muud.

Surveastet madalamaks lasta ei ole vaja, kuna stock kolvid suurt rõhku enivei ei kannata ja madalama surveastmega lihtsalt kannatab sõidetavus. See mootor kannatab 0.5 bari rõhku, kuid vaid siis, kui täidad kõiki minu eelmises postis lotletud nõudeid. Muidu võid ära unustada, ilma süütejuhtimiseta lendab see mootor kiirelt laiali ka madalama surveastmega.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Kasutaja avatar
jeff01
Administraator
Postitusi: 1213
Liitunud: 12 Sept 2005 21:26
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas jeff01 » 28 Juul 2007 15:25

Olen tõnisega sel teemal vestelnud ja ta teab mis on surveaste ja mis asi on kompressioon. Oma ebakorrektse lausega tahtis ta ilmselt seda öelda, et 15 barine kompressioon tähendab klappide pidamist ja alumise osa head korrasolekut. (kuna pole hõre, siis parema meelega ta alumist otsa ei näpiks ja katsuks paksu kaanetihendiga läbi ajada)
Ka ise olen 944lja surveastme alandamisele mõelnud aga nähes et on teisigi turboprojekte, milledel surveaste üle 10,6:1 arvan et see polegi niivõrd suur takistus, kuna detonatsiooni tuleb igal juhul vältida olenemata rauast mis sul mootoris on (sepiskolb või madal surveaste vms iganes)
Kas kõikidel 951tedel on sepiskolvid? oli see 83, millal 944 na´l oli sepistatud kolb? (Se oli siiski NA´le tehtud ja sama surveastmega?) ja mis on 944lja pihustite suutlikkus? see saab vist hiljemalt 250hp kandis otsa?

Kasutaja avatar
Raceboy
Moderaator
Postitusi: 1402
Liitunud: 14 Sept 2005 12:29
Asukoht: Tartu/Tln
Kontakt:

Postitus Postitas Raceboy » 28 Juul 2007 18:56

Pihustid saavad suht ruttu otsa, kuid 944 originaalmootori piiri jaoks piisab u 330-380 cc pihustitest (olenevalt rõhust).

Sellised jõud, mis tavalisest 944-st saada on, ei vaja veel sepiskolbi. Vahe ongi sees, kas tahad mõistliku raha eest suht kiiret autot (=puutumata mootor ja madal rõhk) või raske raha eest kiiret (=teised kolvid, täisremont jne). Kulude vahe on mitmetes kordades.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]

Vasta