1. leht 2-st

Õli voolikud

Postitatud: 02 Mär 2009 02:13
Postitas joonas
Tahan lisada oma autole õlijahutuse radiaatori. Sellega seoses hakkasin mõtlema, et milliseid voolikuid ja liitmikke peaksin kasutama.

Väidetavalt on tehase õlijahutuse voolikute siseläbimõõt 12,8 mm.
http://forums.rennlist.com/rennforums/r ... lines.html
Samas ei ole tuttav välise õliradiaatoriga masinate õlifiltri "kopsikuga". Võibolla jookseb seal osa õlist välisest radiaatorist mööda.

Õlifiltrit hoidva keermestatud toru sisemine läbimõõt on 15,3 mm. See on toru, mille kaudu läheb õli mootorisse.
Õli voolikud, ühendused ja muud komponendid võiksid seega olla ka minimaalselt 15,3 mm läbimõõduga.

Soovitatud on terassukaga voolikuid ja AN otsikuid. AN otsikutega on see häda, et nende puhul on antud vooliku välisläbimõõt mitte siseläbimõõt.

Kas keegi on kursis AN otsikute siseläbimõõtudega?
http://www.geocities.com/chipman_13/AN-NPT.html

Re: Õli voolikud

Postitatud: 02 Mär 2009 19:37
Postitas Raceboy
Miks sa nende AN otsikutega jännata tahad? Kõige lihtsam on valida radikale sobiv asukoht, mõõta vajaminevad pikkused koos võimalike põlvedega otsikute juures ära ja minna Hydroscandi, kus sulle teraspunutisega voolikud sobivate otsikutega valmis tehakse. AN ühendus fikseeritakse keermega lihtsalt koonuse otsa fikseerides, Hydroscandis aga pressitakse see permanentselt kinni, mis imo on palju kindlam ühendus.

Re: Õli voolikud

Postitatud: 02 Mär 2009 19:51
Postitas jeff01
.....ka kordades odavam.

Re: Õli voolikud

Postitatud: 02 Mär 2009 20:23
Postitas joonas
Tänan vastuste eest! Kui AN otsikud kõrvale jätta, siis millise sieläbimõõduga voolikut ja otsikut kasutada?
Ehk kas tuleb võtta pigem suurem kui 15,3 mm et mitte takistada õli liikumist või see ei ole nii kriitiline?

Re: Õli voolikud

Postitatud: 02 Mär 2009 20:46
Postitas Raceboy
Võtta tuleb ikka radika otsikute järgi aga 12-14mm sisemõõduga voolikust on õliradika jaoks enam kui küll.

Re: Õli voolikud

Postitatud: 02 Mär 2009 21:32
Postitas Pets
Täpselt nii, mis vahet seal on kui voolik veidi jämedam või mitte. Hästi, 6mm siseläbimõõdu juures peaks küll jah jämedama võtma.
Ma ise lasin filtri ja termostaadi vahelise vooliku siin teha. Kuna mul olid vana vooliku otsad olemas, siis oli mulle olulisem vooliku materjal. Temperatuurikindlus nimelt. Tahtsin sellist, mis ka 120C juures olevat õli kannataks. Leidsin Jukewist, Juveeli kurvi peal asub. Ja vooliku siseläbimõõt 15mm-st suurem küll polnud. Ja see oli õlijahutusega autol.

Re: Õli voolikud

Postitatud: 05 Mär 2009 16:54
Postitas joonas
Voolikute siseläbimõõte kajastav tabel
Pilt
0,56 in = 14 mm
0,69 in = 18 mm

Re: Õli voolikud

Postitatud: 19 Mai 2009 15:11
Postitas joonas
Olen seda asja uurinud nii siit kui sealt, kuid asjad on läinud pigem segasemaks.

Hydroscandist saab voolikuid ja otsikuid kiiresti, kuid seal on paar aga.
Terassukaga sellise läbimõõduga voolikud nagu mina tahan panna omavad nii suurt pöörderaadiust, et neid ei saa kasutada. Saaks kasutada ilma terassukata kummist voolikut.
Kui otsikutega leidsime enamvähem lahenduse, siis tekkis probleem kolmikuga. Nimelt on Hydroscandis on need otsikud ja kolmikud mõeldud rõhkudele 400 bar juures. Seega oleks kolmik igavene kobakas ja hirmkallis.
Hydroscandija mehed arvasid, et kasuta messingist veesüsteemi 3/4" kolmikut. Samas ei tea keegi, palju see kolmik rõhku kannatab.

Keisei Racing poest uurisin AN otsikute saadavaust. Neilt NPT keermele üleminekute tellimine pidi võtma kaks nädalat ning ei osatud öelda vooliku temperatuuritaluvust.

Hetkel kaldun siiski Hydroscandi variandi poole, kuigi see veevärgi kolmiku kasutamine eriti ei meeldi.

Re: Õli voolikud

Postitatud: 19 Mai 2009 17:24
Postitas Raceboy
Dunlop Hiflexis on väga väikese raadiusega teraspunutisega voolikut, mis kannatab nii õli kui bensiini, hind on muidugi päris kallis, aga seda ei kulu palju.

Re: Õli voolikud

Postitatud: 19 Mai 2009 17:33
Postitas joonas
Raceboy kirjutas:Dunlop Hiflexis on väga väikese raadiusega teraspunutisega voolikut, mis kannatab nii õli kui bensiini, hind on muidugi päris kallis, aga seda ei kulu palju.
Kas sa mõtled gofreeritud voolikut (teflonist sisuga)? Selle siseseinad on lainelised ja see ei mõju õli voolamisele hästi. Kasutada tuleks ikka siledaseinalist voolikut.
Kui seal käisin, siis pakuti mulle alguses bensiinivoolikut, mis kannatas maksimaalselt 80 kraadi.
Neil on valik sama või kehvem, kui Hydroscandis.

Re: Õli voolikud

Postitatud: 19 Mai 2009 22:27
Postitas Raceboy
Heh, õli voolamisele ei avalda see gofreeritud sisu mitte mingit märkimisväärset mõju. See kadu on olematu (umbes samas suurusjärgus suurem raadius vs väiksem raadius paindel).

Pole mõtet asju üle mõelda.

Ma olen Tartu Dunlopis käinud ja siin on küll Hydroscandi omast parem valik (vähemnalt Tartu omast).

Re: Õli voolikud

Postitatud: 20 Mai 2009 08:42
Postitas laur4
Raceboy kirjutas:Heh, õli voolamisele ei avalda see gofreeritud sisu mitte mingit märkimisväärset mõju. See kadu on olematu (umbes samas suurusjärgus suurem raadius vs väiksem raadius paindel).

Pole mõtet asju üle mõelda.
Ei tea täpselt, kuidas õliga lood on, aga ventilatsiooni puhul on sellel nn kõril küll väga suur õhutakistus võrreldes siledaseinalise toruga. Võimalik, et see mõjutab siis õli ka.

Re: Õli voolikud

Postitatud: 20 Mai 2009 09:50
Postitas ndrk
Kõik oleneb survest ja ülihea voolavuse hädavajalikkusest.

Re: Õli voolikud

Postitatud: 20 Mai 2009 12:25
Postitas joonas
Väga hea voolavus ja peaks piisama on nõrgad väited.

Rennlisti foorumit kammides sai selgeks, et õli voolikuteks vaja kasutada vähemal -12 AN voolikuid. Seda väitsid need, kes osalevad oma Porschega ringraja võistlustel.

Tehaselahenduses ei käi vist kogu õli radiaatorist läbi? Ei leidnud hetkel seda skeemi.

Re: Õli voolikud

Postitatud: 20 Mai 2009 15:54
Postitas Raceboy
Ma olen Porschega ringrajavõistlusel käinud ja kogu selle aja kasutanud ka õliradikat. Seda juba 2000. aastast. Ega minu soovitused kohustuslikud pole, aga Rennlist küll eriti koht pole, milles igat sisalduvat sõna sulatõena võtta tasuks.
Ehk siis mina räägin samuti asju oma otsestest kogemustest, mitte ei võta kuskilt lambist.

Kasuta vahel veidi common sense'i ja näed, et asjad pole kaugeltki nii hullud kui algul tundub. Lühidalt: mõtle välja, kui palju sul õli sealt radikast läbi minema peab, seejärel mõtle/arvuta, kui palju tekib ühe või teise vooliku tüübi/läbimõõdu kasutamisel rõhulangust 1m kohta ja siis võid teha järeldused, kas üks või teine asi sobib või mitte. Väikeseks vihjeks sulle, et mootori õli vooluhulk on väga väike.