Uued hääled mootoris 944S
Uued hääled mootoris 944S
Kui algab suvi siis algavad ka hädad. Just siis kui tahaks sõita, mitte remontida.
Lugu nimelt järgmine, tegin autole õlivahetuse. Sisse läks sama õli mis varem Valvoline 10W60. Peale õlivahetust hakkasin sõitma Pärnu poole kuid kui olin sõitnud kodust 10 km ehk järvevana lõppu jõudnud tekkis mootorisse mingi ragin ja jõud nagu kadus.
Juba hommikul sõitma hakates tundus minek nagu kehvapoolne kuid õlirõhk ja temp oli ok.
Tundus nagu see ragin tuli siis kui gaasi anda. Mootor isenesest käis tühikäigul. Lülitasin mootori välja ja tirisin auto paelaotsas koju.
Siin ka kirjendus inglise keeles
http://clarks-garage.com/phpBB2/viewtop ... 1845#31845
Kas keegi on mida sarnast näinud või kuulnud?
Lugu nimelt järgmine, tegin autole õlivahetuse. Sisse läks sama õli mis varem Valvoline 10W60. Peale õlivahetust hakkasin sõitma Pärnu poole kuid kui olin sõitnud kodust 10 km ehk järvevana lõppu jõudnud tekkis mootorisse mingi ragin ja jõud nagu kadus.
Juba hommikul sõitma hakates tundus minek nagu kehvapoolne kuid õlirõhk ja temp oli ok.
Tundus nagu see ragin tuli siis kui gaasi anda. Mootor isenesest käis tühikäigul. Lülitasin mootori välja ja tirisin auto paelaotsas koju.
Siin ka kirjendus inglise keeles
http://clarks-garage.com/phpBB2/viewtop ... 1845#31845
Kas keegi on mida sarnast näinud või kuulnud?
Niimoodi "kaugjuhtimise" teel on mudiugi suht raske midagi öelda, aga 944S-i nõrgim külg on ikka see neetud sisselaskenuka ajami pingutusmehhanism. Selle pinguti kulumine tähendab enamasti kallist kohtumist kolbide ja klappide vahel, aga kui sa räägid, et auto sõitis veel, siis on lootust et asi nii tõsine pole. Teine asi mida vaadata on kõik veepumbad jm: kas laagrid on ok, lõtkud?
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Mingit müstikat siiski ei ole. Õli sees saalepuru. Kolb olevat käinud piki plokikaant ka. Sellest see kolin. Varsti saab loodetavasti mootori ka laiali.
Mul ikka veab
Kas keegi oskab öelda kas Eestis on kohta kust saaks 944S kolbi ja kepsu.
Kas keegi oskab öelda veepumba kohta. Kas Eestis keegi LASO veepumpasid müüb?
Samas küsiks ka kas keegi on leidnud koha, kust saab mõistliku hinnaga
kolvirõngaid, tihenditekomplekte, saalesid jne.
On kellelgi kogemusi firmaga http://www.arwidson.ee/?op=body&id=11
Mul ikka veab
Kas keegi oskab öelda kas Eestis on kohta kust saaks 944S kolbi ja kepsu.
Kas keegi oskab öelda veepumba kohta. Kas Eestis keegi LASO veepumpasid müüb?
Samas küsiks ka kas keegi on leidnud koha, kust saab mõistliku hinnaga
kolvirõngaid, tihenditekomplekte, saalesid jne.
On kellelgi kogemusi firmaga http://www.arwidson.ee/?op=body&id=11
Kolvid on jah erinevad: nelja klapisälgu ja veidi suurema surveastmega.
Sinu asemel ma ei näekski vaeva originaalkolvi otsimisega, sest seda ei leia (pead ju õige tolerance grup'i oma leidma) või maksad umbes pool auto hinnast tutitakid originaale ostes. Ma ilmselt ostaks 951 kolvid ja paneks turbo sellele autole, aga selline tegevus eeldab motoorijuhtimises teatud muudatusi.
Enne ära kolbi just ostma hakka, kui oled praeguseid kolbe näinud.
Sinu asemel ma ei näekski vaeva originaalkolvi otsimisega, sest seda ei leia (pead ju õige tolerance grup'i oma leidma) või maksad umbes pool auto hinnast tutitakid originaale ostes. Ma ilmselt ostaks 951 kolvid ja paneks turbo sellele autole, aga selline tegevus eeldab motoorijuhtimises teatud muudatusi.
Enne ära kolbi just ostma hakka, kui oled praeguseid kolbe näinud.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
no nii hull see asi ka ei ole, et kohe turbotama ja/või mootorit vahetama peab hakkama. 951 kolvid/kepsud maksavad ju ka midagi - või äkki Peep sul midagi pakkuda , osatks ehk isegi.
Anyway, pole viitsind rohkem otsida aga näiteks siin 944s kolvikomplekt mõistliku hinnaga täitsa olemas:http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... is_pg3.htm
Anyway, pole viitsind rohkem otsida aga näiteks siin 944s kolvikomplekt mõistliku hinnaga täitsa olemas:http://www.pelicanparts.com/catalog/sho ... is_pg3.htm
Ei rääkinud absoluutselt aretamisest.joonas kirjutas:Ei soovi ise mingit turbot aretada. Tahaks sõita mitte remontida ja aretada.
Tänud vastuste eest.
Auto ehitataksegi sõitmiseks, mitte remontimiseks. See, kui ise nt turbo peale pannakse, ei tähenda automaatselt et auto on edaspidi enamus ajast garaažis vms. Mina käisin lihtsalt välja idee, muud midagi.
Kui ise stock auto austaja oled, pole mõtet DYI-ideesid maha kohe teha.
EDIT: remontima pead niiehknaa, isegi stock autot (kasvõi praegune olukord).
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Ei teegi kellegi ideesid maha, kuid on suht mõtetu hakata turbot peale panema vabalthingavale mootorile, kuna see läheb palju kallimaks kui osta kasutatud turbomootor veel parem kui kohe turbo masin. Vabalthingaval tuleb vahetada klapid aretada parem jahutus ja ka õli jahutus, siis jääb käigukast nõrgaks ja isegi kui ei jää, siis on LSD ikka puudu ja jõudu ei saa maha. 16V turbo projekti kohta öeldakse, et kui rahas supled siis võid ju teha.Raceboy kirjutas:Ei rääkinud absoluutselt aretamisest.joonas kirjutas:Ei soovi ise mingit turbot aretada. Tahaks sõita mitte remontida ja aretada.
Tänud vastuste eest.
Auto ehitataksegi sõitmiseks, mitte remontimiseks. See, kui ise nt turbo peale pannakse, ei tähenda automaatselt et auto on edaspidi enamus ajast garaažis vms. Mina käisin lihtsalt välja idee, muud midagi.
Kui ise stock auto austaja oled, pole mõtet DYI-ideesid maha kohe teha.
EDIT: remontima pead niiehknaa, isegi stock autot (kasvõi praegune olukord).
Mina ei ole kahjuks nii kõva mees, et teeks mootori tööd suuremas osas ise, seega läheks selline modimise suund minu jaoks liiga kalliks.
Loodan, et see tavaline mootoriremont õnnestuks ja saaks selle mootoriga paar aastat ilma remontimata sõita.
Porsche 16v mootorite suurim pudelikael ei ole mitte klapid, vaid sisselaskekollektor.
Muide, sel talvel hakkan valgele 924-le justnimelt 2.5 16v Turbot kokku panema. Ja kallidus? Miski pole odav, aga paljugi mis räägitakse, tuleb ise asjasse süveneda, siis ei ole selles Porsche tehnikas midagi müstilist
Sry, aga lääne foorumites (pelican, rennlist jm) on enamik kasutajaid autode suhtes suht väheteadjad ja -oskajad ning räägivad vaid seda tarkust, mida kukilt kuulnud on, mitte ise ära proovinud ja/või lihtsalt asjasse süvenenud.
Läks nüüd nats teemast mööda, aga idee on selles, et kõik ei ole alati nii must-valge ning ei ole ka nii kallis, kui räägitakse
Minu soovitus oleks et võta see mootor ise lahti kui on kus seda teha ning remondi ära. Vajalikke lihvimisi jm ei tee ikka ise (viid tegemisse), aga kõvasti $$ hoiad sa küll kokku. Kui muresid tekib, saab alati ju siit foorumist küsida
Muide, sel talvel hakkan valgele 924-le justnimelt 2.5 16v Turbot kokku panema. Ja kallidus? Miski pole odav, aga paljugi mis räägitakse, tuleb ise asjasse süveneda, siis ei ole selles Porsche tehnikas midagi müstilist
Sry, aga lääne foorumites (pelican, rennlist jm) on enamik kasutajaid autode suhtes suht väheteadjad ja -oskajad ning räägivad vaid seda tarkust, mida kukilt kuulnud on, mitte ise ära proovinud ja/või lihtsalt asjasse süvenenud.
Läks nüüd nats teemast mööda, aga idee on selles, et kõik ei ole alati nii must-valge ning ei ole ka nii kallis, kui räägitakse
Minu soovitus oleks et võta see mootor ise lahti kui on kus seda teha ning remondi ära. Vajalikke lihvimisi jm ei tee ikka ise (viid tegemisse), aga kõvasti $$ hoiad sa küll kokku. Kui muresid tekib, saab alati ju siit foorumist küsida
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Kaante oluliselt paremas voolavuses. 16v kaas annab üksi juba võrreldes 8v kaanega 65-75hj lisaks, kuigi jah, tulebt unnistada et alles alates 4500p/min.
Porsche 16v kaas voolab juba stockis 300+ cfm, seal pole vajadust midagi järele aidata, kollektor tuleb aga kaarega kaugele vista (järgi joosta ja veel kaugemale visata )
Turbomootori ehitamisel on muidugi vaja lahti saada ka sellest tobedast sisselaske nuka kettajamist ja ketipingutist, mis on teada-tuntud nõrk koht kõikidel : 944S, S2 ja ka 968 (kuigi viimasel veidi täiustati süsteemi).
Lahendus on kasutada kaht väljalaskenukkvõlli ning kasutusele võtta mitmel japsil olevad nukarattad. Rihmaratas väntvõlli otsa tuleb lasta teha, kuid kõike seda on tehtud juba lugematuid kordi ja asi toimib täiesti töökindlalt ja probleemivabalt (võistlustel korduvalt kinnitust saanud).
BTW, ainuke 16v Turbo oligi tehasest ju 924. Seda siis GTP mudeliversioonina 1981 a. Le Mansi võistlusel. Neid on tehtud "koguni" 4tk See mootor oli 2.5 16v turbo, 320hj ja see oli 944 mootori prototüüp.
Porsche 16v kaas voolab juba stockis 300+ cfm, seal pole vajadust midagi järele aidata, kollektor tuleb aga kaarega kaugele vista (järgi joosta ja veel kaugemale visata )
Turbomootori ehitamisel on muidugi vaja lahti saada ka sellest tobedast sisselaske nuka kettajamist ja ketipingutist, mis on teada-tuntud nõrk koht kõikidel : 944S, S2 ja ka 968 (kuigi viimasel veidi täiustati süsteemi).
Lahendus on kasutada kaht väljalaskenukkvõlli ning kasutusele võtta mitmel japsil olevad nukarattad. Rihmaratas väntvõlli otsa tuleb lasta teha, kuid kõike seda on tehtud juba lugematuid kordi ja asi toimib täiesti töökindlalt ja probleemivabalt (võistlustel korduvalt kinnitust saanud).
BTW, ainuke 16v Turbo oligi tehasest ju 924. Seda siis GTP mudeliversioonina 1981 a. Le Mansi võistlusel. Neid on tehtud "koguni" 4tk See mootor oli 2.5 16v turbo, 320hj ja see oli 944 mootori prototüüp.
'83 924 2.6 16v Turbo 570 hj
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
'67 911 hot-rod 2.4S
'78 924 Carrera GT projekt
'84 928 S
'90 944 S2 Cabriolet
'91 944 S2 [müüdud]
'82 924S/931 "Gulf" 2.0 Turbo [müüdud]
'84 924 2.0 "Turbo" [müüdud]
Nüüd selgus siis olukord. Leedukatel on lennanud nukkade kett ja remont on tehtud ainult peale. Kõik metallipuru jäeti vist mootorisse. Selgus, et ära on kulunud teise silindri saale ja sellest oli see kolin. Mitme silindri seinad on kraabitud, samuti ka kolbide seinad. Väntvõllist saaks võibolla asja. Nukkadel on hambad suht ära kulunud ja need tuleks vahetada. Õlipump on mettallipuru tõttu kannatada saanud. Vahetada tuleks ka veepump, kolvid, saaled jne. Ühesõnaga selle mootoriga on kõik sealsamuses.
Kas kellegi vedeleb 944S mootorit garaazinurgas? Ei usu kuid küsida tuleb siiski
Kellelgi vist taastati alumiiniumplokki kuskil soomes? Palju maksis ja kes taastas?
Kas kellegi vedeleb 944S mootorit garaazinurgas? Ei usu kuid küsida tuleb siiski
Kellelgi vist taastati alumiiniumplokki kuskil soomes? Palju maksis ja kes taastas?